جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روسیه: مراحل تصویربرداری برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب سوریه آغاز شده است

سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 639983
وزارت دفاع روسیه گفته است، نمایندگان رسانه‌های غربی که مأموریت تصویربرداری از صحنه‌های ساختگی حمله شیمیایی در ادلب سوریه را بر عهده دارند، به منطقه اعزام شده و عملیات خود را آغاز کرده‌اند.
تصویربرداری تروریست‌ها از حمله شیمیایی ساختگی
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای وابسته به تروریست‌ها که مأموریت تصویربرداری از صحنه‌های حمله شیمیایی ساختگی در «ادلب» سوریه را برعهده داشته‌اند، از امروز فعالیت خود را در این منطقه آغاز کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر گفته است، تصاویر تهیه شده قرار است به عنوان اسنادی ساختگی در تأیید ادعای استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه، در اختیار خروجی‌های خبری جهانی قرار گیرد.
وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که این تصاویر تا پایان امروز (سه‌شنبه) در اختیار رسانه‌های خبری جهانی قرار خواهد گرفت.

پیش از این مسکو اعلام کرده بود که کلاه‌سفیدها به همراه تروریست‌های احرارالشام قصد دارند یک حمله شیمیایی ساختگی در ادلب سوریه به راه بیاندازند که مسئولیت فیلمبرداری از صحنه‌های این حمله ساختگی بر عهده نمایندگان کلاه‌سفیدهایی است که به منطقه اعزام شده‌اند. علاوه بر این گفته شده بود که کانتینرهای گاز کلر نیز به ادلب منتقل شده است.

روسیه همچنین هشدار داده بود که آمریکا و متحدان غربی این کشور در تلاش هستند تا با ارائه کمک‌های لازم به تروریست‌ها، پس از محقق شدن این حمله شیمیایی ساختگی در شهر ادلب، از آن به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروهای دولت سوریه در این کشور استفاده کنند.

در بیانیه‌ای که مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه منتشر کرده، آمده است: «چندین شبکه تلویزیونی خاورمیانه و یک کانال خبری آمریکایی به شهر جسرالشغور در ادلب اعزام شده‌اند تا تصاویر مورد نیاز برای اقدام تحریک‌آمیز در خصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه دمشق را ضبط کنند».

این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه گفته است که اطلاعات در این خصوص را از طریق ساکنان جسر‌الشغور بدست آورده است.

این بیانیه می‌افزاید: «تمام تصاویر مربوط به اقدام تحریک آمیز در جسرالشغور قرار است در اختیار تحریریه‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی قرار گیرد که آنها نیز پس از انتشار بخش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، نهایتا آن را مخابره خواهند کرد».

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که دست‌کم دو کانتینر محتوی مواد شیمیایی با پایه کلر با هدف انجام این عملیات در اختیار یک گروه اسلام‌گرای افراطی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *