شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
وزیر ارشاد:

چشم سینماگران به جایزه مردم باشدنه خارج

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 340981
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به اختصاص جایزه ملی ریاست جمهوری به ۲ اثر مستند و داستانی جشنواره فیلم فجر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از پایان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

جنتی در ابتدای صحبت‌های خود در خصوص پیام رئیس‌جمهور در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: رئیس‌جمهور با این پیام نوید بسیار خوبی به همه سینما‌گران دادند شاید بشود گفت که یکی از محورهای اصلی این پیام این بود که سینمای ایران باید به مردم امید دهد و بیش از آنچه که چشمش به جوایز بیرونی باشد و بتواند در صحنه‌های بین‌المللی خودش را نشان دهد می‌بایست در مرحله اول از مردم ایران جایزه بگیرد. با این روند طبیعتا می‌تواند قله‌های بلند سینمای بین‌المللی را هم فتح کند.

او در ادامه گفت: ما امیدوار هستیم عصر جدیدی در سینمای ایران آغاز شده باشد که با همدلی و کنارگذاشتن برخی از اختلافاتی که در گذشته بوده سینمای ایران بتواند به اهداف بلندی که دارد برسد.

جنتی در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه و اهمیت جشنواره فجر گفت: سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر از یک طرف محیط شاد‌آفرینی در کشور ایجاد می‌کند و از سوی دیگر به نوعی تقدیری است از کسانی که فیلمهای برجسته‌ای ساختند چه در حوزه‌های کارگردانی و چه در حوزه بازیگری و سایر حوزه‌های هنری و همه این حوزه‌ها به داوری می‌نشینند و هیئت داوران بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند و جوایزی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: به نظر من یک کار ضروری است که از همه هنرمندانی که در این صحنه فعالیت می‌کنند تقدیر شود و از همه کسانی که به جهش سینمای ایران کمک می‌کند سپاسگذاری شود.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام جزئیات اهدای جایزه ویژه رئیس‌جمهور به هنرمندان تحت عنوان جایزه ملی ریاست‌جمهوری گفت: هنوز شاخصی برای انتخاب جایزه ویژه مشخص نشده است ولی به هر صورت هیئت داوران جشنواره فیلم فجر تلاش خود را خواهند کرد اثری انتخاب شود و از سوی ریاست جمهوری امسال فقط برای حوزه سینمای داستانی و مستند به فیلم های برگزیده در این ۲ حوزه جوایز اهدا شود و ان شاءالله در سالهای آینده برای تئاتر، موسیقی و سایر هنرها جوایزی تعلق خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *