جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۱

سوال از وزرا شخصی نیست

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 338486
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ نماینده‌ای کار شخصی با هیچ وزیری ندارد، سوالات نمایندگان در زمینه کار و امور مردم است چرا که وسیله نظارتی مجلس هم تذکر و سوال و استیضاح است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت تابش کوثر گفت: متاسفانه، ما در حوزه حمایت از قهرمانان و ورزش قهرمانی خوب عمل نکردیم و خوب عمل نمی شود.

وی افزود: ما در شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک قهرمانان جهانی بسیار زیادی داریم که همه ی آنها ورزشکاران ارزشی، علاقه مند به نظام و انقلاب، پر تلاش و بسیجی هستند که بر روی سکوهای جهانی می ایستند ولی از اینها حمایت نمی شود، اغلب این نخبگان ورزشی مجبور می شوند با پول شخصی خودشان ویزا تهیه کنند و هزینه هایشان را خودشان بپردازند که این شرایط خیلی بدی است!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشریح کرد: اخیرا جناب آقای دکتر محمد رضا خسروی که توانست برای چهارمین بار متوالی قهرمان پاور لیفتینگ آسیا شود، کل هزینه های سفر را خودش پرداخت کرد و بر روی سکوی قهرمانی ایستاد. وی پس از قهرمانی درخواست وام داده است تا بتواند بدهی هایش را پرداخت کند. این خیلی برای ورزش ما بد است که یک قهرمان جهانی می رود و برای کشور نام آوری می کند اما به وی توجه نمی شود !

نقوی حسینی افزود: نمونه دیگر خانم ندا خانی است که چهار مرتبه در عرصه های جهانی و آسیایی بر روی سکو ایستاده و مقام کسب کرده است اما بعد از این همه افتخار آفرینی اینقدر به وی ظلم می شود، ما برای قهرمانی که در رشته های آلیش و کبدی نام آور است و لیسانس تربیت بدنی دارد، نتوانستیم برای جذب و استخدام وی کاری کنیم. تربیت بدنی باید بر روی حوزه قهرمانان چه به لحاظ پشتیبانی مالی برای حضور آنها در عرصه های ورزشی و چه برای جذب و اشتغال آنها برنامه ریزی کند.

نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: در شهرستان پیشوا، آقای ولیخانی قهرمان مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ که سالهای متمادی به دنبال شغل بود و پیگیری می کرد که از وی در عرصه ورزشی حمایت کنند اما متاسفانه کسی از وی حمایت نکرد که اخیرا شنیدم، دو سه هفته است به تایلند رفته است تا در آنجا ورزش خود را دنبال کند. ما نباید اجازه بدهیم که جامعه با فرار قهرمانان رو به رو شود و آنها به کشور های دیگر بروند تا فعالیت ورزشی خود را انجام دهند.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که چرا از وزیر ورزش درباره این مشکلات سوال نمی شود، گفت: زمانی که نمایندگان مجلس از وزرا سوال می کنند در نشریات فضاسازی می شود که چرا اینقدر از وزرا سوال می کنید و وقتشان را می گیرید، اگر از وزرا سوال نکنیم آنوقت نظارتی وجود ندارد و این مشکلات پیش می آید، ما اگر سوال نکنیم مشکلات مردم روی زمین می ماند، سوالات نمایندگان سوال شخصی که نیست، هیچ نماینده ای کار شخصی با هیچ وزیری ندارد، سوالات در زمینه کار و امور مردم است، وسیله نظارتی مجلس هم تذکر و سوال و استیضاح است و از آن طرف مردم هم از ما مطالبه دارند

نقوی حسینی با بیان اینکه نامهربانی هایی که نسبت به قهرمانان مدال آور می شود قابل گذشت نیست گفت: در هفته گذشته دو بار شاهد حضور آقای دکتر نژادفلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در شهرستانهایمان بودیم، در هر دو مرتبه ایشان شاهد بودند که ورزشکاران مشکلاتشان را مطرح می کنند و انتظار رسیدگی دارند، ما هم حرف ورزشکاران و مردم را می زنیم و برای خودمان که سوال نمی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در افکار عمومی سوالات شما کاملا جهت دار و از وزرای خاصی است.ملت حقیقت را درک می کنند.کل ورزش هم از بین برود شما سوالی نخواهید داشت.