سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

۲۰ سال حبس برای نشان دادن یک آرم

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 342318
مشاور وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد مجازات‌هایی که اخیرا طی یک فرمان پادشاهی صادر شده است، افراد منتشرکننده آرم «رابعه» در سایت‌های اجتماعی را شامل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «ناصر الداوود» گفت که هر گونه وابستگی به اخوان المسلمین که در مصر به عنوان «گروه تروریستی» معرفی شده است و یا تائید اندیشه‌های این گروه، ابراز همدردی با آن با هر وسیله ممکن و ارائه هر گونه کمک مالی و معنوی به این گروه، بر اساس فرمان پادشاهی جرم محسوب می‌شود.

بر اساس فرمان ملکی که دو روز پیش صادر شده، هر فردی که به جریان‌ها یا گروه‌های افراطی و یا سازمان‌های تروریستی در داخل، منطقه و یا سطح بین الملل انتساب داشته باشد و یا اینکه اندیشه‌ها و افکار این گروه‌ها را تائید و با آن به هر شیوه ممکن همدردی نماید و یا از آنها حمایت‌های مالی و معنوی بعمل آورد و یا اینکه نوشته‌ای را در راستای تبلیغات برای این گروه به تحریر درآورد، مجرم محسوب شده و به ۳ تا ۲۰ سال حبس محکوم خواهد شد.

آرم رابعه بیانگر کشتار هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر توسط ارتش این کشور است که تابستان گذشته در میدان رابعه العدویه مصر در اعتراض به عزل مرسی تحصن کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *