دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ورودکاروان ایران به دهکده‌ی المپیک

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 341658
تیم ملی اسکی تحت تدابیر شدید امنیتی وارد دهکده بازی‌های المپیک زمستانی سوچی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیم ملی اسکی ایران که برای شرکت در بیست و دومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی عصر دیروز راهی روسیه شده بود، بامداد امروز (دوشنبه) تحت تدابیر شدید امنیتی وارد سوچی، محل برگزاری مسابقات شد.

به دلیل چندین عملیات انتحاری که طی ماه‌های گذشته در روسیه انجام شده فضای امنیتی شدیدی بر این دوره از بازی‌های المپیک زمستانی سایه انداخته به طوری که هنگام ورود تیم‌ها به سوچی و همچنین دهکده‌ی بازی‌ها، تیم‌ها کنترل و بازرسی شدیدی می‌شوند.

عیسی ساوه شمشکی، سرپرست کاروان اعزامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کاروان المپیک زمستانی ایران بامداد امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه سوچی شد و در دهکده‌ المپیک استقرار پیدا کرد و از فردا نیز تمرینات خود را در پیست‌های اسکی آغاز خواهد کرد.

او با بیان این که ورزشکاران و کادر فنی تحت تدابیر شدید امنیتی وارد محل مسابقات شدند، خاطر نشان کرد: بعد از ورود تمام اعضای کاروان‌های ورزشی تک تک اعضای تیم به صورت کامل مورد بازرسی قرار گرفتند و پس از آن نیز در هنگام ورود به دهکده‌ بازی‌ها مجددا تمامی اعضا به همراه وسایل‌شان مورد بازرسی قرار گرفتند.

ساوه شمشکی افزود: حتی اجازه ورود هیچ خودرویی به دهکده‌های برگزاری بازی‌ها داده نمی‌شود و نیروهای امنیتی به صورت کامل امنیت بازی‌ها را فراهم نموده‌اند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک سوچی افزود: حتی ورزشکاران به هنگام ورود به پیست های اسکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمام وسایل آنها تک تک کنترل می‌شود و اگر در این میان کسی کارت مخصوص بازی‌ها را به همراه نداشته باشد از ورودش جلوگیری می‌شود.

او در بخشی از این گفت و گو در مورد شرایط برگزاری این بازی‌ها نیز اظهار کرد: امکانات بسیار خوبی برای این بازی‌ها در نظر گرفته شده به طوری که در تاریخ المپیک‌های زمستانی، المپیک سوچی بی‌نظیر است.

ساوه شمشکی با بیان این که المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در تمامی موارد بی‌نظیر است، خاطر نشان کرد: امکانات مسیرهای دسترسی، پیست‌های اسکی و دهکده‌های بازی‌ها بسیار عالی و خوب درست شده اند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران همچنین در مورد آخرین وضعیت المپین‌های ایران نیز، گفت: اسکی بازان آلپاین و صحرانوردی ما در دو دهکده جداگانه به فاصله ۴۵ کیلومتر استقرار پیدا کرده‌اند. آنها از نظر روانی شرایط بسیار خوبی دارند و اگر مشکلی پیش نیاید در این دوره می‌توانیم رکوردهای خوبی را بر جای بگذاریم.

او ادامه داد: خوشبختانه اردوهای خوبی را در طول ماه‌های اخیر برگزار کردیم. به نظرم در این دوره می‌توانیم بهترین عملکرد را در طول المپیک زمستانی از کاروان ایران شاهد باشیم.

سرپرست کاروان اعزامی ایران خاطر نشان کرد: روز جمعه هم با پرچمداری حسین ساوه شمشکی، کاروان ایران در مراسم افتتاحیه رژه خواهد رفت.

ساوه شمشکی در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد برخی از موارد مطرح شده مبنی بر این که هدیه پرداخت شده به المپین‌ها مبلغی بوده که باید اسپانسر به آنها می‌داده، خاطر نشان کرد: البته ما پیش از این نیز به هر یک از اسکی بازان دو جفت اسکی داده بودیم و بعد از آن نیز قرار شد اسپانسر به جای اسکی به هر یک از المپین‌ها مبلغ پنج میلیون تومان بدهد. به نظرم طرح این موارد در این شرایط کار درستی نیست.

او در مورد این که آیا حمایت‌های خوبی از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از اسکی بازان المپیکی صورت پذیرفته نیز گفت: متاسفانه شرایط پیش آمده در انتخابات فدراسیون اسکی و پس از آن نیز برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک سبب شد تا چندان که باید اسکی بازان المپیکی مورد توجه قرار نگیرند. البته ما گلایه‌ای از کمیته ملی المپیک نداریم، ‌چون آقای شهنازی نیز در این باره اظهار شرمندگی نمود.

انتهای پیام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *