چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۳

۴۵ ميليارد تومان در سطل آشغال ليگ برتر

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 336218
هر سال در ليگ برتر پول هاي زيادي خرج بازيکناني مي شود که کارآيي لازم را در تيم هاي خودشان ندارند.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاين، قصه،قصه اي تکراري است؛حکايت پول هاي زيادي که عجولانه،از سر لجبازي،به خاطر کل و کل و بيشتر براي خودنمايي دور ريخته مي شوند و به جاي اينکه مرهمي باشند بر زخم هاي پيکر تير خورده فوتبال،درد را بيشتر مي کنند.

قبل ازآغاز فصل، حاتم بخشي از پول بيت المال براي جذب يک بازيکن سر به فلک مي کشد و مديران براي اينکه عرصه را بر همتاي خود تنگ کنند چنان از کيسه خليفه مي بخشند که ... استقلال،پرسپوليس،سپاهان،تراکتورسازي و حتي تيم هايي که به نظر خرج زيادي در اين فوتبال نمي کنند پايشان در اينکه سرمايه سوزي مي کنند گير است و گاهي آنها نصف بودجه باشگاه خودشان را هزينه مي کنند تا بتوانند يکي دو نفر از بازيکناني که لقب ستاره را با خودشان يدک مي کشند جذب کنند.

جنجال براي جذب قاسم دهنوي(طوري که او حاضر شد همزمان با دو تيم قرار داد ببندد و همين قرارداد را براي رفتن به تيم ديگري و البته با رقمي بالاتر فسخ کند)،خرج کردن دلار براي جذب لاوره،پافشاري روي آمدن جمشيديان به استقلال يا پيشنهاد رقم مالي بالاتر براي اينکه آرش افشين سر از اصفهان در بياورد همه براي اين بود که اين بازيکنان يا براي تيمشان بازي نکنند يا فقط چند دقيقه در زمين پا به توپ شوند! در شرايطي که مردم عادي جامعه تلاش زيادي مي کنند و دخل و خرج شان با هم نمي خواند هستند کساني که به خاطر چند دقيقه قدم زدن در مستطيل سبز پول هاي ميليوني دريافت مي کنند.

طبق آماري که سازمان ليگ برتر در فصل گذشته داده بود ۲۵ درصد از بازيکنان در ليگ دوازدهم کمتر از دو يا سه بازي کرده اند.اين اتفاق يعني يک چهارم از بازيکنان شاغل در ليگ دقايق کمي را به ميدان رفته اند.بر فرض مثال اگرميانگين دريافتي اين بازيکنان در پايين ترين رقم ۴۰۰ ميليون تومان باشد رقمي در حدود ۴۵ ميليارد تومان در ليگ برتر به هدر رفته است.مثل گردونه در حال حرکت است و يک جورهايي شبيه به قانون نيوتن.

به جاي اينکه با حرکت به سوي حرفه اي شدن،خريدها با توجه به نياز و درايت کادر فني انجام شود،فرصت ها و هدر دادن سرمايه از ليگي به ليگ ديگر منتقل مي شود.اتفاقي که ليگ برتر سيزدهم هم از آن بي نصيب نماند و ستاره هاي خاموش فقط پول گرفته اند و بعضي ها حتي يک دقيقه هم براي تيمشان بازي نکرده اند.آنها يا قبل از انتخاب کادر فني جذب تيم شده اند و يا با تفکرات سرمربي جور در نيامده اند.جالب اينجاست که بعضي ها حتي شانس نيمکت نشين شدن را هم نداشته اند و سهم شان فقط تمرين بوده والبته سکو نشيني.

دراين بين البته فقط بازيکنان نيستند که رقم هاي ميلياردي براي آنها پرداخت مي شود.عدم نتيجه گرفتن،فشار تماشاگران از روي سکوها و گاهي اوقات کج سليقگي مديران باعث مي شود تا مربياني که اوايل فصل براي آنها ميلياردي خرج شده است جاي خودشان را به مربي ديگري بدهند.ذوب آهن اصفهان،تراکتورسازي تبريز،مس کرمان و فجر شهيد سپاسي شيراز تيم هايي بوده اند که حالا به هر دليلي دستخوش تغييرات شده اند.بدون هيج توضيح اضافه تري جدولي که پيش روي شما قرارمي گيرد به خوبي نشان مي دهد که در طول فصل جاري ليگ برتر چه پول ها و چه دلارها بدون هيچ سودي به سطل آشغال ليگ برتر ريخته شده است.

البته ممکن است برخي از بازيکنان به خاطر مصدوميت چنين شرايطي را تجربه کرده باشند که اين خود نشان مي دهد باشگاه ها براي جذب بازيکن حتي يک تست خشک و خالي هم از آنها نمي گيرند.اين شما و اين هم جدولي که گوياي خيلي از مسائل است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
حرف دل مردم رو زدید. سر این قراردادهای بیخودی خیلیها به جیب میزنند. خواهش میکنم بیشتر پیگیری باشید تا حداقل بخشی از این پولها صرف زیرساخت باشگاه ها شود تا فوتبال ما پیشرفت کند و اینقدر قحطی بازیکن خوب نباشد.
Iran, Islamic Republic of
هر موقع 3000 ميليارد شد گير بدهيد حالا كه چيزي نيست
سعيد
سلام
سطل آشغال کدومه؟!
اين پولها رفته تو جيب دلالها و بعضی اشخاص از ما بهترون.
از ما بهترن چون بلدن جواب خدا رو بدن!
آنچه که مسلم است صرف خوشی نخواهد شد.