دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نتایج مثبت نشست گروه تماس درباره سوریه

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 244314
نخستین نشست گروه تماس چهارجانبه در قاهره درباره بررسی اوضاع سوریه نتایج مثبتی داشت.
به گزارش جهان به نقل از العالم، اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در قاهره  در دیدار با محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر نتایج اولین نشست گروه تماس چهارجانبه را بحث و بررسی کرد.

اخضر ابراهیمی نیز در این نشست تاکید کرد: اعضای گروه تماس توافق کردند که در تماس دائمی باشند و به رایزنی های خود برای خدمت رساندن به ملت سوریه ادامه دهند.
از سوی دیگر حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران خواهان افزایش شمار کمیته تماس شد.
 وی بر پایندی ایران به راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

العالم افزود: ایران در نشست گروه تماس با قدرت از طرح اصلاحات سیاسی در داخل سوریه حمایت کرد.
عبداللهیان در کنفرانس خبری خود در قاهره تاکید کرد: اوضاع وخیم جاری در سوریه تنها به سود اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه است و بهتر است دو کشور عراق و ونزوئلا وارد کمیته تماس شوند.

عراق رئیس اتحادیه عرب و ونزوئلا عضو گروه سه جانبه غیرمتعهدهاست.
در این نشست بر راه حل سیاسی مورد نظر رئیس جمهور مصر تاکید شد.
عبداللهیان تصریح کرد: ما از اعضای شرکت کننده در این نشست خواستیم اقدامات عملی نظیر کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق سلاح به سوریه داشته باشند.

محمد ماهر قابیل کارشناس سیاسی مصری گفت: نمی توان بر روی یک کمیته چهارجانبه حساب باز کرد که سه عضو آن مواضع خصمانه ای در برابر سوریه دارند و خواهان سرنگونی نظام این کشور هستند. باید از مشارکت عراق و ونزوئلا و هر طرف دیگری که از منافع عالی سوریه حمایت می کنند، استقبال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *