جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳

عملیات‌انتحاری‌یک‌انگلیسی‌درسوریه+عکس

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 343762
زندان مرکزی حلب که یکی از بزرگترین زندان‌ها در سوریه به شمار می‌آید، از بیش از یک سال پیش تاکنون به محاصره گروه‌های مسلح تکفیری درآمده که با وجود حملات مکرر موفق نشده‌اند به آن راه پیدا کنند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «عبدالواحد ماجد» ملقب به «ابوسلیمان البریتانیایی» که به همراه دستکم ۳۵۰ شهروند انگلیسی که آمارهای رسمی به آن اشاره دارند، در سوریه می‌جنگید در عملیات انتحاری به هلاکت رسید.

ابوسلیمان با یک کامیون بمب‌گذاری شده خود را به زندان مرکزی حلب کوبید تا راه بر سایر همقطاران تروریستش گشوده شود و سپس خطرناک‌ترین افراد محبوس در آن بگریزند.

پایگاه‌های خبری وابسته به گروه‌های تروریستی در سوریه تصاویر خودروی سنگین بمب‌گذاری شده‌ای را که در حمله به زندان مرکزی شهر حلب مشارکت داشت، منتشر کرده‌اند.


آنان مدعی شدند که این تصویر مربوط به لحظه آغاز حرکت این خودروی سنگین بمب‌گذاری شده به‌سوی زندان مرکزی حلب و قلب درگیری‌‌ها با ارتش سوریه می‌باشد که راننده این خودرو «عبدالواحد ماجد» ملقب به «ابوسلیمان البریتانیایی» بوده است.

منابع خبری محلی در سوریه اعلام کردند که این خودروی سنگین بمب‌گذاری شده حاوی دست‌کم ۲۰ تن ماده منفجره بوده است.

«عبدالواحد ماجد» ملقب به «ابوسلیمان البریتانیایی»

در این حمله علاوه بر «عبدالواحد ماجد»، «سیف‌الله چچنی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره نیز به هلاکت رسید.

زندان مرکزی حلب که یکی از بزرگترین زندان‌ها در سوریه به شمار می‌آید، از بیش از یک سال پیش تاکنون به محاصره گروه‌های مسلح تکفیری درآمده که با وجود حملات مکرر موفق نشده‌اند به آن راه پیدا کنند، این درحالی است که حملات این گروه‌ها تاکنون به کشته شدن ده‌ها نفر از زندانیان و نیروهای حفاظتی زندان انجامیده است.

داوطلبان انگلیسی جنگ در سوریه، حالا سه سالی است که در گروهی موسوم به رایه التوحید سازمان دهی شده و در حال جنگ با ارتش سوریه و در کنار آن کشتار غیرنظامیانی هستند که افکار و عقاید آنان را قبول ندارند؛ گروهی که به لژیونرهای اروپایی القاعده در سوریه تعلق دارد.

شاید پیش از این هم تروریست‌هایی از کشورهای اروپایی در سوریه و در نبردهای ضد تروریستی ارتش این کشور کشته شده باشند، اما این نخستین مورد از نوع انتحاری آن است که نشان می دهد، آنان به هر دلیل و انگیزه که آمده باشند، در معرض عملیات روانی و شست وشوی مغزی هولناکی قرار دارند.

شست وشوی مغزی بر روی آنان ، آنچنان است که هیچ یک از فتاوی ضد انسانی مفتیان جنگ سالار، مانند "جهاد نکاح محارم" و یا صدور مجوز "کشتار غیر نظامیان"، تکانشان نداد.

اساسا، آمارهای دقیقی نمی‌توان از تعداد داوطلبان اروپایی جنگ در سوریه ارائه کرد. چرا که هیچ داوطلب غیرسوری جنگ، برای ورود به این کشور از مرزهای قانونی عبور نمی‌کند. نه گذرنامه ای مهر می‌خورد، نه ورود و خروجی ثبت می‌شود. آنان از گذرگاههای امنی که کشورهای ترکیه و اردن برایشان ایجاد کرده اند، تردد می‌کنند. حتی از این گذرگاه‌ها برای انتقال و محموله‌های سلاح و تجهیزات استفاده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
امان از روزی که این تروریستهای تکفیری به کشورهای خودشان برگردند، چه بلایی بر سر کشورهای اروپا بیاورند.انشاءالله این تروریستهای تکفیری در کشورهای سوریه و عراق و لبنان و یمن هر چه سریعتر در این نبرد شکست بخورند و به کشورهای زادگاه خودشان برگردند، تا بلکه بخشی از این مصیبتی را که به مردم مسلمان وارد کردند را به شهروندان اروپایی غربی بچشانند.
آخه این کجاش شبیه انگلیسی هاست!!!!!
وفادار
پستی ونامردیش