يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۸
۳۲

منظور روحانی ترویج اباحه‌گری و به توقیف کشیدن منتقدان است؟

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب: 336551
آیا منظور رئیس جمهور از اینکه اعلام کرده‌اند کارت زرد مجلس را برای دولت نگرانی نمی‌دانند و به امثال آقای جنتی افتخار می‌کنند این است که دولت عامدانه قرار است نسبت به ترویج اباحی‌گری در عرصه فرهنگ بی‌تفاوت باشد اما با منتقدین این روند با ابزار توقیف نشریه رفتار کند؟
منظور روحانی ترویج اباحه‌گری و به توقیف کشیدن منتقدان است؟
به گزارش جهان به نقل از کیهان،‌ بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور در دیدار هنرمندان با انتقاد محافل رسانه‌ای مواجه شد. از جمله رجا نیوز ضمن طرح پرسش فوق نوشت: رئیس جمهور در این دیدار گفت «هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد، اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند سخن به گزاف نگفته‌ایم. پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی‌معناست.»

این سخنان در حالی از سوی آقای روحانی بیان شده که در اندیشه دینی و انقلابی هیچ‌گاه نمی‌توان به تمام هنرمندان به یک دیده نگریست و بدیهی است روش و عملکرد هنرمندی که دغدغه و تلاشش در جهت تعالی ارزش‌های دینی و بشری است با هنرمند دیگری که به اسم هنر به دنبال ترویج اباحه‌گری و ابتذال در این عرصه است، تفاوت‌های آشکاری دارد.

در این زمینه امام خمینی(ره) در پیام معروف خود به هنرمندان در شهریور ۱۳۶۷ به تفاوت‌های دو مدل هنر اشاره کرده و می‌نویسند: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی‌الله ‌علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم‌السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.»

ایشان در بخش دیگری از این پیام می‌فرمایند: «هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این گونه بودند، تا به ملا اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند؛ و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا نمودند.» (جلد ۲۱، ص ۱۴۵)

رجا نیوز آنگاه می‌نویسد: با این حال مشخص نیست از چه رو آقای روحانی تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی را اقدامی بی‌معنا دانسته و با بیان این مسأله در جمع هنرمندان به دنبال چه هدفی بوده است اما آنچه مشخص است، نادرست و خطرناک بودن این مدل نگاه به هنر است که در عمل منجر به ترویج اباحه‌گری و ابتذال به اسم هنر خواهد شد.

اما سخنان آقای روحانی بخش دیگری نیز داشت، آنجا که گفت «اگرچه ممکن است وزیر باز هم کارت زرد بگیرد. این دولت به تمام تعهداتی که در دوران انتخابات داده است عمل خواهد کرد. کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست. ما به امثال آقای جنتی‌ها به عنوان مدافع آزادی افتخار می‌کنیم.» ادبیات رئیس جمهور و جبهه‌گیری در قبال کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد به خاطر بی‌توجهی به ترویج اباحه‌گری در عرصه فرهنگ و سیاست‌های لیبرالی، و تأکید بر اینکه «کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست» می‌تواند روند تعامل قوا را مختل کرده و منجر به کشمکش‌های بیهوده میان قوای مقننه و مجریه شود.

یادآور می‌شود اظهارات رئیس جمهور درباره بی‌معنا دانستن تقسیم هنرمند به ارزشی و غیر ارزشی در حالی است که برخی از همین هنرمندنماها، علیه ارزش‌های اسلامی، ‌انقلابی و ملی هتاکی یا دهن‌کجی کرده و همچنین در فتنه‌انگیزی و آشوب‌طلبی نیابتی دشمن، نقش‌آفرینی می‌کردند و این در حالی است که به عنوان مثال آقای روحانی مواضع صریح و تندی علیه فتنه‌گران داشته و آنها را عوامل بیگانه و اسباب امیدوار شدن دشمن خوانده است. از سوی دیگر با توجه به کسوت دینی و طلبگی آقای روحانی، انتظار نمی‌رود رویکرد سکولاریستی به هنر از سوی ایشان توجیه شود. البته یک احتمال هم این است که آقای روحانی هنرمندنماهای معارض با اصول و ارزش‌ها را ذاتاً هنرمند نمی‌داند.

رهبر معظم انقلاب ۱۹ آذر گذشته در دیدار رئیس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره لزوم حراست از فرهنگ عمومی از «علف‌های هرز» فرمودند: «ما اگر چنانچه به یک باغبان و بوستانبان ماهر و زبده می‌گوییم که علف هرزه‌های این باغ را جمع کن، معنای آن این نیست که از رشد گلهای این باغ می‌خواهیم جلوگیری کنیم یا به آنها دستور بدهیم؛ نه، شما اجازه بدهید گلهای معطر و خوشبو طبق طبیعت خودشان، طبق استعداد خودشان، از آب و از هوا استفاده کنند، از نور خورشید استفاده کنند، رشد کنند؛ اما در کنار آنها علف هرزه‌ها را هم اجازه ندهید که رشد کنند؛ اگر این بود، مانع رشد آنها می‌شود. اینکه ما گاهی با بعضی از پدیده‌های فرهنگی بجد مخالفت می‌کنیم و انتظار می‌بریم از مسئولان کشور- چه مسئولان فرهنگی، چه غیر فرهنگی- و از این شورا که جلوی آن را بگیرند، به خاطر این است؛ یعنی معارضه با مزاحمات فرهنگی هیچ منافاتی ندارد با رشد دادن و آزاد گذاشتن و پرورش دادن مطلوبات فرهنگی؛ این نکته بسیار مهمی است. من، هم به وزرای ارشاد و به وزیر ارشاد محترم خودمان در این مضمون مطالبی را گفته‌ام، هم با جناب آقای روحانی در این زمینه‌ها صحبت کرده‌ام، به شماها هم عرض می‌کنم؛ یکی از وظایف نظارتی و مراقبتی دستگاه حکومت این است که متوجه مزاحم‌ها باشد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی اکبر
ایشان منظوری نداشتن
لازم دیدند به هنر مندان دگر اندیش وضد ارزش بگن .... وبه هنرمندان ارزشی هم بگن .....
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا وقتی رییس جمهور جایی سخنرانی میکند ... متنی برای او آماده میشود که دست بر قضا برخی کلید واژه‌ها کاملا عامدانه تقریر و بیان میشود...
ضدارزشی وارزشی برابرند
دوست ودشمن برابرند چون همه باید ببرند
تمام جناحهای سیاسی باید احساس برد داشته باشند
این یعنی حق وباطلی ودرست وغلطی وجود ندارد که واقعا متاسفم
مجتبی
امیر المؤمنين یک افراطی بود، چون با معاویه مذاکره وبازی برد-برد نکرد!
حضرت فاطمه الزهرا افراطی بودند چون شهادت محسنش را دید ولی تن به مشروعیت دادن به خلفا نداد!
حضرت ابا عبدالله هم افراطی بودند و هم خشونت طلب ، چون که خود وتمامی عزیزانشان را در راه اسلام به قربانگاه کربلا بردند وبا یزید گوگولی مگولی! به تفاهم برد -برد نرسیدند!
حضرت امام خمینی هم افراطی بودند، چون وقتی زمان شاه شکم ها سیر بودن و فواحش و رقاصه ها هم توکاباره ها میخوندن ، اومد و اسلام ناب محمدی (ص) را زنده کرد و با تمام وجود در برابر طاغوتها و ابرقدرتها ایستاد و چنان سیلی به گوش مستکبرین زد که اونها از شدت درد 35 ساله مارو تحریم کردن، والبته کاری از پیش نبردن! امام خامنه ای هم افراطی هستند چون نه تنها ذره ای از راه امام عقب نشینی نکردن، بلکه با قدرت به پیشروی هم ادامه دادند ...
تمام شهدای 8 سال دفاع مقدس هم افراطی بودند چون نگذاشتند دشمن در یک بازی برد-برد ! یک وجب از خاک کشور به دست صدام بیفتد....
بدانید که ما همه افراطی هستیم!!! ...
حسنی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما که اینقدر نکته سنجی.
شیر مادرت حلالت
الآن این اصلاح طلبان کجان؟؟!!
ﭼﺮﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻳﻬﻮ ﺣﻤﻠﻪ ﻭﺭ ﻣﻴﺸﻦ و ﭼﺮﺕ و ﭘﺮﺕ ﻣﻴﮕﻦ؟ ﺑﻌﺪ ﻣﯽ ﮔﻦ ﻣﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻢ
ﺷﮏ ﺑﺮ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻧﻴﺴﺖ؟
ﺍﺣﺘﻤﺎﻼ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ؟!
این دولت هم مسیر قهقرایی رو در فرهنگ و هنر در پیش گرفته
واقعا که!!!
این است معنای تمام و کمال ولایت پذیری!
رهبر این مرتبه برای هیئت دولت ریز در مسائل فرهنگی صحبت کرد و دوستان هم با سیاست خنده همه را گوش کردند!
روحانی مچچککریم
اگرآقای روحانی هنرمندنماهای معارض با اصول و ارزش‌ها را ذاتاً هنرمند نداند پس نباید بحث کارت زرد را مطرح کند
يعني نبايد به فرزند آيت الله جنتي افتخار كند ؟ اين فرزند آيت الله جنتي هم مانند آن يكي فرزندش مايه ننگ است ؟ كجاي كار ايراد دارد كه از نظر شما جهاني ها فرزندان اين همه كادرهاي درجه يك انقلاب به بيراهه رفته اند ؟ فرزند جنتي ، خزعلي ، بهشتي ، مطهري ، منتظري ، هاشمي و...
مشکل شمادقیقا همینه که مقیاس فرزند فلانی و بهمانی بودنه
جهان و غیر جهانم نداره به نظر من با انحراف و کجروی باید مقابله کرد حالا طرف هر کی می خواد باشه
این انتقاد به خود ایت الله جنتی هم وارده که چرا در برابر بلبشویی که پسرشدر فرهنگ راه انداخته سکوت می کنه
در سنجش حق معیار اشخاص نیستند بلکه در سنجش اشخاص معیار حق بودن است .حق را بشناس و بر مبنای آن اهل حق را بشناس ونه اینکه اشخاص را بشناسی و برمبنای اشخاص حق را استخراج کنی .در زمان پیامبر هم بسیاری از بزرگان از یاران پیامبر (ص) بودند که حتی خود پیامبر (ص) به تمجید از آن ها می پرداخت مانند زبیر، طلحه و.... اما حضرت امیر (ع) می فرمایند: زبیر با ما بود تا زمانی که پسرش بزرگ شد . پس این مورد خیلی هم بی سابقه نیست که آقازاده ها برخلاف مشی اولیه پدر حرکت کنند .گاهی مانند زبیر حتی پدر را هم با خود همراه می کنند .
جعفر کذاب فرزند امام علی نقی علیه السلام بود، برادر امام حسن عسکری (ع) و عموی آقا امام زمان (عج) که بعد از شهادت امام حسن علیه السلام ادعای امامت کرد و با خلیفه زمان به وحدت رسید. او خودش را مهدی موعود معرفی کرد! و در زمانی که امام زمان فرزندی خردسال بود و لباس عزای پدر را به تن کرده بود، جعفر کذاب مراسم عیش و عشرت و رقص به پا می کرد و فتوی می داد و از مردم وجوهات شرعیه را مطالبه می کرد و اگر کسی امتناع می کرد به خلیفه وقت پناه می برد تا او را مجازات کند.
مردمومن این چه حرفهای غریبی است که از مصدر احساس صادر فرموده ای؟
موضوع شخصی نیست- صحبت از حاکمیت و دولت و دفاع از ارزشهاست
صحبت از تهاجم گسترده فرهنگی است
صحبت ازاینست که ما باید همسو باارزشها و تاکیدات موکد مقام معظم رهبری حرکت کنیم
Iran, Islamic Republic of
از شنیدن این صحبت هاش احساس شرم کردم
کاش با کمی خویشتنداری به حوزه فرهنگ نگاه کنه و جوگیر کف و سوت یه عده نشه
Iran, Islamic Republic of
روحانی برای فرو نریختن ژست فرهیختگیش! به هر خار و خاشاکی برای جلب نظر اقلیت پر سر و صدا در حوزه فرهنگ دست می زنه
خدا به فریادش برسه که حق رو قربانی امیال سیاسیش می کنه
آقای روحانی از یک طرف باید همه اونایی که رای بهش دادن با اختلافات ۱۸۰ درجه ای آنها حفظ کنه چون فقط ریزش ۲۶۰ هزار رای کافیه دور بعد رای نیاره. از طرفی جو جلسه هنرمندا معمولا همه رییس جمهورا را گرفته و حرفهای حساب نشده می زنن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
از ادامه دهنده راه وزارت ارشاد خاتمی چه انتظاری دارید؟ تازه اولشه
Iran, Islamic Republic of
این هنوز اول راهه کجایند آنهایی که دولت قبل را منحرف می نامیدندآیا اینها انحراف نیست خدارسوایشان کند کسانی که سنگ لای چرخ دولت آقای احمدی نژاد گذاشتند تا شرایط برای بوجود آمدن این دولت فراهم گردید
از اصفهان
بسیار شجاعانه حرف زد. حرفی که سال هاست درستیش اثبات شده ولی در ایران عده ای از ترس موقعیت و منصب قبولش ندارند. واقعا در مورد سقوط افغانستان و عراق درست گفت روحانی عزیز ما.
به نظرم من رای روحانی داره بیشتر و بیشتر میشه بحمداله.
به نظر شما شیطان دشمن قسم خورده انسان در عرصه هنر وارد نمی شود؟ که آقای روحانی می فرمایند هنر ارزشی و ضد ارزشی نداریم؟
یا تازگی ها خدا و شیطان هر دو در مسائل فرهنگی با هم، هم نظر شده اند؟!
آیا فیلم هایی که مروج شیطان پرستی هستند ضد ارزشی محسوب نمی شوند؟!
واقعا هنرمند خوب و بد نداريم؟ پس اونايي كه در كلاسهاي نقاشي زمان طاغوت شاهنشاهي يك دختر عريان را مدل نقاشي كلاسشان ميكردند هم هنرمند هستند و با امثال فرشچيان و شهيد آويني و ... در قالب هنرمند يكي محسوب ميشن ديگه؟؟ پس در عالم سياست هم خوب و بد نداريم و مي توان رئيس جمهور كشور اسلامي را با رئيس جمهور غاصب اسرائيل يكي ديد؟!
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
اینهم صندوق رای دیجیتال و آنلاین دولت تدبیر و امید. دیگه چهارسال آینده نیازی به انتخابات نیست. مجلس را هم آقای حجاریان می خواهد منحل کند دیگه غمی نیست. ... به سمت دمکراسی!
خدا یا شیطان!
آقای روحانی، رئیس جمهور حقوقدان محترم؛
هنر یک سلاح فرهنگی است. به زعم جانبعالی هنری که فرزندان ما را به سوی روابط نامشروع دعوت می کند با هنری که قلب ها را به سوی خدا دعوت می کند یکی است؟ برای مثال شما سریال حضرت مریم (س) را با برخی فیلم های هالیوودی یکی می دانی؟ هالیوود گفتم چون ترسیدم نام ایرانی فیلم را ببرم جهان نقطه چینم کند!
حرفش از یک نگاه درسته و اینکه هنرمندی که ارزشی نیست اصلا نام او را نباید هنرمند گذاشت
نام او دزد هنر است
هنرمند تنها ارزشی است و لا غیر
هر کسی که با ابزار هنر در حال خیانت به انسانیت و بشریت و ظلم است فقط و فقط نام هنرمند را منافقانه برای خود به یدک میکشد
البته روحانی به حرف من اصلا اعتقادی ندارد
احتمالا او هنرمند ارزشی را هنرمند نمیداند و انها را افراطی و خشونت طلب قلمداد میکند
برای همین هم چشنواره فیلم ضد اسرائیلی را تعطیل کرد ، روزنامه های منتقد را بست چشنواره عمار بایکوت کرد
و افراد مذهبی را از پستها بیرون نمود
دستش درد نکنه با این هنرش
Iran, Islamic Republic of
مراجع و روحانیونی که با دولت قبل قهر کرده بودند و الان با تمام وجود از این دولت حمایت می کنند لطفا سخنان جناب روحانی در خصوص هنر و هنرمندان را برای ما بی سوادان! در منبر وعظ و خطابه اشان تبلیغ و ترویج نمایند تا ما معتدل و مدبر شویم
Iran, Islamic Republic of
روحانی فقط دنبال سوت و کفه... همین. این همه خودتونو خسته نکنید.
امین
مطرح کردن اینگونه مسائل درکسوت یک روحانی وهمچنین شخص دوم مملکت اسلامی،چه بسیارافرادی راکه دچار سردر گمی نمی کند.
rd
United Kingdom
...
بله، وقتی هنر به یک بی هنر و هنر ناشناس ارائه شود ارزشی و غیر ارزشی مفهومی ندارد.
ابوالفضل مهربان جهرمی
بسم الله الرّحمن الرّحیم
قال الله تبارک و تعالی فی کتابه الکریم : فَلَوْ لا كانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُوا بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسادِ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ قَلِيلاً مِمَّنْ أَنْجَيْنا مِنْهُمْ وَ اتَّبَعَ الَّذِينَ ظَلَمُوا ما أُتْرِفُوا فِيهِ وَ كانُوا مُجْرِمِينَ (116) سوره هود
چرا در قرون (و اقوام) قبل از شما، دانشمندان صاحب قدرتى نبودند كه از فساد در زمين جلوگيرى كنند؟! مگر اندكى از آنها، كه نجاتشان داديم! و آنان كه ستم مى‏كردند، از تنعّم و كامجويى پيروى كردند و گناهكار بودند (و نابود شدند)!
امام خمینی (ره) : هنر آن است كه بى‏هياهوهاى سياسى و خودنمائي هاى شيطانى براى خدا به جهاد برخيزد و خود را فداى هدف كند نه هوى‏، و اين هنر مردان خداست . صحيفه امام ج‏14 ص : 478
مقام معظم رهبری ادم الله ظلّه : انسان یک فرهنگی دارد، همین فرهنگ را بیایند عوض کنند، همه چیز میشود مال خودشان؛ لذا همه‏ی فشار روی فرهنگ است. در مقابل این حرکت فرهنگی و این تهاجم عظیم فرهنگی که میخواهند روح انقلاب را، روح استقلال را، روح دین را از ما بگیرند، اولویت فرهنگی ما این است که برویم حالا فرضاً کاروانسرای شاه عباسی را آباد کنیم؟! این یعنی اشتباه کردن در تشخیص آن قلمِ کار فرهنگی؛ این یک اشکال است. بنابراین در کار فرهنگی باید دنبال چه باشیم؟ دنبال تولیدات. ۱۳۸۹/۰۶/۰۸
با نام و یاد خداوندی که هنر را وسیله ای برای ظهور ابعاد فطری انسان قرار داد، همانطور که بر کسی پوشیده نیست ،در جهان امروز قالب های هنری (که غیر از حقیقت هنر است)، به عنوان هنر مطرح شده و محتوای غلط و خواسته های نفسانی ، به این قالب ها گره زده شده و مطامع شیطانی در این قالب ها به عنوان حقایق هنری ارائه می شود، لازم است که یک بررسی ماهوی در مورد هنر صورت گیرد که این خبط و خلط شیطنت آمیز رسوا شود؛ انسان با ابزار مجاری ادراک خود با عالم ظاهر ارتباط پیدا می کند و از آن ادراک دارد و از نظم علمی و کنش و واکنش های دقیق جهان نسخه برداری می کند،و با موجودات دیگر ارتباط و داد و ستد دارد، به دنبال خواسته های خود از عالم ظاهر می رود، و از طرفی توان این را دارد که نیّت ها دیدگاه های درونی خود را در قالب های منظم و شکل های خاص به دیگران بفهماند، از قبیل سخن منظم و حساب شده مانند شعر یا کشیدن شکل و یا فراز و نشیب های صوتی و یا به تصویر کشیدن نیّتش با بازیگری و نمایش و... ؛ که همه ی این ها، قالب های هنری هستند نه حقیقت هنر، که به معنای خلّاقیّت های انسانی است، و معیارش انسانیّت بشر است (نه توان انتقال منویّات درون در قالب های مختلف، اگرچه کشتار و ظلم و فساد و بی بند و باری باشد)، لذا اگر انسان ارزش های زیبای انسانی و حقایق فطری را مثلاً در قالب شعر بریزد می شود :( إنَّ من الشِّعر لَحِکمة)، و اگر در قالب فراز و نشیب های صوتی بریزد می شود:(سرودهای خوب و نوحه ها و تواشیح های آموزنده)، و اگر در قالب بازیگری و نمایش بریزد می شود : فیلم های آموزنده،که همه ی این ها، احساسات و اذهان مخاطب را به ارزش های انسانی سوق می دهد؛ امّا اگر این ابزار هنری آیینه ی نفسانیّات و هواپرستی ها بشود، و شخصی منویّات غلط و مفاسد درونی خود را در این قالب ها بریزد اثر تخریبی و اضلال در مخاطب دارد ؛ مثلاً اعتقاد غلط یا مطالب تحریک کننده ی نفسانیّات را در قالب شعر می ریزد می شود : شعر مبتذل و ... ، و این شعر را در قالب فراز و نشیب های صوتی می ریزد، می شود ترانه ی مبتذل و یا فراز و نشیب های صوتی را طوری تنظیم می کند که در مخاطب ایجاد طرب کند می شود موسیقی مطربی ، یا رفتارهای نا مناسب و ضد اخلاقی و هوس آلود را در قالب نمایش در معرض دید می گذارد و به نمایش می کشد، می شود فیلم مبتذل؛ به هر حال با پیشرفت علم روزی این مطالب بر تمام بشریّت روشن می شود و آن روز است که خیلی از افرادی که به بهانه ی هنر دنبال فساد در بین مردم بوده اند رسوا می شوند که آن ها مصداق این آیه می باشند : إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون(19) سوره نور
كسانى كه دوست دارند زشتيها در ميان مردم با ايمان شيوع يابد، عذاب دردناكى براى آنان در دنيا و آخرت است و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد! (19)
لذا بنده از همین جا از همه ی هم وطنان مسلمانم تقاضا دارم که به سخنان عالم بزرگوار و نماینده ی معظّم ولیّ فقیه زمان حضرت آیت الله ایمانی ادام الله ظلّه الشّریف با دقّت گوش فرا دهید که اگر ما بخواهیم نجات پیدا کنیم باید تابع علمای راستین باشیم که از آموزه های بی نظیر و بی بدیل اسلام ناب محمّدی صلی الله علیه و آله بهره مند شویم و لذّت و کمالات دنیا و آخرت ، همراه با ایمنی از خذلان دنیا و عذاب آخرت نصیبمان شود. والسّلام علی من اتبع الهُدی و صدّقَ بالحُسنی
به امید ظهور موفور السّرور حضرت بقیّة الله الأعظم ارواحنا فداه وبرافراشته شدن پرچم حق و حقیقت بر بام جهان
با تشکـّر ابوالفضل مهربان جهرمی امام جمعه شهر دبیران از توابع
شهرستان زرّین دشت