جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۵
۲۱

وزیر ارشاد هم سخنان روحانی را رد کرد/ یادآوری یک رویداد عبرت‌انگیز به رئیس جمهور+جوابیه ارشاد

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 334696
وزیر ارشاد به بخشی از اظهارت رئیس جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه خود، واکنش نشان داد.
وزیر ارشاد هم سخنان روحانی را رد کرد/ یادآوری یک رویداد عبرت‌انگیز به رئیس جمهور+جوابیه ارشاد
به گزارش جهان، حجت الاسلام حسن روحانی در جریان ارائه گزارش ۱۰۰ روزه خود در تلویزیون درباره جهت‌گیری و سیاست فرهنگی دولتش از "ممنوع القلم" بودن "خیلی" از نویسنده‌ها خبرداد و گفت: "ما در همین ۱۰۰ روزه وقتی دیدیم خیلی از کتاب‌هایی که ممنوع شده بود، می‌شد آزاد کنیم، آن را آزاد کردیم. خیلی از نویسنده‌ها ممنوع‌القلم شده بودند، آنها را تبدیل به سریع‌القلم کردیم، بجای ممنوع‌القلم تا بروند قلم بزنند و هر چه می‌خواهند، در چارچوب قانون بنویسند. البته خود آنها اهل این کشورند، وطن دوستند، به هر حال علاقمند به این کشور هستند."

این موضوع هم، مانند چند بخش دیگر از سخنان رئیس جمهور با انتقادات زیادی مواجه شد. با این حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که تاکنون در این باره سکوت کرده بود، در روز 9 دی سکوتش را شکست.

علی جنتی در حاشیه مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در رابطه با رسیدگی به وضعیت ممنوع‌القلم‌ها، اظهار کرد: ما هیچ ممنوع‌القلمی نداریم. ما کتاب را می‌بینیم نه فرد را.

پیش از این هم، احمد کمالی‌نژاد، سرپرست اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: از ابتدای خدمت تا به امروز فقط در حوزه معاونت فرهنگی فعالیت داشته‌ام، از این رو می‌گویم نویسنده «ممنوع‌ القلم» نداریم.

جنتی البته توضیح بیشتری در این باره نداد و نگفت که اطلاعات موسوم به "ممنوع القلم بودن خیلی از نویسنده‌ها" را چه کسی در اختیار رئیس جمهور گذاشته است.

به نظر می رسد رئیس جمهور باید حساسیت و نظارت بیشتری بر کانال‌های اطلاعات دریافتی داشته باشد تا مانع از تحریف واقعیت‌ها و تحمیل اطلاعات جهت‌دار حزبی به خود شود.

درست همانند آنچه برای رئیس جمهور سابق رخ داد. بسیاری از منتقدان دولت دهم، بر این باورند که بخشی از اطلاعات مهم جامعه به صورت پالایش شده و جهت‌دار در اختیار محمود احمدی‌نژاد قرار می‌گرفت و یکی از علل مهم سقوط او هم همین موضوع بوده است.

*جوابیه روابط عمومی وزارت ارشاد به این خبر

در پی انتشار گزارش فوق، روابط عمومی وزارت ارشاد جوابیه ای به پایگاه خبری تحلیلی جهان نيوز ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است: "درج مطلبي در آن پایگاه خبری با عنوان «وزیر ارشاد هم سخنان روحانی را رد کرد/ یادآوری یک رویداد عبرت انگیز به رئیس جمهور» به نقل از  وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی كاملا تحريف آميز و مغاير با رسالت هاي خبري است. آنچه مقام عالی وزارت، درباره وضعیت ممنوع القلم ها در کشور بیان كرده مربوط به شرايط كنوني است كه در دولت جديد رويكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبتني بر بررسي متون كتابهاي ارائه شده به اين وزارت است؛ بدون آنكه نام نويسنده در فهرست ممنوع القلم ها باشد در حالي كه در دولت گذشته تعداد قابل توجهي از نويسندگان صرفا به خاطر نامشان از اخذ مجوز كتابهايشان محروم بوده اند، اگر چه متن كتاب هيچگونه مغايرتي با قوانين نداشته باشد".

 پایگاه خبری تحلیلی جهان نيوز به احترام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جوابیه ایشان را در سایت منتشر کرده و انتظار می رود چنانچه ادعا می کنند که نویسنده ممنوع القلم در دولت قبل وجود داشته، آن دستگاه نسبت به انتشار اسامی آنها اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از دولت راستگویان توقع دروغ نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
پیدا کنید «راست» گو را در «دولت»!
حالا اگه احمدی نژاد بود تا عصر نشده وزیر رو عزل میکرد
Iran, Islamic Republic of
آخه احمدی نژاد میدونست دور و برش چه خبره و از همه چیز خبر داشت نه مثل روحانی که همه چیز رو در گوشش بهش میگن و فقط خبرها از یکی دو نفر بهش میرسه و نهاد ریاست جمهوری شده پره مشائی
خب اين كه خوبه كه اطلاعات و مشورتهم از كانال چندين نفر به آدم برسه تا يك نفر.
......
پیروز
اگه همشون از یه قماش و مثل خودش از متمولین بی درد باشن خیلی فرق داره عزیزم
مشکل مسئولین ما همین است وقتی سکان دار میشوند ازجامعه دور میشوند ودیگران بعضی از گزارشهارا طبق سلیقه خودشان دراختیار انها قرار میدهندوکم کم باعث سقوط انها میشود.
اینا از اول هم راننده تاکسی و بقال و قصاب و ... که من و تو باشیم رو قبول نداشتن! یه عده فرنگ درس خونده شدن نخبه های این مملکت و نظریه پردازی می کنن!
سید
در تایید حرف این دوست عزیزم، یادتونه تو انتخاباته 84 همین اقای نوبخت اومد تو تلویزیون گفت قیا فه احمدی نژاد بدرد ریاست جمهوری نمیخوره؟!!!!!
عبدالله
United States
عجب دولت راستگویانی!
رئیس جمهور: خزانه خالی است
وزیر اقتصاد: خزانه خالی نیست و موجودی آن چند هزار میلیارد تومان است
رئیس جمهور: ممنوع القلم ها را لغو کردیم و تبدیل به سریع القلم شدند
وزیر ارشاد ممنوع القلم نداشتیم چون ما فقط کتاب را بررسی می کنیم نه نویسنده.
Iran, Islamic Republic of
اضافه کن به متنت
وزیر مسکن :بانک مسکن ورشکست شد.
وزیر اقتصاد : بانک مسکن سود آوری خوبی با مسکن مهر داره.
غ ق
واضافه کن به متنت
رئیس بانک مرکزی: قیمت دلار نباید کمت از3هزار تومن بشه
رئیس بانک مرکزی: کی بود کی بود من نبودم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی خیلی اشتباه کرد و گفت خزانه خالی است کشورهای 5+1 بر ایران سخت گرفتند و الان دولت روحانی مشکل پیدا کرده و مطمئنا پرونده هستاه ای به مشکل می خورد .
مهدی
Australia
سلام
از دولت راستگویان توقع دروغ نیست ؟ ولی حالا که داره دروغ میگه . از قدیم گفتند دروغ گو دشمن خداست . چون فتنه سازه. که این اتفاق در سال 88 افتاد
نگرفتید ریس جمهور چی گفتند؛ ایشون خود سریع القم را می گن جان برادر، محمود بابا جان،محمــــــــــــود!
این محمودها را همیشه دیر جدی میگیرید، نگید کسی نگفتا
یه روزی بیاد ارزوی محمود وبکنیم.....باتمام ضعفهایی که داشت...
سلام بر روحانی ....
اختیار محمود احمدی‌نژاد قرار می‌گرفت و یکی از علل مهم سقوط او هم همین موضوع بوده است.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!دست از تخریب حاج محمود بردار ....
مهدی ابراهیمی
یکی از علل مهم سقوط او هم همین موضوع بوده است.

پایان قانونی رئیس جمهور ....است؟>
کیا
Iran, Islamic Republic of
پس اعتدال و تدبیر ینی دروع و تهمت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مشورت گرفتن و اطلاع داشتن با خودرائی فرق داره و با نادانی هم فرق داره....