يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دلایل کناره‌گیری منصوریان

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 334638
منصوریان دلایل کناره‌گیری خود از تیم زیر ۲۲ سال را تشریح کرد.
دلایل کناره‌گیری منصوریان
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا منصوریان پس از جلسه خود با مسئولان فدراسیون اظهار داشت: جلسه نزدیک ۳ ساعت به طول انجامید ما تمام مباحث‌مان در این جلسه مربوط به همان کلیاتی بود که روز گذشته در مورد آن صحبت کردیم و گفتند که اولویت اول تیم بزرگسال پس از آن اتمام لیگ و در مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا و اولویت چهارم تیم امید خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در این جلسه به گونه‌ای تصمیم گرفتیم که یک چهارم بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت و لیستمان کامل نخواهد بود و برای دیدار با کره جنوبی با تمام بازیکنان نمی‌توانیم به میدان برویم. در مرحله دوم هماهنگی‌هایی انجام دادیم که بازی برگشت مقابل کره جنوبی لغو شود و چون ما به این تیم قول داده بودیم قرار شد تیم گهر دورود که در این هفته استراحت دارند به مصاف کره جنوبی برود، هماهنگی‌های لازم هم با سرمربی کره جنوبی صورت گرفت و او اعلام کرد که مشکلی ندارد و فقط می‌خواهد بازی دوستانه برگزار شود ما برای این بازی ۱۱ بازیکن تعویضی در نظر گرفته بودیم زیرا نمی‌خواستیم فشاری به بازیکنان بیاید.

سرمربی سابق تیم زیر ۲۲ ساله‌ها خاطرنشان کرد: در مرحله سوم با جلساتی که برگزار کردیم و در این جلسات کفاشیان، نبی، تاج، افاضلی و جمالی حضور داشتند گفتند که اگر تمام اولویت‌ها قرار است تیم کی‌روش باشد انصاف نشان می‌دهد که من چون خروجی مجموعه فدراسیون هستم خودم از لحاظ روحی و فنی آمادگی لازم را ندارم زیرا در این زمان و با این شرایط نیاز به کار معجزه‌آساست ما برای دیدار مقابل کره جنوبی جهانبخش و عالیشاه را نداشتیم، از کفاشیان خواهش کردم بحث منافع من نیست من داشته خود آن فدراسیون هستم، آمادگی خود را از لحاظ روحی و فنی مناسب ندیدم ما بازی مقابل ژاپن و استرالیا داریم و در مجموع گروهمان دشوار است اگر قرار باشد به غیر از ترکیبی که مقابل کره از آن استفاده کردیم، به میدان برویم کارمان دشوار خواهد بود. ممکن است هر آسیبی بر من وارد شود به هر حال تیم در اختیار من است به همین دلیل گفتم از من صرف‌نظر کنند و هر تشخیصی که می‌دهند تا فردا این موضوع را مشخص کنند زیرا فردا ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر باید اسامی را ارسال کنیم.



منصوریان یادآور شد: تمام کمک خود را هم در این زمینه انجام می‌دهم. افاضلی به عنوان مدیر فنی و هدایت کننده تیم معرفی شده البته نمی‌دانم که او قبول کرده یا نه به هر حال ریسک بزرگی است که می‌خواهد انجام بدهد. ما در واقع تیم امید را در اختیار نداریم منتخبی است از لیستمان که بالاجبار برخی از بازیکنانی که شاید در لیست حضور نداشتند جا داده شده است.



وی ادامه داد: طرح اولویت تیم امید و بازیکنان جوان هستند من این آمادگی روحی و فنی را در خود نداشتم شاید این موضوع به خاطر کم سن و سال بودن من است و شاید اگر یک فرد باتجربه‌تر بود می‌توانست با این کار عجیب و غریب کنار بیاید اما منطق حکم می‌کند که چنین تصمیمی بگیرم نمی‌توانم با احساسات روبه‌رو شوم، منطق فوتبالی به من می‌گوید که دیگر نمی‌توانم کمکی کنم قرار است کفاشیان تا فردا در این زمینه تصمیم بگیرد و یک گزینه را انتخاب کند.



سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۲ ساله‌ها خاطرنشان کرد: هم اکنون همه می‌خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد و دوست ندارم هیچ بهانه‌ای وجود داشته باشد. من هم نمی‌خواهم بهانه‌ای پس از نتایج مثبت و یا منفی تیم ملی در جام جهانی باشم.



وی تصریح کرد: نمی‌خواهم در مسیر قهرمانی علی دایی دخیل باشم من می‌خواهم رفاقتم را با او حفظ کنم همچنین درباره سقوط تیم دیگری مرا مقصر بدانند.



منصوریان در مورد اینکه آیا لیستی را آماده کرده یادآور شد: ما لیست ۲۳ نفره‌ای را از بازیکنان ۴۷ نفر انتخاب کردیم برخی از بازیکنان هم در اولویت نبودند اما بالاجبار آنها را در لیست قرار دادیم شاید اگر می‌خواستیم با این بازیکنان به رقابت‌ها برویم سه، چهار ماه نیاز داشتیم که با آنها تمرین بیشتری انجام دهیم. ما گروه سختی در رقابت‌ها داریم من نکته‌ای که فراموش کردم بگویم این است که پیش از این بازی تیم زیر ۲۲ ساله‌ها را همه به عنوان بازی‌های بچه کوچک نگاه می‌کنند در حالیکه بهترین‌ها در این رده سنی شکل می‌گیرد شما کره جنوبی را دیدید که با چه کیفیتی بازی می‌کرد در این سنین بهترین کیفیت را بازیکن دارد در هر صورت تیم زیر ۲۲ ساله‌ها در سال بدی به این مسابقات ورود می‌کنند.یکی از موارد دیگری که من مطرح کردم این بود که تیم زیر ۱۹ ساله‌ها را به رقابت‌ها بفرستیم اما نمی‌دانم آیا مسئله خروجی بازیکنان درست است یا خیر؟ یکی دیگر از موارد هم این بود که اصلاً در مسابقات شرکت نکنیم که این امر هم به هیچ عنوان نمی‌شود زیرا برای دوره بعدی المپیک ریو ما را از جدول خارج می‌کردند من از مسئولان عذرخواهی کردم و فقط گفتند که مرا حفظ کنند و زیر چرخ دنده ندهند که آسیب ببینم.



وی در مورد اینکه آیا افاضلی هدایت تیم را بر عهده دارد تصریح کرد: او مدیر فنی است و مسئولیت تیم را بر عهده دارد و باید ببینیم تا فردا چه تصمیمی گرفته می‌شود.



منصوریان در مورد اینکه آیا در صورت برآورده شدن خواسته‌هایش این امکان وجود دارد که به تیم زیر ۲۲ ساله‌ها بازگردد گفت: امکان ندارد خواسته‌های من برآورده شود اولویت اول تیم بزرگسالان است و در مرحله دوم هم نمی‌توان یک روز مسابقات لیگ را به تأخیر انداخت خواسته دیگر من هم اگر اجرایی شود تمام مربیان لیگ آسیب می‌بینند تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستند که چندین بازیکن ملی‌پوش دارند به هر حال آنها هم می‌خواهند از سرمایه‌های خودشان استفاده کنند. من حرف آخر را به نبی زدم که اگر قرار است در نبود من تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی موفق باشد من ترجیح می‌دهم تا نباشم تا در شادی مردم شریک باشم و باعث و بانی این موضوع نباشم که تیم ملی در جام جهانی نتیجه نگیرد، افاضلی هم ریسک بزرگی کرده ما هم ریسک بزرگی کردیم اگر در دیدار مقابل کره جنوبی نتیجه نمی‌گرفتیم شما حق داشتید که انتقاد کنید همانطور که هم اکنون حمایت می‌کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *