جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
خسارت‌های کشاورزی مازندران بالا است

خبرنوبخت ازکمک دولت به استانهای‎شمالی

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 342470
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر کمک ویژه به استان های برفگیر شمالی از سوی دولت، گفت: خسارات کشاورزی در استان بالا است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا نوبخت در جلسه ستاد بحران استان در فرمانداری ویژه تنکابن، هدف از سفر خود به مازندران را مأموریت ویژه از جانب رئیس جمهور برای ابلاغ سلام وی و قدردانی ویژه از مردم شریف استان و نیز ارزیابی روند امداد رسانی به مردم منطقه عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به بارش برف سنگین و میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی استان، در نخستین فرصت گزارش کاملی از وضعیت خسارت شامل باغات سرما زده، تعداد واحدهای مرغداری، دامداری، آبزی پروری و ابنیه و تأسیسات گلخانه ای و صنایع کشاورزی و تولیدی که دچار خسارت شدند مشخص و به این معاونت اعلام شود.

نوبخت با تقدیر از نیروهای امدادی و خدماتی و حضور کلیه مسئولان استانی و کشوری که از ابتدای بحران در کنار مردم منطقه بودند، از نماینده تام الاختیار و معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی جهت حضور در منطقه و ارزیابی وضعیت کشاورزی و میزان خسارت های وارد شده به این بخش تقدیر کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وارد آمدن خسارت های جدی به بخش کشاورزی مازندران گفت: لازم است تا هرچه سریع تر بررسی های کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و گزارش ها از طریق استانداری به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام شود.

حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی نیز با بیان اینکه خاطره خوبی از خسارت سرمای سال 86 در اذهان  مردم منطقه نیست، اقتصاد مردم منطقه را وابسته به کشاورزی عنوان کرد.

وی گفت: در بازدیدی که از منطقه داشته خسارت های جدی به باغات مرکبات، گلخانه های فضای باز و بسته، واحدهای دام و طیور، انبارهای مرکبات وارد شده است.

رکنی تصریح کرد: با توجه به عدم بازگشایی کامل راه های روستایی، فرصت بیشتری برای ارزیابی و تعیین دقیق میزان خسارت ها به این بخش لازم است.

معاون وزیر جهادکشاورزی، ارائه تسهیلات کم بهره، استمهال بدهی ها و کمک به توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی را به عنوان پیشنهاد های وزارت جهاد کشاورزی به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *