پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۱
۳

ایران‌باید درباره‌موشکهای‌بالستیکش پاسخ‌دهد

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 343334
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته بار دیگر تکرار کرده است که ایران باید در حین مذاکرات جامع به مسئله موشک‌های بالستیک نیز پاسخ بگوید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «برنادت میهن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته یک بار دیگر مدعی شد که ایران بر اساس طرح اقدام مشترک مورد توافق در ژنو باید به مسئله موشک‌های بالستیک نیز پاسخ گفته و آن را حل و فصل کند.

هفته قبل نیز «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا موضعی مشابه اتخاذ کرده بود. در پاسخ به این مواضع بود که سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که بحث توان موشکی جزو «خط قرمز»های ایران است و تهران اجازه مداخله در این امور را به کشورهای خارجی نمی‌دهد.

میهن در گفت‌وگو با پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» گفته است: «بر اساس طرح اقدام مشترک ایران باید پیش از دستیابی به راهکار جامع، قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به برنامه هسته‌ای را حل و فصل کند.»

وی افزود: «قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل تمام فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک با قابلیت استفاده در تسلیحات هسته‌ای را ممنوع کرده است. بنابراین این مسئله باید حین بحث‌های جامع پاسخ داده شود.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ روز سوم آذر به توافقی اولیه دست یافتند که تعهداتی ۶ ماهه را برای طرفین ایجاد کرده و فضای لازم برای مذاکرات جامع را به آن‌ها می‌دهد. آمریکا به عنوان یکی از اعضای ۱+۵ اخیر مسائلی فراتر از توافق اولیه از جمله برچیدن بخشی از زیرساخت‌های هسته‌ای و توان موشکی ایران را مطرح کرده که از سوی ایران با واکنش منفی مواجه شده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم دیروز به آزمایش موشکی اخیر ایران واکنش نشان داده و مدعی شده است که توان موشکی ایران «تهدیدی برای منطقه است». وی همچنین گفته است که آمریکا به دقت فعالیت‌های موشکی ایران را مد نظر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلط کردید شیطونه میگه هرچی از دهنت بیرون میاد بهشون بگی
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
ایا توان اتمی اسراییل که عضو ان پی تی نیست تهدید حساب نمی شود
ایا ازمایش بمب اتمی امریکا برای جامعه بشری تهدید حساب نمی شود
ایا کشورهای که دارندکلاهک های بمب اتمی هستند
تهدید حساب نمی شود

ما که عضو ان پی تی هستیم وحق مسلم ما داشتن انرژی هسته ای است تهدید به حساب میایم پس حقوق بشری در میان نیست
مرگ بر حقوق بی بشر
مرگ برامریکا
Iran, Islamic Republic of
اگرجرات داري حمله نظامي كن تابصورت عملي پاسخ بديم.