شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲

واکنش کدخدایی به پنهان‌کاری توافق‌هسته‌ای

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 342250
مشاور عالی شورای نگهبان با بیان اینکه از امام(ره) آموخته ایم که مردم محرم ما هستند تاکید کرد که چیزی را نباید از مردم پنهان کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان که به مناسبت فرارسیدن ایام ‌الله دهه فجر در حوزه علمیه امام مهدی(عج) سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه نقش مقاومت مردم در پیروزی انقلاب و استمرار انقلاب تا امروز نقش جدی است اظهار داشت: مقاومت مردم در برابر رژیم طاغوت، مقاومت در جنگ تحمیلی و مقاومت برای بدست آوردن دانش هسته ای از جمله این موفقیت ها است.

کدخدایی ادامه داد: مردم در مبارزه با رژیم طاغوت از خود مقاومت نشان دادند و باتبعیت از امام خمینی(ره) به راه و هدف خود ادامه دادند که نتیجه آن مقاومت، پیروزی ۲۲ بهمن ماه ۵۷ بود.

وی با بیان اینکه مقطع دوم مقاومت آگاهانه را در زمان جنگ تحمیلی است گفت: در ایامی که دشمن باهمراهی تمامی بیگانگان به نظام نوپای جمهوری اسلامی هجوم آورد این ایستادگی و مقاومت مردمی نتیجه بخش شد و تمامی متجاوزان را به عقب راند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان افزود: مقاومت مردم در زمان جنگ تحمیلی و و مبارزه بارژیم طاغوت آگاهانه و ایثارگرانه بود و تمامی این ایستادگی ها را در برابر دشمنان اصولی و الهی بود.

کدخدایی با اشاره به بحث هسته ای تصریح کرد: ایستادگی مردم برای بدست آوردن انرژی صلح آمیزهسته‌ای نشانه دیگری از مقاومت آنهاست، غرب نمی خواست به غیر از خودش و تعداد معدودی از هم پیمانانش کشور دیگری به تکنولوژی انرژی هسته ای دست یابد و به همین دلیل بدون هر گونه توجیهی به مخالفت با ایران پرداخت اما دانشمندان ما با همراهی مردم مقابل تمامی موانع دشمن ایستادند.

وی ادامه داد: دشمن با کارشکنی و محدود کردن دانشگاههای ما دررشته هسته ای خواستار به نتیجه نرسیدن بحث انرژی هسته ای در کشورمان بود اما با تدبیر مقام معظم رهبری و شکستن حصار دشمن و با درایت جوانان دانشمند کشور توانستیم به موفقت کسب دانش غنی سازی۲۰درصد دست پیدا کنیم.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن تصور بدست آمدن این موفقیت جمهوری اسلامی ایران را نمی کرد گفت: دشمن در راه مانع تراشی برای انرژی صلح آمیز هسته ای از هیچ راهکاری فروگذار نکرد و حتی از هر تهدیدی اعم از نظامی نیز دریغ نکرد اما مردم و دانشمندان با انگیزه های ایجاد شده از سوی رهبری به راه پیشرفت ادامه دادند و امروز در جایگاه والایی قرار داریم.

کدخدایی تاکید کرد: اگر امروز دیپلمات های کشورمان مقابل طرف های مذاکره کننده نشسته و چانه زنی می کنند، نشانه همان موفقیت و ایستادگی است و انتظار می رود مسئولین مذاکره کننده در این گفت و گوها حقوق مردم را بخوبی رعایت کنند.

وی مقاومت های مردم در سالهای قبل و بعد از انقلاب را یکی از دلایل مهم سرفرازی جمهوری اسلامی در دنیا دانست گفت: پایداری و تبعیت از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امروز نتیجه بخش شده است.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به تهدیدهای چند ساله گذشته آمریکا مبنی بر اینکه گزینه نظامی روی میز می باشد گفت: اینگونه صحبت ها از طرف آمریکایی ها توهمی بیش نیست آنها بخوبی می دانند که توانایی جنگ نظامی با ملت ما را ندارند چرا که رزمندگان در سالهای جنگ این ایستادگی را به اثبات رسانده اند و مردم ما نیز در کلاس انقلاب آموزش دیده اند.

کدخدایی تصریح کرد: دشمن بخوبی می داند که هیچ راهی علیه ملت ایران به نتیجه نمی رسد و این به سبب همان ایستادگی مردم در مقابل هجمه های دشمن است.

مشاور عالی دبیرشورای نگهبان همچنین مقاومت را به معنی ایستادگی و پایداری براصول عنوان کرد وگفت: مقاومت برپایه سنت الهی نتیجه ای والا خواهد داشت و رویکرد ایستادگی ملت ما بر همین مبنا بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستم شاهی شد.

کدخدایی تصریح کرد: استقامت بر پایه دین و سنت الهی بهشت را بدنبال دارد و این مهم اگر برپایه اصول باشد نتایج مثبتی را بهمراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به غیر از مقاومت مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش یک رهبر در هدایت ایستادگی مردمی اثر بخش بود و این رویکرد را امام(ره) با هدایت به موقع به خوبی به اجرا گذاشت.

مشاورعالی دبیر شورای نگهبان نقش رهبر معظم انقلاب را نیز همانند رویکرد راهبردی امام(ره) مناسب توصیف کرد و گفت: رویکرد ایشان در تمام زمینه های کشور دنباله رو بنیانگذار انقلاب بوده و همیشه تدابیری آگاهانه را داشته اند.

کدخدایی اظهار داشت: گاهی شاید نقصان ها و کمبودها موجب ناراحتی شود اما همه وظیفه داریم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و دنباله همان راه را پی بگیریم.

وی اضافه کرد: رهبری به عنوان فردی آگاه، با تجربه و کارشناس در مسائل گوناگون سکاندار کشور محسوب می شوند وتدابیر ایشان را در تمامی صحنه ها اعم از مشکلات فتنه ۸۸ مشاهده کردیم .

مشاور عالی دبیرشورای نگهبان خاطر نشان کرد: موضوعات و مسائل سیاسی که در جامعه بین اشخاص، احزاب و جریان ها پیش می آید نباید منجر به ناامیدی ماشود و بایدگوش به فرمان رهبری باشیم و بدانیم که انقلاب متکی به خون شهدا و اهداف والا است که رو به پیشرفت گام بر می داریم.

کدخدایی در ادامه به انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: انقلاب اسلامی انقلابی معنوی، الهی و دینی بود و با تمام انقلاب های جهان تفاوت دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با هیچ کدام از انقلاب دنیا اعم از انقلاب فرانسه، آمریکا و اروپا قابل مقایسه نیست و درخشندگی اش در تمامی دنیا مشخص است.

به گفته مشاور عالی دبیر شورای نگهبان چرایی انقلاب اسلامی به خاطرظلم و ستم رژیم طاغوت، خوشگذرانی های اطرافیان شاه، بی توجهی به مردم، ظلم و ستم و توجه نداشتن به احکام اسلامی بود.

کدخدایی ادامه داد: رژیم طاغوت بدون توجه به خواست دینی مردم به فساد و فحشا می پرداخت و رویکرد اخلاقی و انسانی را رعایت نمی کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی در زمان طاغوت برای پیگیری حقوق مردم واحیای جامعه ای اسلامی مقابل طاغوت ایستاد و تا آخر نیز به راه خود ادامه داد؛ که البته رهبر معظم انقلاب نیز همان مسیر را دنبال می‌کنند.

مشاور دبیرشورای نگهبان همراهی رژیم طاغوت با اسراییل و وجود کاپیتالاسیون به همراه بی توجهی به احکام دینی را از دیگر دلایل سقوط شاه و موفقیت امام و مردم عنوان کرد.

کدخدایی ادامه داد: ایمان مردمی، مسلمان بود، تبعیت از رهبری و مقاومت بر سر اصول موجبات پیروزی انقلاب را فراهم آورد.

مشاور عالی شورای نگهبان درپاسخ به پرسشی مبنی بر علت انتشار نیافتن توافقنامه ژنو گفت: بخش هایی از آن منتشر شد که مود توجه منتقدین قرار گرفت و چیزی را نباید ازمردم پنهان کنیم.

کدخدایی خاطر نشان کرد: از امام(ره) آموخته ایم که مردم محرم ما هستند و نباید از این موضوع هراسی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نباید بامردم به تعابیرتوهین آمیزسخن گفت اظهار داشـت: مردم باسواد و یا بی سواد شهروند هستند و دولت هم در چند ماه گذشته سند حقوق شهروندی را ارائه داده که امیدواریم برهمین مبنا رعایت شده و جبران شود.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان همچنین درباه منشور حقوق شهروندی گفت: انتظار می رود لوایح و یا اسناد دولت در مسیر توجه به اصول قانون اساسی باشد و آنگونه نباشدکه ما مطالبی را که به زبان دیگران می باشد به نام ایران مطرح کنیم.

کدخدایی خاطر نشان کرد: باید دقت شود تا سند حقوق شهروندی منطبق با موازین جاری ایران باشد و سایر قوا نیز باید در آن ورود یابند ، محتوای منشور حقوق شهروندی نباید به دور از احکام اسلامی باشد.

مشاور عالی دبیرشورای نگهبان درباه مبارزه با مفسدان اقتصادی نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا رویکردی ضد فساد داشته و برهمین مبنا انقلاب انجام گرفته که اکنون هم تمامی مسئولان و دستگاهها باید اهتمام ویژه‌ای برای مبارزه با آن انجام دهند.

کدخدایی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکیدات مهمی درباره مبارزه با فساد اقتصادی عنوان کرده اند، گفت: متاسفانه این منویات بخوبی اجرانشده که امیدواریم مسئولان ذیربط هرچه سریعتر به آن توجه کنند.

وی درباره اصل ۴۴ قانون اساسی و راههای پیشرفت اقتصادی به سبب آن گفت:این اصل بسیار مترقی بوده و اگر سیاستهای آن اجرایی شود مناسب خواهد بود؛این اصل از لحاظ حقوقی اشکال ندارد.

مشاور عالی دبیرشورای نگهبان همچنین درباره نگاه ایران نسبت به سوریه اظهار داشت: خط مقدم مبارزه با رژیم اسراییل سوریه است.

کدخدایی خاطر نشان کرد: اسراییل بدنبال شکستن این خط مقاومت است که این رویکرد به ثمر نمی رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *