پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ممنوعیت‌ سفر شیعیان پاکستانی به ایران

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 339565
به دنبال تشدید حملات به زائران شیعه در پاکستان دولت این کشور عبور اتوبوس های حامل زائران از ایالت بلوچستان برای سفر به ایران را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال وقوع حمله انتحاری به اتوبوس حامل زائران پاکستانی در ایالت بلوچستان پاکستان که منجر به کشته شدن ۲۷ تن شد، مقامات این کشور روز جمعه اعلام کردند، به دلیل نگرانی های امنیتی عبور اتوبوس های حامل زائران شیعه پاکستانی از ایالت بلوچستان، برای سفر به ایران را به حالت تعلیق درآورده اند.

جاده ۷۰۰ کیلومتری بین شهر کویته پاکستان تا ایران، شاهد چندین حمله انتحاری و انفجار بمب های کنار جاده ای بوده است که از سوی گروه های تکفیری رادیکال انجام می شود.

یک مقام ارشد دولت ایالتی گفت: «ما موقتا حرکت اتوبوس ها از این مسیر را به حالت تعلیق درآورده ایم تا زمانی که وضعیت امنیتی بهبود پیدا کند.»

حملات فرقه ای در پاکستان که شیعیان ۲۰ درصد جمعیت ۱۸۰ میلیونی آن را تشکیل می دهند، در حال افزایش یافتن است. دیدبان حقوق بشر می گوید، در سال ۲۰۱۳، ۴۰۰ شهروند شیعه پاکستانی، و از جمله تعدادی از اعضای گروه اقلیت شیعه هزاره در این کشور کشته شده اند.

روز سه شنبه، یک بمب گذار انتحاری با کوبیدن خودروی خود به یک اتوبوس، ۲۷ زائر شیعه را کشت و موجب بروز اعتراضات خیابانی صدها هزاره علیه موج خشونت ها علیه شیعیان در پاکستان شد.

محمد اسمائیل چنگزی، یکی از معترضان گفت: «هیچ مکانی برای ما امن نیست. هیچ جاده جایگزینی وجود ندارد. هر وقت که بخواهیم به زیارت برویم، باید از این جاده خونین عبور کنیم.»

گروه تکفیری لشکر جنگوی، مسئولیت حمله اخیر را بر عهده گرفته است. لشکر جنگوی شیعیان را غیرمسلمانانی می داند که باید کشته شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *