پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

رضایی: یارانه‌ها شیرینی خود را از دست داده

مذاکرات وارد فرآیند بسیار سختی خواهد شد
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 335631
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم استفاده از تجارب گذشته در نحوه پرداخت یارانه نقدی، گفت: این پولِ یکبار مصرف، نتیجه‌ای جز تورم ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محسن رضایی در حاشیه دومین همایش ملی نقش پژوهش در فرهنگ قانونگذاری، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد:‌ در این باره باید از تجارب گذشته استفاده کرد، چراکه این نوع پرداخت یارانه‌ها تورم را بالا می‌برد و آن شیرینی اول خودش را هم از دست داده است.

وی ادامه داد: حتماً باید به مردم پول نقد داده شود؛ اما پول نقدی که برای آنها اشتغال به وجود بیاورد و ثروت تولید کند. این پولِ یکبار مصرف نتیجه‌ای جز تورم ندارد و این نحوه پرداخت یارانه باید عوض شود.

رضایی همچنین، بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۳ را نیز یک بودجه احتیاطی دانست و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم دولت با شروع اقتصاد مقاومتی بتواند جهشی در تولید ملی و اشتغال ایجاد کند. این بودجه در چارچوب احتیاط و وضعیت فعلی کشور نوشته شده است. ما امیدواریم کارشناسان و مسئولاتن دولتی هرچه زودتر به طرح‌های بهتری در جهت تولید ملی و اشتغال توجه کنند. امیدواریم بعد از اینکه دولت جایگاه خودش را در اداره کشور به خوبی پیدا کرد، بتواند وارد این مرحله هم بشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: باید به آینده و اداره کشور خوش‌بین باشیم ولی اقتصاد تحولی بیش از آنچه که در بودجه آمده، نیاز دارد و ما نیازمند ابتکارات جدیدی در شرایط تحریم هستیم که امیدواریم دولت به این نتیجه برسد.

وی در ادامه در برابر پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس آینده، پاسخ داد: اکنون جای این بحث‌های سیاسی نیست.

رضایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره همکاری با دولت یازدهم نیز اظهار کرد: من وظیفه خودم می‌دانم که چه دولت بخواهد و چه نخواهد با آن همکاری کنم، چراکه کمک به دولت و مجلس، کمک به ملت ایران است. انتخابات تمام شده و بعد از انتخابات باید همکاری وجود داشته باشد البته از من چیزی نخواستند اما من به هر حال آمادگی کمک به دولت را دارم.

وی در پایان درباره مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت این است که فعلاً دوستان ما بتوانند مذاکرات را که وارد مرحله سختی شده با مراقبت بیشتری پیگیری کنند. آسانی‌های مذاکرات تمام شده و مذاکرات از این به بعد وارد فرآیند بسیار سختی خواهد شد؛ بنابراین مراقبت و استفاده از نظرات کارشناسان کشور برای اینکه بتوان این پروژه ملی را به خوبی جلو برد، مسأله مهمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
آقای رضایی شما که به این پولها نیاز ندارید به همین خاطر شیرینی ندارد ولی ما از دهم هر ماه انتظار روز بیست و دوم ماه را می کشیم تا یارانه بگیریم فکر کنم در این کشور برای خیلی ها شیرینی بیشتری دارد