سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

مدیرمسوول سابق شهروند محکوم شد

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 339989
وکیل مدافع مدیر مسوول سابق روزنامه شهروند از محکوم شدن ˈعبدالرضا داوریˈ به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مهران خوش سلوک عصر روز یکشنبه گفت: به موجب کیفر خواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مدیرمسوول سابق روزنامه شهروند به نشر مطالب خلاف واقع از طریق انتشار مصاحبه ای با آقای علی اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق ایرنا در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۹۲ به این مضمون که در زندان اوین بندهایی وجود دارد که زیر نظارت زندانها نیست، متهم شد.

خوش سلوک بیان کرد: داوری در جلسه دادگاه اتهام وارده را قبول کرد و گفت مصاحبه انجام شده با جوانفکر در مقطع زمانی که رهبر معظم انقلاب حماسه سیاسی را مطالبه کرده اند انجام و تلاش شد تا بخشی از این مطالبه را با حرکت در مسیر دامن زدن به فضای سیاسی کشور انجام دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان وکیل در جلسه گفتم که موکل بنده در بازپرسی با حُسن نیت به تمام سوالات پاسخ داد و اتهام را انکار نکرد و با قصد همکاری در جلسات حضور یافت که این موضوع می تواند از جهات تخفیف در نظر گرفته شود.

خوش سلوک اضافه کرد: هیات منصفه پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل، متهم را مجرم دانست ولی به اتفاق آرا وی را مستحق تخفیف تشخیص داد.

وی بیان کرد: دادگاه نیز با عنایت به نظریه هیات منصفه و مندرجات پرونده و اقرار صریح متهم انتصاب اتهام به متهم موصوف را محرز دانسته و با استناد به ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۰ وی را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

خوش سلوک سپس به تخفیف مجازات موکلش اشاره و بیان کرد: دادگاه با توجه به نظریه هیات منصفه مبنی بر اعمال تخفیف برای این متهم به استناد تبصره ذیل ماده ۳۵ قانون مجازات اسلامی حبس تعزیری متهم را به ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، جلسات رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول سابق روزنامه شهروند سوم آذر ماه امسال در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی تشکیل شد.

انتشار مجدد روزنامه شهروند از ۲۷ آبان ماه امسال پس از وقفه ای دو ماهه از سر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *