پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱

رويانيان: در آستانه دربي ما را زمين زديد

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 337028
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در جواب اظهارات عسگري و اصفهانيان گفت:شما چند بازيکن ما را ناک‌اوت کرده‌ايد و يا با دست‌هاي پشت پرده در حساس‌ترين بازي‌ها که يکي از آنها فولاد بود در آستانه دربي ما را به زمين زديد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد رويانيان در مورد اظهارات فريدون اصفهانيان و حسين عسگري اظهار داشت: هميشه حمايت از زيرمجموعه خيلي خوب است اما من نمي‌دانم اين آقايان چرا يکباره تصميم گرفته‌اند درباره صحبت‌ها و واکنش‌هاي پرسپوليسي‌ها اظهار نظر کنند. اشکالي ندارد چون کميته داوران و يا دپارتمان داوري بايد بدانند حق ندارند سرنوشت بازي‌ها را با اشتباهات زياد عوض کنند. ما از صحبت خود کوتاه نمي‌آييم.

وي افزود: آقايان حرف از فرهنگ و فرهنگ‌سازي زده‌اند، حرف‌هاي خيلي قشنگ و زيبايي است اما شما خودتان مي‌توانيد اين فرهنگ‌سازي را در جامعه داوري انجام دهيد يا به داوران‌تان بگوييد با بازيکني که در فشار به آنها اعتراض مي‌کند در ميانه بازي برخورد نکند؟ يا مي‌توانيد احترام بزرگان داوري را داشته باشيد؟

رويانيان ادامه داد: ما بدون شک ضررهاي زيادي از داوري عايدمان شده و به احترام ۲۰ - ۳۰ ميليون هوادار نمي‌توانيم سکوت کنيم. به هيچ تيمي کاري نداريم اما حق تيم خودمان را مي‌خواهيم. نمي‌دانم چرا آقايان به جاي مصاحبه به دنبال برخي شبهات نيستند تا همه‌چيز پاک شود. من اين را با قدرت مي‌گويم با وجود ميل باطني‌ام و احترام به همه اما سرنوشت بازي‌ها و حتي قهرماني در خارج از زمين مسابقات مشخص مي‌شود البته شايد برخي‌ هم در داخل زمين که تعدادش کمتر از انگشتان دست است مشخص شود که بايد براي اين فوتبال که آقايان فقط ادعا و شعار فرهنگ را يدک مي‌کشند تاسف خورد.

وي يادآور شد: آقايان چرا واقعيت‌نگر نيستيد؟ چرا اعتمادسازي نمي‌کنيد؟ آقاي اصفهانيان به جاي استفاده کردن از کلمه‌هاي قشنگ فرهنگ و فرهنگ‌سازي به دنبال حق و حقوق تيم‌ها باشيد. به جاي اينکه در فدراسيون به دنبال اين باشيد که کدام فرد داور را بايد انتخاب کند و زيرمجموعه آن يکي نباشد حق به تيم‌هايي بدهيد که براي رسيدن به موفقيت زحمت مي‌کشند. شما اگر به دنبال تغيير فرهنگ در اين فوتبال بوديد اين وضعيت فوتبال و داوري ما نبود. گرفتن حق انکارناپذير است و به نظرم اشکالي ندارد که شما هم اشتباهات را بپذيريد، جالب است آقايان تا الان با يکديگر مشکل داشتند اما الان دم از فرهنگ و فرهنگ‌سازي مي‌زنند.

مديرعامل پرسپوليس يادآور شد: من باز هم تکرار مي‌کنم آقايان نقدپذير باشيد، چيزي از شما کم نمي‌شود پست‌تان را از دست نمي‌دهيد. نتايج و حتي قهرماني در زمين مسابقه تکليفش روشن نمي‌شود. آقاي عسگري و اصفهانيان بپذيريد که سوءمديريت داريد البته من درباره مسائل مختلف با رئيس، دبيرکل، رئيس سازمان ليگ و حتي خود عسگري صحبت‌هايي داشته‌ام و حتي گفتم جهانبازي عدالت را رعايت نمي‌کند، چرا قبول نمي‌کنيد؟ در بازي‌هاي ليگ اشتباهات داوري آن هم در اين شرايط حساس کمر تيم‌ها و پرسپوليس را شکسته، چرا قبول نمي‌کنيد؟ تيم‌هايي که با برنامه پول خرج کرده‌اند نبايد به سادگي به آنها گفت ببخشيد، اشتباهات داوري جزئي از فوتبال است.

وي افزود: در چند بازي حساس و حياتي همين آقاي داور محترم در ۳ بازي براي ما سوت زد اما بنا بر دلايلي نتايج را روي اشتباه ايشان از دست داده‌ايم. خدا پدرتان را بيامرزد، يک بازي تحمل، دو بازي تحمل ولي وقتي مي‌خواهند تيم قهرمان نشود چطور تحمل کنيم؟

مديرعامل قرمزپوشان خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم به سادگي از اشتباهات داوري رد شويم چطور مي‌خواهيم به مسائل ديگرش رسيدگي کنيم. تصميم‌هاي الان يک تيم را به آسمان مي‌برد و يک تيم را طوري زمين مي‌زند که صد نفر هم نتواند بلندش کند. الان داوري ما با وجوديکه براي برخي از آنها احترام خاصي غائلم و همه‌چيز آنها با ديگران سوا است اما نشانگر اين است که بيرون از زمين تکليف بازي‌ها، نتايج آن، محروميت‌ها و حتي قهرماني مشخص مي‌شود. پس آقايان عسگري و اصفهانيان درک کنيد، نه اينکه ساز مخالف بزنيد.

مديرعامل قرمزپوشان با حمايت از علي دايي نيز گفت: هر کس بايد حد و حدود خود را بداند که درباره دايي حرف بزند، او دلش براي اين فوتبال مي‌سوزد پس چرا دنبال خراب کردن او هستيد؟ چندبار بيهوده او را محروم کرده‌ايد؟ چرا اجازه نمي‌دهيد نتايج فوتبال در زمين مشخص شود؟ چرا ادعا داريد که شما فرهنگ داريد و بقيه خير؟ و دوست داريد همه را خراب کنيد؟ به جاي اين حرف‌ها حرف حق را بپذيريد هيچ چيزي از شما کم نمي‌شود. مشکلات را قبول کنيد.

وي افزود: اصلا شما خوبيد و فرهنگ داريد، ما بد. شما چند بازيکن ما را ناک‌اوت کرده‌ايد و يا با دست‌هاي پشت پرده در حساس‌ترين بازي‌ها که يکي از آنها فولاد بود در آستانه دربي ما را به زمين زديد. شما آقايان ۲۰ سال است که فوتبال و داوري را نابود کرده‌ايد آن هم از وضعيت ليگ دو و يک که خودتان بهتر از همه مي‌دانيد آنجا چه خبرها است.

رويانيان در پايان يادآور شد: من کم‌کم به حرف‌هاي عابديني نيز اطمينان پيدا مي‌کنم چون به سادگي آب خوردن هر بلايي بخواهند سر تيم‌ها مي‌آورند. چرا يک اعتراض ساده ما را قبول نمي‌کنيد؟ در حالي که يک داور نتيجه ۳ بازي خارج از خانه مقابل ۳ تيم مدعي کمر تيم ما را شکسته و يک داور ديگر در بازي خارج از خانه در اصفهان آن بلاها را سر ما آورده آيا به نظر شما اين فوتبال پاک است و ما مي‌توانيم قهرمان شويم؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *