سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۸
۶۵
ایتالیا با نماد صنایع دستی در جام جهانی؛

تصویر "یوز ایرانی" با کدام اولویت ملی روی پیراهن تیم ملی نقش می بندد؟

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 347903
"آقای بلاتر از درج تصویر یوزپلنگ آسیایی(ایرانی) روی پیراهن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل استقبال کرد و این کار را نشان دهنده توجه ایرانیان به حفظ محیط زیست عنوان کرد" این جمله ای بود که ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پس از دیدار با پلاتر عنوان کرد و در محافل ورزشی، فرهنگی و رسانه ای با اما و اگرهایی مواجه شد.
تصویر "یوز ایرانی" با کدام اولویت ملی روی پیراهن تیم ملی نقش می بندد؟
گروه فرهنگی جهان نيوز: ظاهرا قرار است تصویر"یوز" ایرانی بر روی پیراهن فوتبالیستهای ایرانی در جام جهانی برزیل درج شود، مسأله ای که از زاویه های گوناگون قابل بحث و تامل است و می توان به جرات گفت که این اقدام با کج سلیقگی برخی مسؤولان، فرصتی را که می توانست برای ایران ظرفیت باشد به راحتی از بین می برد.

اما به راستی جای سؤال است که آیا مهمترین نماد فرهنگی و ملی که روی پیراهن تیم ملی ایران درج می شود و میلیونها نفر در سراسر جهان از طریق آن قرار است با فرهنگ ایرانی آشنا شوند "یوز ایرانی" است؟!

هر چند مسؤولین قصد داشته اند با معرفی "یوز ایرانی" برای حفظ این گونه جانوری اقدام کنند که کاری مثبت است، اما آیا به این نکته توجه نداشته اند که با این ابتکار، تصویری که منقش خواهند کرد، خشن است و بازتاب خوبی در جامعه جهانی نخواهد داشت؟

نکته دیگر اولویت بندی برای استفاده از یک فرصت ملی و جهانی است. با فرض این که در کشور ما حفظ حیات وحش بسیار مهم و برای آن کوشش فراوان می شود اما آیا بهتر نبود از این فرصت بهتر استفاده می شد و در چنین شرایطی که دولت در حال چانه زنی بین المللی است، فرهنگ غنی ایرانی و یا یک نماد اثرگذار دیگری معرفی می شد؟ در کنار جوسازی های صهیونیستی-آمریکایی علیه ایران اسلامی،‌ ما باید از هر روشی صلح طلبی خود را به جهانیان نشان دهیم. آیا "یوز ایرانی" می تواند صلح دوستی ایرانیان را به جهان نشان دهد؟ با "یوز ایرانی" ریشه تمدنی ایران باستان چگونه معرفی می شود؟

آیا نمی توانستیم با نمادهایی، فرهنگ غنی ایرانی یا خروجی انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم؟ یادمان نرود که همه وظیفه دارند با هر ابزاری و با هر قدرتی در معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان بکوشند که این مهم قطعا با "یوز" ایرانی امکان پذیر نیست!

لازم است که مسؤولان کمی هم عملکرد سایر کشورها در معرفی نمادهایشان را در نظر بگیرند. منقش کردن لباس تیم ملی ایتالیا به تصویر صنایع دستی این کشور، یعنی تلاش کشورها برای معرفی آنچه اولویت کشورشان است؛ اقدام تیم ملی ایتالیا تنها یکی از اقدامات ملی کشورهای حاضر در جام جهانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United States
مغز برخی مسئولان دیگه فسیل شده ولی حاضر به کناره گیری از قدرت نیستند...اسرائیلم به این قشنگی نمی تونست خشونت طلبی مردم ایران را به جهانیان معرفی کنه
واقعا اینهمه نماد می تونستن عکس قالی ایرانی رو بذارن عکس یوزپلنگ رو گذاشتن باورکنید اسراییل برای پیرهن ورزشکاراش تصویر بهتری میذاره
اولین چیزی که با دیدن این عکس به ذهن آدم میرسه خشونت و توحش هست اگه خیلی نگران حیات وحش هستن برای محیط بانانمون که گوشه زندانن کاری کنن اینم شد نماد ایتالیا صنایع دستی بذاره ما یوزپلنگ معماری ایران جنگلهای شمال قالی ایرانی و...اینهمه چیز میشد گذاشت حالا ببینید کره و ژاپن چی میذارن
Iran, Islamic Republic of
نه دیگه خانم ابتکار این تدبیر را نموده اند
پس درسته دیگه
راستی خانم ابتکار پارازیت ها در جام جهانی بر این حیوونکی تاثیر بد بد نزاره
ایران هیچی نداره بجز یوزپلنگ باورکنید حتی کشورهای عربی نمادهای بهتری میذارن
پس چی می زدن خوب باشه و شما قبول داشتید؟
Iran, Islamic Republic of
بعضیها نماد ملی رو موشک شهاب 3 و ....میدونند...
Iran, Islamic Republic of
پنپ عکس خندان ظریفو بذاریم!
اینهمه چیز خلیج فارس قالی ایرانی صنایع دستی با وجود امثال شما بایدم از این چیزا بذارن حالا اگه احمدی نژاد بود و این اتفاق زمان احمدی نژاد می افتاد لهش میکردید
جالبه شما كه همش منتظر جنگ با دنيا هستيد چطور دم از صلح طلبي مي زنيد؟ شما كه صبح تا شب صلح طلبي دولت رو با الفاظي مثل وادادگي و انفعال تعريف مي كنيد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش شما هم کمی بیشتر فکر می کردید
سخنان رهبری رامطالعه کنید
اولویت ما با صلح با تمام کشورها ست و این را از سنت اسلامی به ارث برده ایم
اما به هیچ وجه حاضر نیستیم ذلت را بپذیریم و یا عزت خود را از دست بدهیم به همین دلیل هم فرهنگ شهادت و ایثار را در کنار صلح دوستی خودمان حفظ می کنیم.
موافق نیستم
s
ببخشید شما صلح رو میدونی چند بخشه؟؟!!
بر باد دادن ارزشها و عزت و غروز ملی و دستاوردهایی که بابت خون ریخته شده و در ازای اون وعده سرخرمن دادن دشمن رو میگی صلح طلبی؟؟!!
بالاخره الان دور دور ....است
کسی دم از جنگ طلبی نمی زنه بحث سر اینه که مذاکرات برای مردم شفاف نبود و بخاطر همون ترجمه توافق رو جوری که دلشون میخواست به خورد مردم دادن این چه ربطی داره به گذاشتن یه حیوان روی پیراهن تیم ملی
اشتباهی مثبت دادم
واقعا کدوم عقل سلیمی میگی این وادادگی تو توافق ژنو اسمش صلح طلبیو و تعامله؟
نه داداش اسم این ذلته
Iran, Islamic Republic of
به نظرم امثال تو اصلا فرق جنگ و صلح و خوب بد و زشت و زیبا رو نمیفهمند...
اگر نه اینطور به پرت و پلا گویی روی نمیآوردی...

دولت صلح طلبه؟ دولت با دشمنان صلح طلبی(وادادگی) داره.. اما با مردمن خودش....
Iran, Islamic Republic of
زشت آماربیکاری وبذهکاری وآمارپایین ازدواج وافزایش طلاق واعتیاداست.
یعنی با آمریکا آشتی کنن تو ازدواج میکنی؟
چه ربطی داره!
با دیدن صنایع دستی آدم یاد فرهنگ اصیل یه کشور میفته اما بادیدن پلنگ یاد قبایل آدمخوارها!
حالا اگه در دولت قبلی این اتفاق می افتاد یه عده شلوغ راه می انداختن که فلانی چکاره است که با فلانی دیدار میکنه و طرح میده! شک نکنید تو برنامه 90 هم حسابی این دیدار و اون طرح را به سخره میگرفتن اما حالا گویا همه چی آرومه ما چقدر خوشحالیم!!!!
خوی مظلوم کشی و حقارت بعضی از آدمها امروز خیلی نمایان شده!
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان فرهنگ ما مقاومت است نه جنگ طلبی ،همان کار که خود تو هم در مقابل هر متجاوزی که بخواهد زور بگوید انجام میدهی اتفاقا روحیه خشونت طلبی و زیاده خواهی و استفاده از زور و بهانه گیری غیر اصولی و راه حرج و مرج را به شدت محکوم میکنیم چون اینها ابزارهای فتنه هستند و مخصوص فتنه گران مانند عوامل و ایادی فتنه گر سال 88 حالا متوجه شدی ؟
Iran, Islamic Republic of
کی میگه یوزپلنگ وحشیه؟....
آقای صلح طلب
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما نتیجه صلح با گرگ تیز دندان که در کمین نشسته تا از خودت ضعف نشون بدی چی میشه؟!
شما بیا تا من بزنم تو گوشت بعدشم با هم در صلح و صفا پیتزا بخوریم
Switzerland
عکس ... را بزنند؟؟؟
sh_t_s
Iran, Islamic Republic of
با سلام بهتر نبود عکسی از شهدا یا امام شهدا باشد شهدای هسته ای
Iran, Islamic Republic of
برو بابا!!!
و یا طرحی از خلیج همیشه فارس
Iran, Islamic Republic of
فقط تخت جمشید ....
Serbia
وقتی معروف ، منکر می شود یعنی همین .....واقعا چه اشکالی داشت عکس شهید احمدی روشن رو میذاشتیم که شما غرب زده ها این جور شروع به منفی دادن کردین؟ ...
دقیقا این میشد یه کار فرهنگی. یعنی مبارزه با تروریسم. و اینجوری به همه دنیا نشون میدادیم که ایران قربانی تروریسم جهانی است..
mol
چرا عکس خلیج همیشگی فارس نباشه
امان از طاغوت
نمیشه همه رو راضی کرد. هر کاری بکنند باز یه عده شاکی میشند.
اگه خلیج فارس رو میذاشت همه راضی بودن این چیه جانوری که اولین چیزی که با دیدنش به ذهن آدم می رسه خشونت و توحش نه حمایت از حیات وحش .البته بعضیها که همیشه دفاع می کنن مثلا اگر همین کار در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاده بود الان کلی کاریکاتور علیهش در اومده بود
علی
اینکه تصویری که نماد باشه روی پیراهن درج بشه یک ابتکاره و باید تحسین کرد .
من تصورم اینه که کلا با هر چیزی که رنگ و بوی مذهبی نداشته باشه شما مخالفید .
قبول کنید تصویر یوز هم ابتکار خوبی بود . انشاالله جام جهانی بعد تصویر تخت جمشید درج میشه تا رضایت شما هم جلب بشه.
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو
United States
دوست عزیز صلح طلب کارون معروف به شیرهای جوان این یعنی تو وسط بازی وحشی میشند آدم می خورند؟
Iran, Islamic Republic of
موافق
فکر کنم به نظر شما بهتر این بود که موشک شهاب 3 رو بزارن رو پیرهن تیم ملی مگه نه؟
Canada
چطوره عكس بز كوهي بزنند ....
ali
کاش به جای تصویر یوز پلنگ عکس یه بره آهو قرار میدادیم تا به جهانیان بگیم چقدر صلح طلب خوشمزه هستیم
تصویری ... خشن است!!! ...
تو این قضیه به جایی که مثل ایتالیا به فکر منافع ملی باشن بهره برداری شخصی کردن!
این خانم شدیدا اهل ورزش است. دیدار با بلاتر و جام جهانی هم که بهترین جا برای دیده شدن است. مثلا خواسته در تاریخ ثبت بشه و همه بگن وای این خانم چقدر به فکر حیات وحش بوده و بقیه نبودن!!!!!

حالا برین خدا را شکر کنید نگفته عکس خودم را بندازید روی لباس فوتبالیست ها که همه دنیا منو ببین!!
حالا در مورد اینکه یوز ایرانی اولویت داره یا نه خودش جای بحث داره ولی این حرفم که تصویر یوز ایرانی ترویج خشونت است و چهره خشنی از ایرانی ها به جهان نشان می دهد نیز ایراد الکی است. اگر اینطوری باشد چینی ها که نماد ملی شان اژدها است آخر خشونت هستند. می خواین عکس گربه ملوس ایرانی را درج کنیم روی لباسهایمان؟
خلیج همیشه فارس
تحلیل آب دوغ خیاری!
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : آیا بهتر نبود یک بیت شعر سعدی که بر سازمان ملل هم نقش بسته ( بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند ) با زبانهای ایرانی و بین المللی یا تصویر منشور کورش که نماد حقوق بشر است یا نمادهای اینچنینی انتخاب میشد و بر لباس و شعار تیم مادر صحنه بین المللی نقش میبست ؟ حداقل مانند خیلی از سیاسی کاریها که بی دلیل به رای گذاشته میشود این موضوع را به رای مردم میگذاشتند
همین خوبه
من انتظار بیشتر از این هم از جهان نیوز ندارم....
... مدام بر طبل جنگ می کوبید حالا طرفدار صلح شدین؟؟!!....
داوطلب
اینجوری همه از ما میترسن‎ ‎
علی
به نظر من با این کارشون فقط شکارچیان جهان رو جذب میکنند
حميد
کاش بجاي اين تصوير کمي همت مي کردند تصويري از پاسارگاد يا آرامگاه حافظ و سعدي يا تصويري از يک نماد فرهنگي کشور را مي زدند.ظاهرا خانم ابتکار در ذهنش بجز تصاوير حيوانات چيز ديگري حک نشده.شايدم خواسته بگه که هنوز مي توانيد از ما حق توحش بگيريد.
نصیر
...، منم با طرح یوزپلنگ از این دید که خشونت داره مخالفم.
می شد به نحوی بارگاه امام رضا یا چیزی تداعی کننده اون رو روی لباس انداخت: هم بنایی مذهبی است هم سبقه تاریخی غیر قابل انکاری داره.سلطان عالم امکان و ولی نعمت ما هم که هست.
میگی ایراد داره! خوب قله دماوند رو می نداختیم رو لباس: نماد استقامت و ابهت.
می گی دماوند نه، باشه از خلیج فارس هم نمی شد مایه گذاشت؟اونم گیره اعراب بود!؟ باشه دیگه تهش از تخت جمشید نمی شد استفاده کرد؟ اصلا باستانگرایی می شد در مورد تعلق تخت جمشید به سلسله هخامنشی هم مباحثی مطرحه، بابا جون از مقبره حافظ، ابوعلی سینا، سعدی و ... نمی شد مایه گذاشت تا این کشورهای گوگولی همسایه نیان ادعا کنن و چند روز دیگه صاحبشون بشن؟
فقط رو آثار و صنایع اصفهان و شیراز تمرکز کنیم برا کل بشریت نماد در میاد!
دست رو هر شهر این مملکت بگذاری آثار و نمادهایی پیدا می کنی از یوزپلنگ بهتر، نمی دونم چرا رفتن سراغ این!
Iran, Islamic Republic of
....

اصلا شما که طرفدار نشان دادن اقتدار و چالاکی کشور در این شرایط اقتصادی هستید چرا این حرفو میزنید؟؟!!

شما میخواید سازش و صلح طلبی از خودتون نشون بدید یا از یه مسئول اصلاح طلب یه ایراد بیخود بگیرید؟!
بدبخت
ا وا !!!!! یوز ایرانی!!!
البته شای به امید همین یوز اااایییییررونی بشه بوسنی رو ببریمآآآآآ!!!!!!!!!!
نهههههههههههه!!!!!!؟؟؟؟؟
شایدم با پاقدم شما به مرحله نهایی نهایی رفتیم. همانطور که با پاقدم شما به جام جهانی رفتیم..
طوفان
Iran, Islamic Republic of
واااااااای عکس یوز اییییرون آخه حیف این یوز نیست مگه تو ایران چند تا یوز وجود داره که بشه یکی شو حروم کرد چون امکان ندارد اییییران تو جامجهانیه برزیل برنده بشه.
معین
قابل توجه دوستان : در این جام جهانی قراره از گونه های در حال انقراض کشورهای مختلف حمایت بشه ، به همین دلیل برای تیم ملی این تصویر یوزپلنگ ایرانی انتخاب شده که وضعیت خوبی در کشور ما نداره.لطفا آگاهانه نظر بدید و هر مطلبی رو به همین سادگی نپذیرید.
بیش از 2300 گونه حیوانی در سراسر جهان در خطر انقراض قرار دارند. در اینصورت باید تمام لباس ها منقش به حیوانات بوده باشه پس چرا نیست؟

به نظر من کشورهای عربی و حامیانشون در جام جهانی با ادای حمایت از محیط زیست از طرح یوزپلنگ تقدیر ویژه ای میکنن ولی در اصل تقدیرشون برای این است که ما با بزرگواری تمام از اعاده یک حق و طرح ملی یعنی "خلیج فارس" به نفع اونا گذشت کردیم.
بی قرض
Turkey
شما خیلی زود قضاوت می کنید
بهترین کار هم کار ی است که انجام شده
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به دولت روحانی بخاطر این همه رعایت اعتدال(!!!!!) خسته نباشید گفت. باز صد رحمت به مشایی که با همه انحراف و گمراهیش لا اقل سی و سه پل و تخت جمشید و کوروش رو به عنوان نماد معرفی میکرد. شما دست مشایی رو هم از پشت بستین!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی که یکسره داد میزنه که جهان باید با کرامت و احترام با ایران و ایرانی برخورد کنه آیا واقعا چاپ عکس یه حیوون روی پیراهن نشانه کرامت ماست؟؟؟؟
پرويز
Iran, Islamic Republic of
واقعا" متاسفم براي اين طرز فكر
چرا جنبه هاي مثبت اين قضيه را كسي نمي بينه ؟
چرا قدرت و سرعت اين حيوان زيبا كه در حال انقراض هم هست رو كسي به تيم ملي فوتبال تشبيه نميكنه ؟
ما ايرانيان هميشه سعي ميكنيم كه نكات منفي كار رو ببينيم .
بنظر من كه آفرين به ايده پردازان و همچنين فدراسيون فوتبال كه اين طرح زيبا را اجرا كردند و توجه جامعه جهاني را به يوزپلنگ آسيايي معطوف كرده اند .