دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
دوست داشتیم پیراهن تیم ملی با ملی‌پوشان رونمایی می‌شد

مارتین: ما که شکایتی نداریم، اما اگر کی‌روش شکایت دارد سند رو کند

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 341567
مدیرعامل آلمانی شرکت آل‌اشپورت گفت: کی‌روش در مراسم رونمایی شرکت نکرد و ما شکایتی هم نداریم، اما اگر سرمربی تیم ملی ایران قصد شکایت دارد، سند عقد قرارداد با ما را نشان دهد.
مارتین: ما که شکایتی نداریم، اما اگر کی‌روش شکایت دارد سند رو کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، مارتین اسلینگر، مدیر آلمانی شرکت آل‌اشپورت که برای مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی به کشورمان سفر کرده است، با حضور در خبرگزاری فارس بود، در خصوص برگزاری این جشن و همچنین ابهاماتی که این روزها بین این برند آلمانی با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی به وجود آمده گفت و گویی را با خبرنگاران ورزشی فارس انجام داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

فارس: کشوری مانند آلمان برای رونمایی پیراهن‌های تیم ملی کشورش برای جام جهانی ۲۰۱۴ جشن باشکوهی را برگزار کرده و این کار را با حضور بازیکنان ملی‌پوش این کشور و در فضایی ک املا رسمی و استاندارد انجام داد. آیا به واقع نمی‌شد رونمایی از لباس تیم ملی ایران نیز در چنین فضایی انجام شود؟

این موضوع مرتبط با برنامه‌های فدراسیون فوتبال ایران بود و خود فدراسیون ایران امور مربوط به جشن رونمایی از پیراهن تیم ملی را برنامه‌ریزی و طراحی کرده بود. شخصیت‌هایی که در این مراسم حضور داشتند نیز توسط فدراسیون فوتبال ایران دعوت شده بودند که البته ما هم دلمان می‌خواست بازیکنان تیم ملی را نیز در این جمع می‌دیدیم اما در نهایت اقدامات همگی توسط فدراسیون فوتبال ایران انجام شد.

اگر هم به جلسه معارفه تیم ملی آلمان اشاره کردید باید بگویم که آدیداس لباس تیم ملی آلمان را معرفی کرد که ما هم می‌توانستیم در چنین فضایی این کار را برای تیم ملی ایران انجام دهیم.

فارس: آیا برای برگزاری جشن رونمایی مشورتی با شما صورت گرفت؟

بحث و تبادل نظر داشتیم اما همه کارها توسط فدراسیون انجام شد و ما هیچ نقشی در دعوت و امور برگزاری نداشتیم.

ما هم به عنوان اسپانسر لباس تیم ملی دوست داشتیم بازیکنان تیم ملی ایران در این جشن حاضر می‌شدند و جلسه رونمایی از پیراهن تیم ملی در شرایط بهتری برگزار می‌شد و ملی پوشان این لباس را بر تن می کردند، البته چند نفری از بازیکنان تیم ملی حضور داشتند اما بهتر بود تمامی آنها به این جشن دعوت می‌شدند.

با این حال این رونمایی برای اولین بار در چنین سطحی برگزار شد که این موضوع معنایش این است که با تجربه‌ای که به دست آمده است می‌توان در مراسم‌های بعدی برای انجام این کار، شرایط بهتری را ایجاد کرد.

فارس: آیا نمی‌شد این مراسم را در یکی از کمپ‌های اروپایی برگزار کرد و مقدمات انجام این کار را در این کمپ فراهم کرد؟

بله ما حرفی نداشتیم و بهتر هم بود اما برای رونمایی از پیراهن تیم ملی مطابق خواسته فدراسیون فوتبال ایران انجام شد.



فارس: در مراسم رونمایی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی حضور نداشت. آیا به واقع غیبت سرمربی تیم ملی در یک چنین مراسمی غیرعادی نیست؟

ما هم خوشحال می‌شدیم اگر کی‌روش در مراسم بود و این مراسم در این صورت برای ما ایده‌آل بود. ضمن اینکه ما می‌خواستیم در حضور کارلوس کی‌روش درباره شرایط بازی تیم ملی برای بازی‌‌های آینده در حضور کفاشیان با یکدیگر صحبت کنیم اما همان‌طور که گفتم خیلی خوب می‌شد اگر در این مراسم که همه شخصیت‌ها از جمله علی کفاشیان نیز در آن حضور داشتند، کی‌روش هم حاضر بود.

فارس: برخی رسانه‌ها از احتمال شکایت کی‌روش از برند شما خبرهایی را منتشر کرده بودند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

طبیعی است که این موضوع درست نباشد. ما با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داریم و این قرارداد شامل بندهایی است که تعهد ما را در ارتباط با بحث اسپانسر با فدراسیون فوتبال ایران مشخص می‌کند و می‌گوید که در قبال تیم ملی بزرگسال ایران به همراه کادر فنی ما وظیفه پوشش اسپانسرینگ را داریم.

بنابراین اینکه چنین صحبتی از طرف ایشان مطرح شده کافی نیست چرا که حتی اگر برندهای دیگر مثل آدیداس، پوما و نایک هم حضور داشتند آنها نیز با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد می‌بستند و نه با سرمربی این تیم. این یک قرارداد بین آلمان و کی‌روش نیست بلکه بین شرکت آلمانی با فدراسیون فوتبال ایران منعقد شده است بنابراین طرف مقابل آل‌اشپورت فدراسیون فوتبال ایران است نه کی‌روش. اگر او می‌خواهد شکایت کند باید در این خصوص سندی دال بر عقد قرارداد با ما نشان دهد.

فارس: این سؤال را می‌توان طور دیگر هم مطرح کرد. آیا آل‌اشپورت به خاطر عدم انجام تعهدات از سوی کی‌روش قصد شکایت از او را ندارد؟

خیر چنین چیزی صحت ندارد. باید بگوییم کی‌روش مربی مطرح و پذیرفته‌ شده‌ای در سطح جهان است و عملکرد خوبی دارد ضمن اینکه توانسته تیم ملی ایران را به جام جهانی ببرد از این رو آل‌اشپورت به آنچه در حواشی اتفاق افتاده توجهی ندارد و ما هیچ برنامه‌ای برای طرح شکایت از کی‌روش نداریم.

فارس: برنامه کلی شما برای جام جهانی چیست؟ در ارتباط با جام جهانی کمپانی شما برای تیم ملی چه برنامه‌ای دارد؟

با همکاری و هماهنگی با کفاشیان، تمام مفاد قرارداد با ایران در قبال رقابت‌های جام جهانی را اجرا می‌کنیم به خصوص اگر ایران برای بازی‌های تدارکاتی به اروپا بیاید برنامه‌های لازم نیز پیش‌بینی شده است.

فارس: تیم ملی ایران تنها تیمی است که در جام جهانی با برند آل‌اشپورت به میدان خواهد رفت؟

در این دوره از جام جهانی تنها ایران با این برند به میدان خواهد رفت.

فارس: ظاهرا آل‌اشپورت تجهیزات اختصاصی دروازه‌بان‌ها را در سطح ممتاز و بین‌المللی تولید می‌کند و از این لحاظ خیلی معروف هستید.

درست است ما در کنار برندهایی مثل آدیداس، پوما و نایک هم همان‌طور که مشخص است روی مقوله تجهیزات فوتبال تمرکز داریم اما بخش تجهیزات دروازه‌بانی ما بسیار معروف است چون از سالها قبل به صورت اختصاصی به عنوان تولید‌کننده ویژه وسایل دروازه‌بانی مطرح هستیم همین ویژگی ما را از برندهای دیگر متمایز می‌کند. ما از دیرباز برنامه‌های پوشش اقلام دروازه‌بانی را به صورت ویژه پیگیری می‌کردیم.

فارس: لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ شباهت زیادی با پیراهن پرتغال دارد و از سوی دیگر سرمربی تیم ملی ایران هم پرتغالی محسوب می‌شود. آیا می‌توان این دو موضوع را به هم مرتبط دانست؟

چنین چیزی نیست و این یک موضوع اتفاقی است. ما مدل‌های مختلفی را در آلمان به کفاشیان معرفی کردیم و او خودش با ارزیابی هر کدام از مدل‌ها این مدل و رنگ را انتخاب کرد حتی در مراسمی که در آلمان برگزار شد نیز کی‌روش حضور نداشت.

فارس: چند مدل طراحی از طرف شرکت شما به کفاشیان معرفی شد؟

اوایل نوامبر کفاشیان به آلمان آمده و از طرح‌های ما بازدید کرد و ما ۴- ۵ مدل مختلف با اشکال مختلف را به ایشان معرفی کردیم به طور مثال در لباس‌های پیشنهادی ما پیراهن‌های یقه‌دار و یقه هفت هم موجود بود که ایشان پس از ارزیابی‌های مختلف، این طرح کلی را انتخاب کرده و حتی توصیه‌هایی برای طرح نهایی به ما کرد.

فارس: اما اقلامی هم هستند که به اسم آل‌اشپورت به صورت قلابی تولید می‌شوند.

قبل از اینکه جواب این سوال را بدهم باید عنوان کنم که دیگر برندها مثل آدیداس، پوما و نایک نیز در آسیا تولید می‌شوند.

ما خودمان کارخانه تولید رسمی لباس در چین و ویتنام داریم اما این لباسی که الان با نشان یوزپلنگ می‌بینید به طور ویژه در چین تولید شده البته پارچه آن نیز در اسپانیا تولید شده است ضمن اینکه با توجه به شرایط فصل تابستان و عرق کردن بازیکنان تمام ملاحظات برای دوخت این پیراهن در نظر گرفته شده است. در نهایت اینکه محصول نهایی در چین تهیه خواهد شد و به طور کلی می‌توانم بگویم دوخت این لباس در چین است.

فارس: در کشور دیگری نماینده تولیدی ندارید؟

در اندونزی یک شعبه کوچک داریم که کارش تهیه لباس نیست. در پاکستان و تایلند هم شعبه داریم که در آنها تولید توپ انجام می‌شود.

فارس: رقابت خودتان با برندهای معروف دنیا از جمله آدیداس و نایک را در جام جهانی چگونه ازیابی می‌کنید؟

جهان امروز ورزش پر از حضور برندهای معروف است اما در این نکته شکی نیست که آنها در سطح کاملا متفاوتی نسبت به آل‌اشپورت قرار دارند. ما در همین قاره اروپا در کنار همین برندهای معروف باز هم می‌توانیم برندهای دیگر را نام ببریم. در اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و ... مارک‌های معروف دیگری هستند اما حتی برای ما نیز بازارهای کوچکی وجود دارد. بازارهایی که در میدان رقابت با سایر برندها کوچکترند

با این حال ما می‌توانیم در همین بازارها هم حضور فعالانه‌ای داشته باشیم. ما می‌توانیم برای کمپانی‌های دیگر آلمان تبلیغ نکنیم و تبلیغ خودمان را داشته باشیم. منظورم این است که اگر آن کمپانی‌ها در رشته‌های دیگر هم فعالیت می‌کنند کمپانی ما فقط تولیداتش در فوتبال است و از این لحاظ به خودمان می‌بالیم که فقط در فوتبال کار می‌کنیم و در هیچ چیز دیگر تولید نداریم. بنابراین از این منظر کمپانی ویژه‌ای هستیم که فقط روی فوتبال تمرکز کرده و میدان رقابتمان فقط در این رشته ورزشی است.

فارس: به عنوان یک برند آلمانی آیا تیمی در بوندسلیگای آلمان از برند شما استفاده می‌کنند؟

در بوندسلیگای یک خیر اما در بوندسلیگای ۲ تیم‌های کایزرسلاترن، اونیون برلین و مونیخ ۱۸۶۰ لباس آل‌اشپورت را به تن می‌کنند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۱۱۱۳۰۰۱۶۷۵#sthash.mqqU۷h۹v.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *