شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۷
۱۵۴

اظهارات تامل‌برانگیز روحانی درباره کارت زرد نمایندگان مجلس به وزرا

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 336362
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست"، گفت: می‌خواهیم با همه توان افراطیون را به انزوا برانیم.
اظهارات تامل‌برانگیز روحانی درباره کارت زرد نمایندگان مجلس به وزرا
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع از هنرمندان و اعضای تشکل‌های فرهنگی و هنری که شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد، سخنانی ایراد کرد.

متن کامل سخنرانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

برای من شبی به یاد ماندنی است، چون میهمان اصحاب فرهنگ و هنر و فرهیختگان هستم. دعوت و میهمانی شما را پاس می‌دارم. با اهل هنر از هنر گفتن بسیار سخت است. معمولاً دولتمردان، سیاستمداران و حتی فیلسوفان و روشنفکران، چونان با هنرمندان سخن گفته‌اند که گویی قصد تعیین تکلیف برای آنان دارند. آنان نگاه هنرمندان را چونان در قالب و فرم آن خلاصه دیده‌اند که فکر کردند، هنر دستور دادنی و سفارش کردنی است.

هنر قالب نیست، هنر قالب و معناست، هنر خلاقیت است. این نوع جلسات هم برای هم‌اندیشی و همفکری اهالی اقلیم‌های متنوع فکری است تا از همدیگر درک نزدیک‌تر و متقابلی داشته باشیم.

ذات هنر با مفهوم خیر و نیکی، یکی است. قبل از عصر جدید، هنر بسیار فراتر از هنرهای زیبا تفسیر می‌شد. هنر گفت‌وگو، هنر معاشرت، هنر دیپلماسی، هنر زندگی مسالمت‌آمیز، هنر زندگی بدون کینه و هر کار بی‌عیبی هنر است.

هنر، هر کار بدون عیب است و ما همه باید تلاش کنیم هنرمندانه حرف بزنیم، عمل کنیم و تعامل داشته باشیم، یعنی هنر مردمداری. هنر و ارزش، پیوندی ذاتی دارند. هنر یعنی عروج فکر از سطح عادی به سطح متعالی؛ همانکه در عرفان و فلسفه اسلامی به عالم اعلی تعبیر می‌شود.

هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد. علاوه بر اینکه هنر به همه جان می‌دهد، این هنرمند است که رودخانه را، کوه‌ها را، بلبل را، شمع را و پروانه را به سخن وا می‌دارد.

اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی‌معناست. هنر یعنی ارزش و هنرمند [فرد] ارزشمندی است که با کار خلاقانه به تعالی می‌رسد و خلقت، بزرگترین مظهر قدرت خدای لایزال است، فقط در این زمینه است که فتبارک الله احسن الخالقین. هنرمند جهان را بازآفرینی می‌کند و کار او در مسیر ارزش‌های الهی است.

هنرمند البته در مسیر هنر، باید با مردم، ذوق مردم و خواست مردم خود را نزدیک کند. هنر بدون آزادی معنا ندارد و خلاقیت تنها در سایه حریت امکان‌پذیر است، اما اعمال محدودکننده‌ای نیز برای هنر وجود دارد. قبل از آنکه سانسور و ممیزی به دولت ها منتسب شود، خود جوامع بشری و اجتماع، اولین قدم قرار دادن چارچوب برای هنر است، عادات، رسوم، اخلاق جامعه، فهم‌ها و درک‌ها همه اینها مرزبندی‌هایی را برای هنر مشخص می‌کند.

گفت، هنر مردمی باشد و راستی.
همه هنر همین است که حکیم سخن فردوسی بزرگ گفته است مردمی بودن و صداقت، این همه هنر است.

من گاهی اوج هنر ایرانی را در حافظ می‌بینم. حافظ شیرازی، هنرمند ایرانی می‌تواند مقتدایش حافظ باشد. حافظ، حافظه تاریخی، ادبی و هنری ملت ایران است. با سینه‌ای مالامال از آموزه‌های دینی و قرآنی، اما از جهل و خرافه و ریا بیزار.

هنر شاعری یکی از قالب های باستانی هنر این سرزمین است. در واقع شاعری، هنر ملی ایرانیان است. حافظ با همه نقد و انتقادی که بر حکومت و جامعه داشت در طول تاریخ کتابش قدر دیده و بر صدر نشسته و گاهی آنچنان تعالی یافته که جایگاهش در کنار کتاب حق و قرآن مجید قرار گرفته است. حافظ به قول بعضی‌ها، رند روشنفکر زمان خود بود، در عین ایمان و در عین انتقاد، هرگز از ایمانش دست برنداشت و هرگز از انتقادش پشیمان نشد.

هنرمند نه قرار است زینت‌المجالس باشد و نه اپوزیسیون. هنرمند نه قرار است نوک پیکان تحولات سیاسی باشد و نه قرار است گوشه‌نشین خرابات و خانه. هنرمند قرار نیست هر چه دولت یا جامعه یا حتی روشنفکران می‌گویند، به تصویر بکشد، که برداشت خود را دارد و قرار هم نیست که با دولت یا جامعه در ستیز باشد و بجنگد.

هنرمند، انسان اهل فکر و فن و اهل دل است. برای برخی از هنرهایی که برای ثبت آنها، برای خلق آنها نیاز به کمک دیگران دارد، نباید در این زمینه دچار تردید و هراس شویم، برخی از روایت‌های تاریخی، دینی و حتی تاریخ معاصر شاید از حد یک شرکت خصوصی در شرایط فعلی جامعه ما این بار سنگین به مقصد نرسد، اما معنایش این نیست که اگر کاری به هنرمند واگذار می‌شود، در روایت تاریخ هم هنرمند کار خود را انجام می‌دهد.

ما اولین روزهایی که با جناب آقای جنتی به صدا و سیما رفتیم در سال ۱۳۵۹، جزو اولین آثاری که بنا شد ببینیم و برای تکمیل آن تصمیم بگیریم، کار مرحوم علی حاتمی بود. آن کار، آن زمان با بودجه عمومی انجام می‌گرفت و کار هنوز تکمیل نبود. هنوز فیلم مونتاژ هم نبود، ما قطعه قطعه فیلم را آن وقت می‌دیدیم، اما معنایش این نیست که اگر هنرمند صاحب نامی سفارشی را دریافت کرد، ذوق هنری او تسلیم آن سفارش باشد، او همچنان باید از خلاقیت خود استفاده کند. اینچنین مشهور است که شاهنامه نیز به سفارش سلطان محمود سروده شد، اما در واقع این شاهنامه سفارش یک ملت و یک تاریخ بود.

آثار عظیم معماری از قییل تخت جمشید و آثار اسلامی در اصفهان هم با حمایت حکومت بود، اما امروز به عنوان نماد یک ملت می‌باشد. هنر و آزادی رابطه مستقیم دارند. در غیر فضای آزاد، هنر واقعی خلق نخواهد شد. در بخش هنر نمی‌توانیم با دستور هنر را بیافرینیم و خلق کنیم. هر گونه فضای امنیتی می‌تواند جوانه هنر را بخشکاند، به تعبیر اقبال، گفت هرگاه خشک مغزی کوته نظر زمام امور را در دست گرفت، هنر مجال بروز نیافت.

پس باید فضای مناسب را برای هنر فراهم کنیم، دولت برای خود رسالت ترویج را بر عهده می‌گیرد، نه اینکه هنرفرمایشی را در دستور کار خود قرار دهد. البته در برخی از موضوعات ملی، مثل فرهنگ ایران و اسلام، که هویت اسلامی و ایرانی ما را نگه می‌دارد و تعالی می‌بخشد، دولت موظف است از آنها حمایت بیشتری کند.

ای کاش می‌شد افتخارات هنری ما به نمایش در می‌آمد، ای کاش می‌شد داستان‌هایی که در شاهنامه فردوسی، در مثنوی مولوی که هر دوی آنها آکنده از قصه‌های دینی و ایرانی است، به صورت آثار نمایشی، سینمایی، تلویزیونی و حتی رمان‌های خواندنی روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شد.

دولت خود را موظف می‌داند در اینگونه امور، هم قدم‌های تشویقی و هم قدم‌های حمایتی بردارد. نکته دیگری که می‌خواهم بر آن تأکید کنم نقش انقلاب اسلامی بر تاریخ هنر و بر هنر این سرزمین است. شما می‌دانید قبل از پیروزی انقلاب بخش بزرگی از جامعه ما از هنر فاصله داشت. امام راحل به عنوان احیاگر قرن که آزادی را برای این سرزمین به ارمغان آورد، یکی از خدماتش این بود که بین مردم متدین و هنر آشتی برقرار کرد. در دوران او بود که به عنوان یک فقیه و مرجع عالیقدر، حلیت هنر موسیقی با سرودهای انقلابی و میهنی فراهم شد.

در عصر او بود که بسیاری از آثار ادبی و هنری اجازه نشر یافتند، در تاریخ روحانیت شیعه، امام تنها فقیهی بود که از یک فیلم و فیلمساز روشنفکر به نیکی یاد کرد. انقلاب راه را برای توسعه هنر در همه لایه‌های اجتماعی فراهم نمود. انقلاب، موسیقی سنتی و یا به بیانی بهتر موسیقی ملی ایران را احیاء کرد. قبل از انقلاب موج موسیقی‌های غربی و پاپ به گونه‌ای بود که در حال ویران کردن موسیقی سنتی بود، اما انقلاب شرایطی را فراهم کرد که هنرمندان بزرگی که قبل از انقلاب نیز شناخته شده بودند، در فضای امن و سالم بعد از انقلاب رشد کرده و بالیدند و تیراژ موسیقی سنتی ما بالا رفت و بازار پررونقی پیدا کرد.

در حوزه سینما و هنر نمایشی نیز انقلاب اسلامی برکات زیادی داشت، همه منتقدان فیلم اذعان دارند که دهه ۷۰، دهه اوج سینمای ایران بود و آثار بزرگ، بحث‌انگیز، متفکرانه و هنرمندانه به جامعه عرضه شد، تا جایی که امروز ایران یکی از مدعیان جوایز جهانی مانند اسکار است.

جالب‌تر اینکه در فضای بعد از انقلاب، زنان و بانوان هنرمند بسیاری در بخش‌های مختلف هنر از جمله در سینما رشد کردند، تا جایی که نه تنها بازیگری را بر عهده گرفتند، کارگردانی و نویسندگی نیز جزو مواردی بود که بانوان ایرانی توانستند نقش خود را ایفا کنند، در حالی که قبل از انقلاب خانواده‌های متدین و مذهبی این کشور اجازه نمی‌داند فرزندان و اعضای خانواده آنها در این زمینه ورود کنند. این یکی دیگر از خدمات انقلاب اسلامی بود.

این دولت قصد ندارد ممیزی را در فرهنگ و هنر به صورت راه و مسیری که مانع کار هنرمندان باشد، ادامه دهد. ممیزی باید در چارچوب قانون و هدفمند باشد. اگر قانون ابهام دارد، باید قانون و چارچوب شفافی را در اختیار همه قرار دهیم تا تکلیف همه روشن باشد؛ کار وزارت ارشاد باید تقریبا یک کار اداری باشد.

اگر می‌خواهیم کار ممیزی را انجام دهیم، باید گروهی از فرهیختگان، اندیشمندان، هنرمندان، عالمان، حتی عالمان دینی در کنار یکدیگر بنشینند و آنها باشند که بر هنر نظارت کنند، هنرمند، می‌تواند بر هنر نظارت کند، کارمند دولتی، نمی‌تواند ناظر خوبی برای هنر باشد.

چرا نظارت بر سینما و کتاب و موسیقی را به اهلش واگذار نکنیم، چه اشکال دارد که انجمن‌های صنفی بخشی از بار مسئولیت وزارت ارشاد را بر دوش گیرند.

به هم اعتماد کنیم؛ دوران، دوران اعتماد است. وظیفه دولت مداخله در هنر نیست، وظیفه ذاتی دولت تأمین مسایل مهم و ملی است، مثل مسأله امنیت، ‌سیاست خارجی که سیاست خارجی و اعمال دیپلماسی صرفاً از طریق دولت انجام می‌گیرد و نهاد دیگری حق مداخله ندارد. البته خطوط کلی سیاست خارجی طبق قانون اساسی توسط رهبری معظم تعیین می‌شود، اما در حوزه‌های دیگر مثل اقتصاد و فرهنگ باید تصدی‌گری دولت به حداقل برسد. در شرایطی نیستیم که دولت بتواند آثار هنری خلق کند و هیچ دولتی نتوانسته است آثار هنری فاخری بوجود بیاورد.

دولت کتاب نمی‌نویسد، فیلم نمی‌سازد، موزیک نمی‌سازد، شعر نمی‌سراید. دولت باید تسهیل کننده راه برای اصحاب فکر و هنر باشد. یادمان باشد و همه بدانیم هنر خطر نیست و هنرمند امنیت کشور را به مخاطره نمی‌اندازد. به هنر و هنرمند اعتماد کنیم، نگاه امنیتی به هنر بزرگترین اشتباه امنیتی است. در بحث امنیت؛ اولین قدم تشخیص منابع تهدید است. در جامعه امروز منابع تهدید ما آسیب‌های اجتماعی است. از فقر و فحشا گرفته تا رواج بی‌اعتمادی اجتماعی تا فساد اقتصادی.

این آسیب‌هاست که رابطه صحیح بین دولت و ملت را، اگر سریع چاره نکنیم، می‌خشکاند، تهدید آسیب‌هاست نه هنرمندی که می‌تواند مظهر نشاط، امید، اتحاد و همبستگی ملی ما شود. صدا و نوا و توانایی در نمایش و ساخت یک اثر تجسمی، گاهی می‌تواند دردها را کاهش دهد و گاهی می‌تواند آرزوهای یک ملت را محقق کند. همین هنرمند است که می‌تواند آینده را با تخیل و هوشمندی اش و با خلق آثارش نقد و ترسیم کند و راه آینده را بهتر مشخص کند. ما اگر به هنر و هنرمند با نگاه امنیتی نگاه کردیم، اولاً تهدیدات اصلی را فراموش کردیم، ثانیاً هنرمندی را که می‌تواند ما را متوجه تهدیدات واقعی کند، از وظیفه‌اش باز داشته‌ایم.

اگر بحث تهاجم فرهنگی داریم و می‌گوییم دیگران برای یکسان‌سازی فرهنگی تلاش می‌کنند، وقتی پر و بال هنر و هنرمند را بستیم، در حقیقت باند فرود را برای هواپیماهای دشمن آماده ‌کرده‌ایم. وقتی فرزندان این سرزمین نتوانند قهرمانان خود را در میان محصولات فرهنگی وطنی و خودی ببینند، ناچار به دنبال قهرمانان آن سوی آبها خواهند بود، خطر اینجاست. حتی اگر کشوری بخواهد در برابر دشمن بایستد، این هنرمند است که می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی را در میان مردم زنده نگاه دارد، همان کاری که هنرمندان متعهد در دوران دفاع مقدس انجام دادند. به اعتقاد من اگر فضای هنری فعال در عراق و افغانستان بود، اشغال این دو کشور امکان‌پذیر نبود.

نکته دیگر آن است که برخی، هنرمندان ما را به غرب‌زدگی متهم می‌کنند، استدلال آنها این است که بدنه هنری کشور را فساد فرا گرفته است و باید این بنا را ویران کرد و از نو ساخت. این یکی از تفکرات غلط و اشتباهی بود که در ذهن بعضی آمد و متأسفانه در این زمینه قدم‌هایی برداشته شد. بعضی می‌گویند اگر آنچه گفتیم انجام می‌دادند، می‌شود هنر خوب و آنچه ما دلمان نخواست، می‌شود هنر بد. در هر جامعه‌ای ممکن است خطا و فسادی باشد، اما نمی‌تواند یک مجموعه فرهیخته بزرگ و تاثیرگذار در کشور را زیر سوال قرار داد، این قضاوتی نابحق، نابجا و ظالمانه است. اصحاب هنر مشکلات فراوانی دارند که برخی از آنها امشب در اینجا بیان شد. شاید اولین جلسه‌ای بود که خدا توفیق داد بیشتر شنیدم و کمتر ان‌شاء الله بگویم. چه اینکه گفت خدا دو گوش به ما داده است و یک زبان که بیشتر بشنویم و کمتر بگوییم.

می‌دانم درد دل‌های شما در فرصت کوتاه امشب، بخش کوچکی بود از آنچه در دل داشتید. دولت وظایف خود را در چارچوب قانون اساسی انجام خواهد داد و در حد توان و امکاناتش از هنر حمایت خواهد کرد. شاید عمدتاً دولت لازم است در زیرساخت‌ها بیشتر وارد عمل شود و کمک کند، اما در حد توان دولت این قدم‌ها را برخواهد داشت.

از اینکه ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به تعطیلی کشیده شده است، بسیار متأسفم و حتماً این دولت در همین ماه‌های آینده اینها را احیاء‌ خواهد کرد، اگر چه ممکن است وزیر باز هم کارت زرد بگیرد.این دولت به تمام تعهدات و قول هایی که در دوران انتخابات به مردم داده است، عمل خواهد کرد؛ کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست. به امثال آقای جنتی‌ها به عنوان مدافع از حقوق هنرمندان و آزادی افتخار می‌کنیم.

در هر مسیری مشکلات وجود دارد. سوختن و هیچ نگفتن، هنر است. سخن مرحوم پروین اعتصامی، گفت کس ندانست که من می‌سوزم، سوختن هیچ نگفتن، هنر است. اینها مشکلاتی نیست پیش پای دولت. دولت ان‌شاء الله به وعده‌های خود در زمینه هنر و اصحاب هنر عمل خواهد کرد. من سخنان فراوانی را یادداشت کرده بودم، اما می‌دانم وقت گذشته است و امیدوارم باز فرصت دیگری فراهم شود در محضر شما باشم و از حضور شما استفاده کنم.

سه نکته را می‌گویم. یک، هر نظامی خطوط قرمزی دارد، اما خطوط قرمز باید کاملاً شفاف، صریح و قانونی باشد تا از اعمال سلیقه‌ای جلوگیری شود. در این زمینه دولت تمام قدم‌های لازم را برخواهد داشت، اگر مقررات شفاف و روشن داشته باشیم، آنگاه می‌توان کار نظارت را به صنف‌ها و انجمن‌های تخصصی واگذار کرد، آنها بهتر از کارمندان یک وزارتخانه نظارت خواهند کرد و بیشتر عاشق ایران و کشورند. ما باید این شرایط را برای هنرمندان تسهیل کنیم.

نکته دوم آنکه باید اقتصاد فرهنگ را پویا کنیم. دولت این را جزو وظایف خود می‌داند. البته روشن است که در تولید باید اول تقاضا را تحریک کرد. مردم باید کالای فرهنگی را ارج بنهند. در این زمینه باید کار فراوانی انجام داد. اینکه تیراژ کتاب معمولاً ۲ یا ۳ هزار است، اینکه شما می‌بینید بقیه آثار هنری ما در بازار مشتری ندارد، اینکه گیشه‌های سینما خلوت است، یعنی اینکه باید تقاضا را تحریک کنیم، مشکلش همین است. این موضوع نمی‌گذارد هنرمند خلاق باشد و نمی‌گذارد آنچه خواست جامعه است، به صورت متنوع در جامعه عرضه شود.

بنابراین دولت تلاش خواهد کرد تا اقتصاد فرهنگی و بویژه هنری پویا و فعال شود و حتی باید بتوانیم بازارهای منطقه‌ای و جهانی را نیز به تصرف خود درآوریم. نکته سوم اینکه دولت برای اهدافش به سوی شما دست نیاز دراز می‌کند، دولت تداوم امید را در میان مردم می‌خواهد. از شما می‌خواهم آثار امیدبخش و نشاط‌آفرین تولید کنید، آثار یأس‌آور کافی است.

دولت در فکر ایجاد آشتی ملی و وحدت ملی است. دولت می‌خواهد کینه‌ها از سینه‌ها برداشته شود. شمایید که می‌توانید زمینه را آماده کنید. دولت می‌خواهد اعتدال در جامعه برقرار شود، می‌خواهد بین حقوق و وظایف تعادل باشد. دولت می‌خواهد میانه‌روی را ترویج کند و با خشونت و افراط مخالف است؛ ما با همه توان می‌خواهیم افراطیون را به انزوا برانیم.

برخی هنوز صدای ملت را در ۲۴ خرداد نشنیده‌اند. پنبه‌ها را از گوش درآورند؛ ایران، امروز منادی مقابله با خشونت و افراطی‌گری در جهان است. اینکه طرح ایران در سازمان ملل متحد در ظرف چند ماه با اتفاق آراء به تصویب رسید، نشان عظمت ملت ایران است.

دست دولت برای مبارزه با خشونت، برای دیپلماسی عمومی، برای یاری دولت، به سوی هنرمندان به عنوان یاران نزدیک و مورد اعتماد دولت دراز است.

و سخن آخر؛ هنر همیشه خوب است، چون هنر، همان خوبی است.

والسلام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ﺩﻭﻟﺖ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﭘﺬﻳﺮ!!!!
ﻣﻨﺘﻘﺪﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﻓﺮﺍﻃﯽ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﻨﺪ
ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﯽ ﮔﻦ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﭘﺬﻳﺮﯼ
راستی راستی باورشون شده نماد اعتدالند !!!
متاسفم برای این نماینده ها.اگه همون اول با منطق درست به این وزرا رأی اعتماد می دادند الان این مسخره بازیا نبود....
مقصر اصلی این اوضاع ورأی اوردن وزرا رئیس مجلس اگه دولت قبل بود همین اقای لاریجانی بارها تذکر میداد ولی الان فقط دفاع می کنه کسی که کینه شخصی داره نمیتونه ریاست کنه..
مثلا اگه بجای اقای مطهری ،رسایی سخنرانی میکرد فکر میکنید چطور می شد؟؟؟؟
تا حدی با شما موافقم ولی نه کامل چون در اون صورت بلوا به پا می کردند....
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ابن دولت بار ها نشون داده به انداره کافی انتقادپذبر هست ولی این که به دلیل چاپ یه عکس از همخوانی یک زن که تازه بعدش معلوم میشه توی ایران هم چاپ نشده یا اینکه وزیر ارشاد گفتن از توقیف یه روزنامه متاسفه که باید هم همینطور باشه و وزیر مملکت نباید هم از توقیف خوشحال باشه تا پای استیضاح بره اینا انتقاد نیست بهانه گیری هست
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
انتقاد پذیر اند نه بهانه پذیر!!!
میدونی چرا انتقاد پذیرند چون هر چی می شنوند باز کار خودشونو می کنند حالا چه انتقاد سازنده باشه چه نباشه!!!!
/....
م.ص
میشه بگم جناب روحانی....
کجان اون نمایندگانی که رئیس جمهور مملکت را دو دو میکردن ؟
کجاست اون رئیس مجلسی که .......؟
آقای روحانی کاش تمام توانتان را برای حل مشکلات اقتصادی براساس توانمندی های داخلی می گذاشتید!دیگه یک خواننده فرستادن رو سن که توان نمی خواهد این ایام با 100هزارتومان میشه یک مطرب آورد هر کجا که بخواهی
مثلاً هنرمندان بودند ولی دریغ از یک تسلیت به خاطر کشته شدگان فیلم معراجی ها ، لابد آنها را هم افراطی میدونست!!!!
سعید
United States
... با اون دیدی که نسبت به هنر و هنرمندان داری. طالبان
دیدم موقعی که قدرت دست شما بود چقدر وضع اقتصادی میرسیدید اون موقع هم بهانه می آوردید که مردم برای شکم انقلاب نکردند!
اولا مردم برای اسلام انقلاب کردند نه شکم!
دوم اینکه این دو موضوع به هم ربطی نداره!
سوم اینکه علت برخی گرانی ها را از سرمایه دارانی سوال کن که صاحبان ثروت های کلان هستند و هیچ کدام هم نمی خواهند سر به تن این نظام باشد و همه حامی اصلاحات اند و پایشان را روی گلوی دولت گذاشتند و همین طور برخی اشخاص که با اطلاع از نقاط آسیب دولت لیست تحریم های جدید به آمریکایی ها ارائه می کردند تا فشار جدی تری را بر مردم وارد کنند.
از اصفهان
به وضوح شما در مورد مسائل فرهنگی باید کمتر اظهار نظر کنی!
فرهنگ بستر حرکت و رشد در تمام امور جامعه است.
United States
اقتصادی که صادرات نداشته باشد محکوم به نابودی است ....
سعيد
آقای روحانی اجالتاً برو ایستگاه متروی علی آباد یک کارگر تأسیسات چهارماهه حقوقشو نگرفته و قصد خودکشی داره. بلکه حرفات بدرد بخوره و از این کار منصرفش کنی
همه آنهايي که براشون صحبت می کنی شکمشون سیره و فقط ارکسر کم دارند
نخیر علاوه بر ارکست، پهنای باند اینترنتشون هم کمه و کتاب و فیلم توقیف شده هم باید بهشون برسه تا زنده بمونن.
سعید
United States
الان دیگه اشکال نداره از مسایل اقتصادی قر بزنید دیگه نمگید مردم برای شکم انقلاب و جنگ نکردند
شعار شما همه چیز فدای شکم بود پس باید پاسخگو باشید ما هم اگر در مسیر باورها و شعارهایی ارزشی خودمان تعلل کردیم پاسخگو خواهیم بود.
ما برای ارزشهایمان حاضریم گشنگی بکشیم . نه اینکه بعضیا برن با دشمن مذاکره کنن . دشمن هم تحریم ها بیشتر کنه.. کی گفته برای بی تدبیر و از خودباختگی بعضی ها مردم باید گشنگی بکشن؟!
اریو برزن
این ملتی که می فرمایید به شما رای دادن حدود ۵۱درصد میشن بقیه که بوق نیستن..۴۹درصد به شما رای ندادن چون این پیام قبول نداشتن نمی خواد از اونا مایه بزارید البته شاید اونا طبق جمله خودتون و دوستان روشنفکرتون!!!!!!!! غیر خودی باشن
اخوی قالیباف و ولایتی و رضایی هم به روحانی نزدیکتر بودن. فقط جلیلی فرق داشت
شما از کدوم کشور تشریف آوردید؟!!!! که به چنین نتیجه‌ای رسیدید
چرا فکر می کنید اون 45 درصد با نظرات شما موافق اند ، فقط 3تا 4 میلیون رای دهنده به جلیلی...ا هستند که با نظر شما موافق هستند
فکر میکنم این 4 میلیون هم خیلی هاشون دیگر به روحانی گرایش پیدا کرده اند
چه زود نظر سنجی میکنی جناب!!!!!!!!!
آیا از مردم شهرهای کوچک و روستاها خبر داری!!!!!!!!!!
اگه تا حالا نصف اونایی که به روحانی رأی دادند پشیمون نشده باشند شانس آوردید
شما زياد فكر نكن، پس ميفتي!
ضمناً مملكت بازيچه نيست كه با داستان‌هاي تخيلي اداره بشه. قانون اساسي براي همه واجب است، چه اكثريت، چه اقليت.
پسر خوب کلا الان 4 میلیون حامی داره روحانی؟؟؟
زیادفکرنکن مردم گول شعارهای ظاهرفریب راخوردند این مردم اگرببینند ....
Iran, Islamic Republic of
از كجا معلوم از همون 50.07 درصدي هم كه به هر دليل به روحاني رأي دادند در حال حاضر و تا آخر از رفتار و گفتار اين دولت راضی باشند؟
اون بقیه ای که اتفاقا خیلی هم بالاتر از 50 درصدند شاید موافق جلیلی نباشن چون شناختی به ایشان ندارند. ولی مطمئن باش عاشق روح استکبار ستیر دکتر احمدی نژاد هستند
چهارتومان بده آش
United States
عزیزم همچین فکر نکن 49 درصد طرفدار عقاید شمان
27 درصد کلا رای ندادن که اگر موافق روحانی نباشن صد در صد مخالف عقاید شمان
..... خیلی از کسایی رو می شناسم که انتخابات 88 تا به حال در عمرشان رای نداده بودند ولی آمدند و به احمدی نژادی رای دادندچون می دیدند برای مردم کار و خدمت کرده.. در این انتخابات هم چون کسی مثل احمدی نژاد 88 را ندیدند رای هم ندادند
رای اکثریت مهمه حالا چه یک رای چه 1 میلیون رای. اکثریت اینو خواستن بقیه هم باید گردنشونو کج کنن ....
به همین دلیل است از کسانی حمایت می کنید که در سال 88 به رأی مردم احترام نگذاشتند و قصد کودتا کردند؟!
....
Iran, Islamic Republic of
این نظریه رای حداکثر چندوقته باب شده چون 4 سال پیش که از این خبرا نبود!!!!!؟؟؟؟؟؟
United States
این چه حرف مزخرفیه؟! ...
مگه چهار سال قبل که ما تو اکثریت بودیم گردن شماها کج بود یک سره گردن کشی میکردین که!!!! نمی دونم چرا از نظر شماها مرگ خوبه ولی واسه همسایه
United States
محمود شما دور اول فقط 17 میلیون رای داشت !
دور دوم هم 24 میلیون!
ولی این بازی طناب کشی نیست!
این نوع کل کل ها چشم ها را از دید حقیقت دور می کند....
Iran, Islamic Republic of
شما که مشخص است به روحانی رای داده ای دیگر از جانب بقیه تحلیل و نظر نده
Iran, Islamic Republic of
اکبر شما چقدر رای داشت ؟؟ حسن شما چقدر شناخته شده بود و محمود چقدر شناخته شده؟؟ سایت و روزی نامه ها چقدر به نفع محمود فعالیت می کردند و امروزه چقدر به نفع حسن؟؟ جمعیت رای دهنده اون وقت چقدر بود و الان چقدر ؟؟ پیام انتخابات اون موقع مهم نبود؟؟
البته همان ۱۷/۵ میلیون حدود ۶۵٪ آرا بود اونم مقابل رقیبی مثل آقای هاشمی رفسنجانی که همه گروهها حامیش بودن
بی ادعا
گل گفتی
مردمی
به قول خودتون مهم اینه که اکثریت بود چه یه رای چه......
چرا سال 88 را نمی گی که به کوری چشم حسود 24 میلیون و نیم رای آورد. اما صد حیف...............
میترا
انگار متن این سخنرانی را خاتمی نوشته !
خاتمی اینقدر جرات نداره روحانی چشمش به جک استراو خورد یک کلیپ اومد مطمئئن باش بعدا میاد وعذر خواهی میکنه
مبارک است ان شاء الله!
پس همه کسانی که به آقای روحانی رأی نداده اند باید منزوی شده خفه شوند چون به فرموده ایشان مردم در 24 خرداد به افراط رأی نداند و به اعتدال رأی دادند!!!
منظور اون 4 میلیونه. اونا هم لازم نیست منزوی بشن کافیه عقیدشونو به بقیه نحمیل نکنن.
مگر قبلا تحمیل کردند؟
جلیلی چی گفته که شما را چنین برافروخته؟
....
بی ادعا
اون 4 میلیون عین اعتدال عمل کردند ولی مخالفان آنها را افراطی می نامند. داریم نتیجه اعتدال دولت تدبیر و امید را در توافق ننگین ژنو می بینیم! چیزی تا تعلیق کامل کامل باقی نگذاشتند که احتمالا اونم تو دور جدید برای نشون دادن حسن نیتشون بر .... می دهند!!
زنده باد جلیلی با اخلاق
محسن
باسلام:
خداعاقبت این نظام راختم به خیرکند.
مجلسی که برای منافع ملی گام برندارد مجلس نیست...
Iran, Islamic Republic of
عزیزم به قول شما آزادند؟؟ ولی روزنامه و سایتشان را می بندند؟؟ آزادی یعنی اینکه آن به قول شما 4 میلیون نفر حتی یک سایت و روزنامه نداشته باشند همه ملت باید یک جور فکر کنند آن مثل شما زیرا شما معتقدید نظر دیگری وجود ندارد چه حامیان روحانی چه دیگران همه یک جورند ؟؟ راستی هیتلر چی فکر می کرد غیر از مثل شما؟؟؟و
غلط كرده كسي به 4 ميليون يا حتي 4 نفر توهين كند.
غلط مي‌كند.
جل الخالق
این آقا با کلید آمده با کمباین درو می کند اگر با داس آمده بود چه می کرد؟
ادب مرد به ز دولت اوست
برای همین از کله پچه های درد کشیده این انقلاب با جسارت تمام می کنه پوست؟
سخنان رئیس جمهور عزیز در مراسم دیشب ، سراسر امید بخش و پرمحتوا و منطقی بود، خداوند ایشان را مستدام بدارد انشالله...
یک هنزمند موسیقی
امید بخش برای امریکا و اسرائیل
یا برای مردم ایران
عزیزو خوب اومدی...
واقعا همینطوراست
هنرارزشی و غیرارزشی که بی معناشود
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
سلمان فارسی
جهان یکی از افراطیون خود تو هستی
دقیقا........... نظر شما رو هم از زیر دستشون در رفته درج کردن
لابد نظر تو هم از زیر دستاش در رفته نظر چندتا دیگتون از زیر دستش در رفته؟؟؟؟!!!! همه ی قضاوتاتون همین جوریه؟؟؟؟!!!!!
مردمی
خوبه شماهام یه کلمه افراطی را یاد گرفتید به هر کسی به مذاقتون خوش نیومد حرفاش نام افراطی را می چسبونید. ماشــــــــــــــــــــــــــــــــــالا به استدلالتون.
یاد نگرفتند.. عزیزم.. یادشون دادند...
اون گردن کلفت... فروش یادشون داده...
امين
يكي شم من .
اسمم امين تو مشهدم زندگي مي كنم.
پس چي شد
....
اگر به نظرت جهان افراطیه چرا دست از سرش بر نمی داری؟؟؟!!!! خب نیا اینجا بخون مجبورت نکردند که...
اعصاب ما افراطی ها رو هم به هم نریز ما دور همیم داریم با هم درد و دل می کنیم اه ه ه ه آدم تو خونه ی خودشم راحت نیست!!!!!!
همین که منتقد دولت رو افراطی بدانیم اوج افراط است. همینکه در حد عصمت دولت و آقای روحانی رو بالا ببریم آخر افراط گری است. اینکه فقط و فقط اکثریت ولو شکننده بر حق است و بقیه نا حق ته ته تندرو است. بیایید پایین با هم بریم.
....
بدانید که ما همه افراطی هستیم!!!
حیف ازین اسمی که برای کامنتت انتخاب کرده ای
اساسا حق بسیار تلخ و گزنده است و حق گویان و مصران بر حق گویی و حق طلبی و حقگرایی همواره به افراط محکوم شده و میشوند
جهان هم همینطور است - البته درنگاه امثال شما
شماصحبتهای بالا را با تاکیدات دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری کنارهم بگذار
همه چیز روشن است
عین خورشید
و به صورت و ساحت خورشید خاک پاشیدن
عین بلاهت است!
سعید
Iran, Islamic Republic of
ایشون همونایی نبودن که دولت قبل رو به بی قانونی متهم میکردن؟ بی توجهی به کارت زرد عدم تمکین به قانونه آقای روحانی..
کربلایی
کسی که همش دولت قبلی را دروغگو خطاب میکند بیاد این شعر آدم را می اندازد که....
بی اعتنایی به مجلسی که عصاره فضائل ملت است یعنی عین
اعتدال
تدبیر
قانونمداری
دمکراسی
مردم دوستی
و راحت بگیم همان پدر خوانده دیگه ! همون پدر خوانده که...
با حال شدید شما ها ٬ الان مجلس شده عصاره فضا‌یل ۸سال گذشته کلا خواب تشریف داشتید ٬...
Iran, Islamic Republic of
با حال شماهاید که می گفتید وکیل الدوله نباید در مجلس باشد و الان خواهان حضور وکیل الدوله ها در مجلسید
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست"، گفت: می‌خواهیم با همه توان افراطیون را به انزوا برانیم
خود این جمله اوج افراط است
مردمی
سخنان و عملکرد بعضی ها سرشار از تناقض است. متاسفیم. چرا کارت زرد براتون مهم نیست؟؟؟؟ آیا قانون شکنی نیست؟؟؟؟
نام تدبیر و امید و اعتدال ولی ...............
United States
دقیقا! همین افراطی گری ها نبود که خاتمی را منهدم کرد آقای روحانی؟ آدم خوبه یک مقدار منطق داشته باشد خصوصا وقتی که با هفت دهم درصد پیام نه چندان واضحش برگزیده شده! دوقطبی کردن جامعه ای که دست کم 49 درصدش به پیام شما رای نداده اند آیا به نفعتان است؟!
ابوذر
آی گل گفتی
تازه پنجاه و یک درصد دیگه هم که البته ده درصدشو اگه جدا کنیم که مرید ایشونند بدون چون و چرا ، بقیه به شعارهایی رأی دادند که این آقا بعد از انتخاب شدنش به کلی زده زیر همش و میگه همه ی اینا باعث تورمه اینه عدالت راستگویان!!!
دقیقاً احسنت به شما خود این جمله اوج افراطه
رهگذر
Norway
این غرور و خود بزرگ بینی تا بحال چه بلاها برسر انسان که نیاورده.
ای آقا! اینقدر به 24 خرداد نناز، خیلی ها قبل از تو به رای هائی که از مردم گرفتند همینطور نازیدند و در آخر با اعمالشون همین مردم آنهارا کله پا کردند.
بنی صدر را خاطرتان هست؟ چقدر به 11 میلیون رای خودش می نازید؟ آخرش عدم صلاحیت گرفت.
ای آقا! 2 خرداد را یادتان هست؟ کجاست حالا؟ نمیخواهید درس بگیرید؟
این مجلس نیست که کارت زرد به دولت شما میده بلکه این مردم هستند و کاری نکنید که این زردها به قرمز تبدیل شوند.
همانهائی که 24 خرداد را یرای شما آفریدند همانها هم 9 دی را خلق کردند، یادتان باشد آنها از کرات دیگر به زمین نیامدند بلکه مردم همین مملکت هستند و به قول فرمایش اون عزیز سفر کرده، انقلاب با هیچکس عقد اخوت نبسته.
-------- حتی با شما --------
سعید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
درست زدی بهدف رهگزر عزیز دلم
ایول رهگذر
Germany
از تناقض گوييهاي بسيار در اين سخنراني جناب آقاي روحاني براي خودم بسيار متاسفم.
....
چرا برای خودت؟!
عزیرم اعتدال یعنی همین.. یعنی یکی به نعل یکی به میخ....
و اعتدال تفاوت اساسی با عدل دارد...

....
علی
این دفعه ی چندمه که آقای رئیس جمهور مخالفینشون رو افراطی خطاب می کنند و از پیام 24 خرداد صحبت می کنند.
والله نمی دونم اگه حتی ایشون 90 درصد آرا رو کسب کرده بود باید برای ده درصد اقلیت احترام قائل میشد چه برسه به اینکه ایشون فقط نیم درصد بالاتر از حد نصاب رای آورده!
کربلایی
شانس آوردیم نزدیک به نیم نمره از دیگران بیشتر آورد!!!!!
هنوز باورش نشده رییس جمهور

رییس جمهور خرداد 95 : دیدید مردم 24 خرداد چه کردند . وای وای وای
حمید
Iran, Islamic Republic of
ببینیم نمایندگان از این حق تذکر خود هم محروم میشوند ؟....
شاخص
با این همه انتقاد پذیری دولت خدا بداد ملت برسه
یادتون هست تو مناظره سوم محسن رضایی به ایشان در باره انتقاد پذیری چی گفت؟
راستی ایشان به آقای قالیباف گفت من حقوق دانم سرهنگ نیستم !
درود بر سرهنگ های سر بلند ایران اسلامی و وای به حقوق دانی که به نظر نمایندگان مردم احترام نمی گذارد!
باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است!
خدا وند را شاکریم که هنگام سخنان رییس جمهور نمی ترسیم که الان حرف غیر مودبانه بشنویم خدا رو شکر سربلند یم و امیدوار.....
کتایون
با پنبه سر بریدن را شنیده ای
United States
روحانی لا مچکریم
ایول آخه به این آقا به طعنه هم که بگی مچکرم به خودش میگیره و میگه حالا مردم به من میگن مچکرم ولی من نکردم و ..... وااااای خدا، غرور این آقا چقده؟؟!!!!
United States
بی ادبی از این بالاتر که 49 درصدی که به پیام رئیس جمهور روحانی رای ندادند "افراطی" هستند و باید منزوی شوند؟
الان تیکه انداختی ؟!
شب دراز است و قلندر بیدار
چند ماه دیگه صبر کن بعد از این فرمایشات افاضه کن
United States
رواج بی ادبی که میکنه که
مثلا تو تودیع معارفه سازمان اتمی
و ...
سید محمد محسن
امیدوار به حذف تحریم هائی!!؟ بنشین تا صبح دولتت بدمد...
پس 50 درصد بقیه چی.
کی می خواهد صدای انها شنیده شود
بی ادعا
نگران نباش روز به روز بدتر از دیروز
مخالفان ر ییس جمهور فقط 4 میلیون افراطی هستند، تمامی کسانی که به دیگر کاندیداها رای دادن از رای آوردن دکتر روحانی خوشحالن
اصلا چنین نیست من و خانواده ام و تمام دوستانم به قالیباف رآی دادیم و هرگز با دیدگاه های آقای روحانی موافق نیستیم!
لطفا از طرف خودت حرف بزن!
مردمی
به افراطی بودنم افتخار می کنم. پاک ترین رای عمرمو دادم. بذار دلتون خوش باشه به ما 4 میلیون بگید افراطی. ولی 4 سال دیگه انتخابات بعدی به امید خدا همین 4 میلیون پیروزند.
United Kingdom
سلام
پس چرا به خودش رای ندادند !؟
حالا این که خوبه میگن اوناییم که رای ندادن رایشون روحانی...لابد اونایی که به دنیا نیامدند اگر بیان رایش روحانیه....اقای روحانی فقط یک رییس جمهوره نه یک رییس جمهور محبوب
بي ادب‌هايي مثل شما رو بايد با باتوم زد.
چه 18 ميليون، چه 4 ميليون، چه 1 نفر همه مردمند. كسي نبايد به مردم بگويد افراطي. شما زبان باتوم را مي‌فهميد و خودتان عين افراطيد.
آدم خوبه سرشو از زیر برف بیاره بیرون و یه کم دور و برشو نگاه کنه ...
اول کار اعتدال اعتدال میکردند و تحمل مخالف و هزارتا شعار چرند دیگه. حالا که تو مسایل خارجی و داخلی کم آوردند شعارهاشون یادشون رفت.
Iran, Islamic Republic of
رئیس عزیز زیاد سرعت نگیر این مسیر پر از پیچ وخم ودست اندازه.هنوز زیاد نگذشته از تشریف فرمایی تون.مردم توی انتخابات بعد جواب میدن که به اعتدال با تعریف شما اعتقاد دارن یا افراطی گری که شما مخالفین خودتون میدونید
شب بلند است وقلندر بیدار
مردمی
از آقای رییس جمهور خواهشمندیم که به طور شفاف بگوید که مقصودشان از افراطیون چه کسانی هستند؟
شفــــــــــــــــــــــــــاف لطفا.
به فرض که وعده هایی که در دوران تبلیغات داده اند نقض قانون باشد باز هم بر عملی نمودنش اصرار می ورزند و کارت زرد می گیرند؟؟؟
چه کسی قانون شکن است؟؟
هنر در ارکستر و خواننده ها اعم از زن و مرد و لس آنجلسی و محبوب فتنه و داخلی و سگان زرد خلاصه می شود؟؟؟؟



ببخشید نقاشی های اومانیست ها هم ارزشمند است؟؟
هنری ارزشمند است که در خدمت تعالی روح بشر باشد .
منظورشون دقیقا کسانی است که بر اصول و باورهای اسلامی و انقلابی ایستادگی می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رییس جمهور محبوب ایران دکتر روحانی
افراطی فتنه گران 88 هستند
صهبا
من یک هفته پیش بهتون گفتم اینا برنامه ریزی کردن تا از غفلت اصولگرا استفاده کنند و میخ خودشون را بکوبند
محسن
خداوکیلی یکی که پیام 24خرداد رو فهمیدی بگه تا بقیه هم مطلع بشن!!
آقا اینقدر پیام پیام نکن عمل کن به حرفات آقای معتدل !
اون از وزارت علومت که اعتدال از سر و روش میباره اینم از وزارت فرهنگت که ...
وقتی یه فتنه گر مثل ...میشه مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر یا تمام روسای غالبا مسئله دار دانشگاه ها در زمان دولت اصلاحات که تعدادی هم تو ی فتنه دستگیر شدند یکی یکی برمیگردن تو دانشگاه ها یا وقتی مدیران سیاسیت بعد از 8سال مرخصی بدون حقوق میشن مدیرکل ! ببخشید باید مردم پیام 24خرداد رو چگونه تفسیر کنند غیر افراط !
ضمنا کم افراط افراط کنید چرا که خود بزرگوارتان یک افراطیه به تمام معنا هستید البته بر اساس قرائن موجود و رفتار این چند ماه اخیر !
راستی تا یادم نرفته شما با اون آقایی که شعار میدادن زنده باد مخالف من نسبتی ندارید ؟؟؟؟؟
ایشان به اصولگرایان میرسد از انقلاب و رهبری ذکری به میان می اورد ووقتی به اصلاح طلبان میرسد از آزادی واعتدال سخن میراند خوب چه میشه کرد اینهم نوعی حرکات حقوقی است ببینیم تا کی پیش میرود
غیور
Finland
آقای رئیس جمهور ؛ اولین اقدام در عمل به وعده های تبلیغاتی ، باز کردن قفل انتقاد ناپذیری جنابعالی و دولت با کلید تدبیر است ! وانگهی طرح چندین باره ی موضوع پیام 24 خرداد حقیقتاً به مرز تهوع آوری رسیده است بالا غیرتاً با کلیدتان درب این سطل گندیده را قفل کنید.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هم از این .. زیاد میکرد تو که مقابل اون عددی نیستی
اقاي رييس جمهور مردم نيز متاسف اند
مردم از عملكرد ارشاد و معاونانش متاسف اند
از حضور فتنه گران در ارشاد متاسف اند
از عملكرد شما و مطبوعات شما متاسف اند
از عملكرد ايرنا و حضور عناصر فتنه در مديريت ان متاسف اند
از حضور سه نفر بازنشسته در ميان چهار مدير ارشد ايرنا متاسف اند
و . . .
از پناهنده شدن رييس نمايندگي .. در وين بسيار متاسف اند
بله اقاي روحاني مردم از عملكرد ارشاد بسيار متاسفتد !
از رأيشان به روحاني متأسفند.
علیرضا
United States
میگم شما چرا فقط نظرات موافق سیاست سایت را منتشر میکنین. نکنه تحمل شنیدن سخن مخالف رو ندارین؟؟
حسین
United States
اینها همش یک پز هنری است زیاد نباید جدی گرفت بیشتر به شعار انتخاباتی است
شعار مال زمان انتخاباته ؛ الآن وقت عمل است
اشتباهتان همینجاست
ادامه ماجرا اینست و خواهید دید:
شجریان کنسرت خواهد گذاشت!
محمدرحمانیان که در حضور همانشب تئاتر اجراکرد!
نشرچشمه باز خواهد شد!
بخش بزرگی از وظایف معاونت هنری به خانه موسیقی اعطا میشودچون رییس شورایعالی آن شجریان و سخنگویش پیرنیاکان است!
بخشی از وظایف معاونت سینمایی به خانه سینما!
والی آخر و هرج و مرجی گسترده که لابد تاوان آنرا هم باید نظام بدهد و حرصش را هم متدینین بخورند!!
به اینا میگن آر... روشنفکری
Germany
آقاي روحاني ما نفهميديم جنابعالي بالاخره حقوقداني يا ژنرال قداره بند؟! چون با اين تهديدي كه كردي آدم فكر ميكنه ارتشبد ... داره بر عليه ملتش موضع گيري ميكنه.
براي ياد آوري بد نيست بدانيد جنابعالي رييس جمهور شديد نه فرمانده گارد ... و كار رييس جمهور هم اجراي مصوبات مجلس است نه تهديد آن!
اگه قراره ممیزی برداشته بشه نظارت بهداشت بر رستورانها و مواد غذایی هم باید برداشته بشه
چطوره برای شکم اینقدر نظارت عریض و طویلی داریم ولی نوبت به فکر و اندیشه که میرسه دولت نباید نظارت کنه
بعضی از این فیلمایی که تو سینما پخش میشه آدم شرم میکنه با خانوادش ببینه
خداوکیلی از دولت سازندگی بنده از سینما و عرصه فرهنگی کشور نا امید شدم ...
Czech Republic
این حرفهای متعفن کافیست تا مجلس این آقا را ....
احسنت روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
انقاد با چوب لای چرخ گذاشتن فرق میکنه .
یعنی چه که هر روز یه وزیر رو توی مجلس دارن و نمیزارن کارشو بکنه.
الان میفهمم که در بعضی موارد احمدی نژاد در مورد مجلس حرفای خوبی میزد
بهتره بگي يعني چي هر وزير، هر روز يه آدم لاابالي سطل زباله آتيشزن رو مياره سر كار و براي مملكت هزينه ميتراشه؟! مگه وزير از خودش اختيار نداره؟ پس بايد پاسخگو باشد.
افروز
كم كم دارم از دولت تدبير و اميد نا اميد مي شوم . اقاي رئس جمهور محترم لطفا يك بار متن سخنراني خود را مرور كنيد و كمي فكر كنيد . مملكتي كه داراي مشكلات فراواني است مي بايستي در سخنراني ها از قشري گرايي و محدود نگري پرهيز شود در ثاني رئيس جمهور پس از اعلام كارت زرد مجلس به وزير مربوطه اخطار دهد اهميت ندادن به نقاط ضعف موجب مضاعف شدن خطاها خواهد شد .
حميد
افراطيون درصدي از افرادي بودند كه به جليلي و روحاني راي دادند .....
بی ادعا
...
حتما تو کوه اعتدالی؟ مگه به کی رای دادی؟
....
جواد
معلوم می شه خود آقای روحانی بااین صحبت هاشون افراطی ... هستند .
مجلسی که دولت قبل را به توپ بسته بود وهر موضوع کوچک وبی ربطی را علم می کرد حالا پرچم سفید بلند کرده !!!
United States
با سلام
علی مطهری کجایی؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
دولت راست گویان!!!!!،!!!!
دولت اعتدال!!!!!!! !
من یکی به عنوان یک شهروند ازتون نمیگذرم به خدای بالاسر قسم
الحمدلله 100 روزه مشکلات اقتصادی و .... همه حل شد
حالا رفتید سراغ فرهنگ؟؟!!
نمیذاریم هر غلطی زمان 8 سال خاتمی کرد....
Iran, Islamic Republic of
عزیزان حواسمان باشد که علی علیه السلام به این دلیل خانه نشین شد که عده ای گفتند علی خیلی افراطی است و به درد حکومت نمی خورد

حواسمان باشد این دولت راستگو!!!!!! بر روی اسلام خواهی ، پایبندی به اصول و حمایت از ولایت اسم افراطی گری نگذارد
اگر اینها افراطی گری است ما همچون امیرالمونین افراطی هستیم و به افراطی بودن خود افتخار میکنیم.
احسنت.
علی نژادیان
اگه واقعا افراط بد است
چرا روحانی علیه اهالی فتنه موضع نمی گیرد؟ فتنه گران علیه نظام اسلامی فحاشی و خروج کردند اما روحانی موضع نگرفت بلکه دشمنان خارحی را محکوم کرد؟

این شخص با اینکه .. از آقا دم می زند تاکنون برخلاف خواست مردم و رهبری حتی واژه فتنه را هم به کار نبرده است...
Iran, Islamic Republic of
هنر هميشه خوب است؟
بستگي به تعريف ما از هنر دارد
تا وقتیکه مجلس با دولت احمدی نژاد درگیر میشد حتی اگه استیضاح کردن به تعبیر حضرت آقا اشتباه بود باز هم آقایان میگفتند مجلس در راس امور است و حق دارد. اما حالا کار مجلس را مخالفت با رای مردم! دانسته و میخواهند زمینه را برای وارد کردن نمایندگان بله قربان گوی د‌ولت به مجلس بعد فراهم کنند!!
افراط یعنی تا میتوانی عیوب داشته و نداشته دولت قبل رو بزرگ نمایی کنی و خدماتش رو بپوشانی. افراط یعنی هر حرف ‌و کاری وزرا کردن توجیه کنی. افراط یعنی تا کسی حرف زد بگی افراطی!!!
حالا بگید اولین افراطی که باید منزوی بشه کیست!؟
با زدن این حرف مشخص شد افراطی چه کسیه...