سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

علامه سید عالم موسوی ترور شد+عکس

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 338873
مهاجمان ناشناس علامه سید عالم موسوی خطیب و امام جماعت مسجد و مرکز اسلامیˈ موسویˈ پیشاور متعلق به شیعیان در شمال غربی پاکستان را ترور کردند.

به گزارش جهان به نقل از مشرق، علامه سید عالم موسوی پس از اقامه نماز جماعت و در زمان عزیمت بسوی اقامتگاه خود در منطقه داکایی منور شاه شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخوا، هدف تیراندازی مهاجمان قرار گرفت و به شهادت رسید.

مقام های پلیس شهر پیشاور به رسانه های خبری گفتند: مهاجمان پس از ارتکاب این اقدام تروریستی بسرعت از منطقه متواری شده و هم اکنون نیروهای پلیس ضمن کنترل اوضاع، عملیات جستجو برای شناسایی و بازداشت عوامل این حادثه را آغاز کرده اند.


شهروندان و گروه های شیعی پاکستان با تجمع در محل حادثه ضمن اعتراض به مقام های امنیتی در ایالت خیبر خواستار شناسایی عاملان این حادثه تروریستی شدند.

اعضای ارشد گروه ای شیعیان در پاکستان نیز این اقدام را بشدت محکوم کرده و از دولت مرکزی و ایالتی خواستند تا نسبت به تامین امنیت شیعیان در برابر اقدامات تروریستی گروه ای تندرو در این کشور بیش از گذشته تلاش کنند.

بر اساس اعلام منایع خبری محلی، تشییع پیکر علامه سید عالم موسوی صبح فردا سه شنبه از محل مسجد و مرکز اسلامی موسوی پیشاور برگزار خواهد شد.


منابع خبری اعلام کردند:ˈ کامران حسین ˈافسر پلیس شهر کراچی از شهروندان شیعی پاکستان نیز در منطقه کورنگی هدف تیراندازی مهاجمان نانشاس قرار گرفت و کشته شد.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *