يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

افزایش اعدامی‌های عربستان به ۱۳۷ تن

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 451971
مسئولان عربستانی از اجرای حکم اعدام از طریق بریدن سر یک مرد عربستانی در ریاض خبر دادند؛ بدین ترتیب تعداد موارد اعدام‌های انجام شده در عربستان از آغاز سال به ۱۳۷ مورد می‌رسد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان "واس" خبر داد، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد بن ترکی بن فائع آل ریحان القحطانی که تابعیت عربستانی داشت، با شلیک گلوله و به دلیل اختلافات خالد بن فهد بن سعد آل تمیم القحطانی، یک عربستانی دیگر را کشته بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که اتهام‌های صادر شده علیه این فرد ثابت شد و حکم قتل برای وی صادر گشت و حکم اعدام در استان وادی الدواسر در ریاض انجام شد.

اعدام‌های صورت گرفته در عربستان مخالفت‌های متعددی از سازمان‌های حقوق بشری را به دنبال داشته است.

روز گذشته نیز خانواده شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه برجسته عربستانی اعلام کردند که دادگاه عالی ریاض حکم اعدام وی را تایید کرد. نمر النمر از سوی مقامات ریاض به "تلاش برای برانگیختن فتنه طائفه‌ای، حمایت از شورش در بحرین، حمل سلاح و اطاعت نکردن از ولی امر" متهم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *