دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

هلاکت عضو گردان عبدالله‌عزام در لبنان

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 339362
نیروهای ارتش لبنان یک عضو گروه تروریستی گردان عبدالله عزام را در دره بقاع از پا در آورده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی، ارتش لبنان روز پنج‌شنبه (۳ بهمن، ۲۳ ژانویه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ابراهیم عبد المعطی ابو معلق پس از آن که به سوی سربازان شلیک کرد به ضرب گلوله نظامیان کشته شد.

در این بیانیه آمده است: «هنگام جست‌وجوی افراد مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی به ویژه بمب‌گذاری‌ها در خودرو، ارتش برای دستگیری عبد المعطی ابو معلق عصر چهارشنبه پست بازرسی دایر کرد.»

همچنین، ارتش لبنان گفت که ابو معلق هنگام فرار از پست بازرسی با خودروی خود یک سرباز را زیر گرفت و به سوی پست بازرسی شلیک کرد.

ارتش لبنان گفت ابو معلق عضو گردان عبدالله عزام بود و با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام نیز ارتباط داشت.

در ادامه بیانیه آمده است این مرد با رهبر گروه دولت اسلامی عراق و شام در سوریه برای سهولت انتقال «بمب‌افکن به لبنان» همکاری می‌کرد.

ماجد الماجد، رهبر گردان عبدالله عزام که ماه گذشته در بازداشت درگذشت، با بمب‌گذاری‌ها مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ارتباط داشت.

در این انفجارها که ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) رخ داد دست‌کم ۲۵ نفر از جمله حجت الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران جان باختند و بیش از ۱۵۰ نفر نیز مجروح شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *