پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۸
۳۸
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

۹دی نمادمقابله ملت باجریان‌ضدانقلاب است/هاشمی وخاتمی صریحا ازملت و رهبرانقلاب عذرخواهی کنند

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 334222
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان "وقتی که آرام آرام از ۲۲ خرداد عبور کردیم مردم به ماهیت ضدانسانی، ضدالهی و ضدمردمی فتنه پی بردند" گفت: فتنه با مشارکت و حضور مردم خنثی شد و به‌عبارتی مردم ایران با فتنه برخورد کردند.
۹دی نمادمقابله ملت باجریان‌ضدانقلاب است/هاشمی وخاتمی صریحا ازملت و رهبرانقلاب عذرخواهی کنند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری به تبیین فتنه ۸۸ و سالروز حماسه ۹ دی پرداخت و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم یک تصویر روشن و دقیقی از فتنه سال ۸۸ ارائه دهیم باید چند مؤلفه و موضوع را بررسی کنیم و نسبت به آنها به تحلیل و باور مشترکی برسیم؛ اولین مؤلفه، اعتقاد و باور عمیق ملت ایران به اسلام و مسیر عشق و محبت به ائمه معصومین(ع) است.

وی در توضیح دومین مؤلفه گفت: اعتقاد و باور ملت ایران به ارزش‌های دینی و خصوصاً مکتب اهل‌بیت(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورا است. سومین مؤلفه نیز اعتقاد و باور ملت ایران نسبت به ظلم و جنایات نظام سلطه و دشمنان انقلاب به مردم ایران در طول ۶۰ سال گذشته است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اعتقاد مردم ایران به انقلاب، نظام، ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری را چهارمین مؤلفه برای بررسی دقیق نسبت به فتنه سال ۸۸ عنوان کرد و گفت: روحیه استکبار ستیزی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی ملت ایران و مردمی بودن انقلاب و نظام از دیگر مؤلفه‌ها است.

فدایی تأکید کرد: اگر این چند محور را خوب تبیین کنیم ابعاد فتنه، ریشه‌های فتنه، اهداف فتنه، کارگردانان فتنه، بازیگران، بازی‌خوران و فریب‌خوران فتنه روشن می‌شود. همچنین بصیرت و هوشیاری و درک وظایف به‌هنگام خواص و نخبگان انقلاب نیز روشن می‌شود و مهمتر از آن، اینکه فداکاری و ایثار ملت ایران خود را نشان خواهد داد.

وی با بیان "از روزهای اول انقلاب ما شاهد رفتارهای خصمانه توسط نظام سلطه و قطب‌های حاکم بر جهان و جریانات ضدمردم و ضداسلام علیه انقلاب بودیم" به شگردهای دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آنان شگردهای مختلفی را دنبال می‌کردند که یکی از آن شگردها و توطئه‌ها جنبه فیزیکی و سخت داشت که در حوزه مسائل نظامی ترور، تهدید، تخریب، ایجاد گروه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران و سامان دادن به تشکل‌های ضدانقلابی و تحریک قومیت‌ها مربوط می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: یک بخش دیگر هم مربوط به جنگ نرم می‌شود که از ابتدای انقلاب وجود داشت مثل ترور شخصیت‌ یاران امام و مؤثرین انقلاب و طراحی ایجاد اختلاف و چند دستگی بین ملت ایران و رهبرسازی و رهبرتراشی مقابل امام و مرجع‌سازی دروغین مقابل امام و طراحی افراد گوناگون، برای مقابله با دیدگاه‌های امام؛ که این اقدامات جزو برنامه‌های دشمن بود.

فدایی افزود: در جنگ نرم، ایجاد یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادسازی مردم به انقلاب در دستور کار دشمنان بود. اما نتوانستند کارشان را در دهه اول انقلاب به پیش ببرند. از این رو برای گفتمان‌سازی تلاش کردند تا از این طریق، گفتمان‌های زاویه‌دار، مقابل انقلاب قرار دهند. گفتمانی که با پوشش اسلام و استفاده از عناصر به‌ظاهر موجه، می‌خواست کارش را به پیش ببرد.

"همچنین دشمنان استحاله انقلاب را در دستور کار قرار دادند به همین جهت سرمایه‌گذاری زیادی روی خواص روشنفکر و خواص به‌ظاهر اسلام‌شناس قرار دادند چرا که آنان به‌دنبال اسلام سکولار بودند، به‌دنبال تقابل اسلام با اسلام، تقابل مردم با هم و تقابل روحانیت با روحانیت بودند. به همین جهت می‌خواستند از ظرفیت نخبگان برای این کار استفاده کنند".

وی با اشاره به اینکه بعد از اینکه اختلافات سیاسی دهه اول به نتیجه نرسید و آنها به اهداف خود نرسیدند و از سرمایه‌گذاری روی منتظری و اقدامات سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، نهضت آزادی و ملی‌مذهبی‌ها ناامید شدند، گفت: حلقه کیان و افرادی همچون سروش که می‌خواستند روحانیت را مقابل روحانیت و مردم را مقابل مردم قرار دهند و به نتیجه نرسید تلاش کردند ظرفیت خود را بعد از ارتحال امام(ره) به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: در دهه ۶۰ و زمانی که توطئه‌ها با اشکال مختلف به نتیجه نرسید، کار را به جایی رساندند که اسناد محرمانه نظام و نامه‌ای که منتظری به امام داده بود قبل از اینکه به حضرت امام برسد از شبکه‌های بیگانه و بی‌بی‌سی پخش شد. آنها در ماجرای جنگ تلاش کردند از برخی ظرفیت‌ها استفاده کنند تا هدف ملت ایران و حضرت امام(ره) که شعار جنگ جنگ تا پیروزی بود به نتیجه نرسد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اضافه کرد: تحلیل آنان این بود که بعد از امام کسی نمی‌تواند جایگاه ایشان را پر کند و از شخصیت کاریزمایی برخوردار باشد که امت را هدایت و وحدت ملی را حفظ کند لذا سرمایه‌گذاری و هجمه سنگین آنان بعد از رحلت امام خمینی(ره) چندین برابر شد.

خنثی شدن توطئه‌های نرم در دهه ۶۰ یکی دیگر از مطالبی بود که از سوی فدایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه می‌بینیم در دهه ۶۰ توطئه‌های نرم با اشکال مختلف ظهور و بروز داشت اما به نتیجه نرسید، تاکید کرد: قبل از آنکه نامه منتظری به امام فرستاده شود این نامه از شبکه‌های دشمن و بی‌بی‌سی پخش شد و یا در زمینه جنگ تلاش گسترده‌ای انجام دادند تا هدف امام که جنگ جنگ تا پیروزی بود به نتیجه نرسد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ریشه‌های فتنه را در همان اقدامات جنگ نرم خواند که دشمنان از ابتدا برای براندازی و نابودی انقلاب طراحی کرده بودند اما موفق نشدند.

فدایی به اتفاقاتی که در دهه ۷۰ و بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی و اجتماعی شکل گرفت اشاره کرد و یادآور شد: در آن مقطع، شاهد رشد تکنولوژی و توسعه‌ شبکه‌های ماهواره‌ای بودیم همچنین شاهد تئوریزه کردن و تئوری تغییر در نظام‌هایی که مطلوب نظام سلطه نیستند هستیم. ضمن اینکه بحث تئوری تغبیر را در مراکز آموزشی دنیا رسما به بحث گذاشتند و انقلاب‌های رنگی را برای تغییر نظامها در دستور کار گذاشتند تا از این طریق اهدافشان به پیش رود.

"ایران هراسی، شیعه‌هراسی، انزوای ایران در عرصه‌های بین‌الملل، یکی دیگر از اهدافی بود که دشمن علیه انقلاب اسلامی اعمال می‌کرد. همچنین فشار گسترده رسانه‌ای و تجمیع بین همه عناصر مسئله‌دار نسبت به انقلاب و سازماندهی کردن آنان و سیاست تهدید نظامی از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی دشمنان دنبال می‌شد که این اقدامات در ماجرای ۱۸ تیر سال ۷۸ ظهور و بروز یافت".

وی با بیان اینکه دشمنان از زمینه‌های داخلی نیز برای برخی از برنامه‌ها و اقدامات خود استفاده کردند، گفت: در این راستا می‌توان به نیروهایی اشاره کرد که در داخل با رفتارهای غلط، جاده صاف کن نظام سلطه بودند البته ما نمی‌خواهیم آنان را به نظام سلطه نسبت دهیم اما رفتارهایشان با بی‌بصیرتی و دنیاطلبی انجام شد که عملا رفتار و فعل آنها به خواسته‌های نظام سلطه کمک کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با نگاهی تاریخی می‌توان دریافت که دشمنان ملت ایران زمانی موفق بودند که توانستند در اردوگاه مومنین ایجاد اختلاف کنند و کسانی در داخل به دنیاطلبی، قدرت‌طلبی و ایجاد طبقه اشرافی دامن زدند تا از این طریق بتوانند در دنیا به نان و نوایی برسند.

فدایی با بیان این مطلب که بعد از ۱۸ تیر و سرمایه‌گذاری سنگین در مجلس ششم نتوانستند نسبت به سیاست گسست و یا خروج از حاکمیت به نتیجه برسند، افزود: در عرصه بین‌المللی نیز در تنش‌زدایی که ترجمه وادادگی بود به نتیجه نرسیدند. از این رو باید این سوال را مطرح کرد که آنها می‌خواستند اقدامات و کارهای خود را کجا به پیش ببرند. مشخص است که بهترین فرصت انتخابات بود.

وی ایران را نظامی مردمسالار و با اتکاء به آرای مردم خواند و با بیان اینکه البته تئوری تغییر با استفاده از ظرفیت‌های مردم و در آستانه انتخابات ورود پیدا می‌کند اظهار داشت: وقتی دشمنان در ۱۸ تیر و با سرمایه‌گذاری سنگین بر روی مجلس ششم و همچنین سیاست گسست، خروج و تقابل با حاکمیت به نتیجه نرسیدند و در عین حال در عرصه بین‌الملل خط تنش‌زدایی که ترجمه آن وادادگی بود، ناکام ماند، انتخابات را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف خود دیده‌اند. آنها فرصت انتخابات را غنیمت دانستند و با این تحلیل که چون فضای احساسی در آن دوره، اوج می‌گیرد انتخابات را می‌توان به تحریک‌های سیاسی تبدیل کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما ۲۰۰ اصل در مفهوم تئوری تغییر را دیدیم، تصریح کرد: تمام نمادهای ۲۰۰ اصل در عرصه انتخابات ۸۸ دیده می‌شود. مهمترین بخش این بود که آنها بخشی از جامعه را به سمت و سویی جهت دهند تا مردم را در اعتراض به انتخابات هدایت کنند و وانمود کنند در انتخابات تقلب شده و نظام حقوق مردم را در نظر نمی‌گیرد و این موضوع به روشنی در رفتار سران فتنه وجود داشت.

نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست خبری به پیشرفت کشور اشاره کرد و با بیان اینکه هر کس کمترین انصافی داشته باشد اعتراف می‌کند که همه باید برای پیشرفت کشور، بسیج شویم تا نظام را قوی و مردم را یکپارچه کنیم، ادامه داد: ما باید برای پیشرفت کشور مجاهدت کنیم تا نظامی الگو برای جهانیان بسازیم. از این رو اگر خواص و نخبگان دست به دست هم دهند و همراه مردم و در تبعیت از رهبری برای ساختن کشور بسیج شوند دشمنان جرات نمی‌کنند که به نظام آسیبی بزنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای فریب دشمن را خورده‌اند، اظهار داشت: عده‌ای پیشینه انقلابی داشتند اما با این حال فریب خوردند و زمینه را برای دشمن فراهم کردند تا با اقدامات خود مردم را در مقابل نظام تحریک کنند. البته ما باید تفکیکی بین افرادی که به موسوی رای دادند با کسانی که خط فتنه هستند قائل شویم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی معتقد است افرادی که در انتخابات سال ۸۸ به موسوی رای دادند جزو ملت هستند و ما آنها را خواهران، برادران، حامیان انقلاب و یاران امام و رهبری می‌دانیم و بر این باوریم که به خاطر ثبات و پیشرفت نظام پای صندوق‌های رای آمده بودند.

رییس سابق کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: اما عده‌ای در آن دوره (دوره فتنه) با نظام سلطه همسو شدند و در مقابل نظام ایستادند و از قانون تمکین نکردند و به ناامنی‌ها در جامعه دامن زدند و زمینه‌هایی را فراهم کردند تا دشمنان، جشن بگیرند و برای ضربه به ملت امیدوار شدند.

فدایی در بخش دیگری از این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی دارد که پس از ۸ سال فتنه سال ۸۸ را واکاوی کنیم، تصریح کرد: بنده این سوال شما را با سوال پاسخ می‌دهم و می‌گویم چه ضرورتی دارد داستان حضرت آدم و حوا‌ را بررسی کنیم؟ چه ضرورتی دارد تاریخ انبیاء‌ و ماجرای سقیفه را بررسی کنیم؟ چه ضرورتی دارد ماجرای غدیر، کربلا، تاریخ مظلومیت تشیع و ماجراها و وقایعی که به انسانهای مظلوم روا شده بررسی کنیم؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: بررسی می‌کنیم تا از این اقدامات درس بگیریم و آن را برای خود سرمایه کنیم تا در حرکت‌های آینده در مسیر حق و عدالت‌خواهی دچار اشتباه نشویم.

فدایی گفت: بررسی همه این مسائل وظیفه همه اندیشمندان و خواص است تا بدین وسیله از گذشته عبرت بگیرند و این عبرت چراغ راهی برای آینده آنها باشد.

وی با بیان اینکه مردم در انقلاب بارها و بارها اتمام حجت کردند، گفت: مردم ما از موضع کرامت برخورد می‌کنند ضمن اینکه ملت ایران و نظام از نجابت و مظلومیت برخوردار است. چرا که در طول تاریخ انقلاب، انقلاب و نظامی که به مرجعیت اعتقاد دارد با کسانی که اعتقادشان به مرجعیت ضعیف بود فرصت داد و آنها را در صحنه آورد. بعضی قدرشناس بودند و بعضی دیگر از موقعیت‌هایشان سوءاستفاده کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آنهایی که ناسپاسگزار بودند کجا هستند؟ در دل دشمنان نظام و جیره‌خواران آمریکا شدند و آنهایی که قدرشناس شدند مورد محبت ملت قرار گرفتند.

فدایی گفت: بنده صریح می‌گویم که خط دولت را از خط آقایان هاشمی و خاتمی و کسان دیگر جدا می‌دانیم و این خط را یکی نمی‌دانیم و افرادی که این خط را یکی می‌دانند حرف درستی نمی‌زنند. البته انتظار داشته و داریم امثال آقایان هاشمی و خاتمی مسیر خود را عوض و تغییر دهند تا دچار اشتباه تاریخی گذشته خود نشوند.

وی تصریح کرد: تصور نکنند که با تحلیل‌های غلطی که در پیش گرفته‌اند می‌توانند موفق شوند. آنها به خاطر خدماتی که داشتند مورد سعه صدر مردم قرار گرفتند و آنان را تحمل کردند. با این حال باید سرنوشت خود را با ضدانقلاب گره نزنند و راهشان، برگشت از گذشته و همراهی با مردم و رهبریست.

وی افزود: آقای هاشمی و خاتمی برای بازگشت به آغوش انقلاب و مردم، باید مطابق منطق حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی، مرزبندی روشنی با نظام سلطه، وهابیت و حاکمان مرتجع منطقه، اپوزیسیون خارج کشور و سران داخلی فتنه داشته باشند،صریحا از ملت بزرگ ایران و رهبرمعظم انقلاب عذرخواهی نمایند و در مقابل اقدامات خود در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر کس در نظام اسلامی نتواند خود را با مواضع رهبری، جانشین امام زمان، تنظیم کند دچار هلاکت خواهد شد، اضافه کرد: کسانی که برخلاف این مسیر حرکت کنند دچار هلاکت خواهند شد و نابودی خود را رقم می‌زنند.

فدایی همچنین به تبیین لایه‌های مختلف فتنه پرداخت و با بیان اینکه معتقدم فتنه لایه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: یک لایه فتنه مربوط به نظام سلطه می‌شود، لایه دیگر کسانی هستند که دنبال حکومت لائیک می‌گردند، لایه دیگر آن مربوط به آدم‌های کم‌بصیرت می‌شود، لایه دیگر دربرگیرنده آدم‌های قدرت‌طلب است، لایه دیگر هم مربوط به آدم‌هایی هست که فکر می‌کنند خیلی سیاسی و تافته جدابافته هستند و فکر می‌کنند می‌توانند نظام سلطه را فریب دهند در حالی که اینها در اشتباه به سر می‌برند.

رییس سابق کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان اجرایی می‌توانند از رفع حصر سران فتنه سخن بگویند و آن را دنبال و پیگیری کنند؟ اظهار داشت: به لحاظ قضایی حکم را مراجع قضایی صادر می‌کنند و درباره بحث حصر که مطرح کردید باید بگویم جریان فتنه برای احیای خود و اینکه انگیزه‌ای به طرفدارانش بدهد دوست دارد «مسئله‌سازی» کند. از این‌رو رسانه‌های متعهد در کشور باید هوشیار باشند.

نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مسئله اصلی کشور چیست، گفت: ما در حال حاضر چه مشکل اساسی داریم، آیا مشکل ما آزادی یکی، دو نفر از حصر است؟ آیا این مسئله اساسی مردم است؟ اینجور نگاه کردن مشکل ما را حل نمی‌کند. معتقدم ظرفیت رسانه‌ها باید برای حل مشکلات اساسی کشور دیده شود.

"آیا مسئله تورم، بیکاری، نظام آموزشی، چالش‌های اجتماعی، مسائل اساسی است یا نه؟ اگر این موارد را مورد توجه قرار دهیم رشد و پیشرفت کشور بیشتر خواهد شد."

وی افزود: البته مطالبه جدی افکار عمومی از دستگاه قضایی آن است که با محاکمه سران داخلی فتنه مانع از آن شوند که عده ای با حرکت های خسارت بار خود بار دیگر در روند رشد و پیشرفت کشور، وقفه ایجاد نمایند روایتی از حضرت رسول مکرم اسلام (ص) داریم که اجرای یک حد الهی نافع‌تر از بارش چهل روز باران است.

فدایی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برخی ازحامیان فتنه طلبکارانه برخورد می‌کنند، گفت: این موضوع هم جزو مظلومیت ملت است که عده‌ای ظلم بزرگی نسبت به ملت سامان دادند و الان خود را طلبکار می‌دانند. این هم نجابت نظام را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر آثار شوم فتنه را احصاء کنیم متوجه خواهیم شد چه جنایتی در حق ملت ایران انجام شده است، گفت: در این صورت شما پاسخ این سوال را به دست خواهید آورد. البته این هم از ضعف و نقصی است که مجموعه رسانه‌ها و خواص ما داشته‌اند چرا که ابعاد و آثار ماجرای فتنه را خوب تبیین نکردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: خیلی طبیعی و عاقلانه است که سران فتنه محاکمه شوند. همچنین این سوال و مطالبه را از دستگاه قضا مطرح می‌کنیم؛ چرا کسی که مهره فعال صحنه بوده و روابط مشکوک دارد و فسادهای اقتصادی متعددی، انجام داده، محاکمه نمی‌شود.

فدایی تاکید کرد: اگر اینها را محاکمه کنیم و حتی دستگاه قضا از موضع قدرت، محاکمه می‌کرد متخلفین این اجازه را به خود نمی‌دادند تا از این زیاده خواهی ها سخن برانند و یا اینکه این حرف‌ها یک آن، سبز نمی‌شد که عده‌ای طلبکار مردم شوند.

وی به جنایاتی که از سوی فتنه‌گران در قبال انقلاب و مردم اعمال کردند، اشاره کرد و با طرح این پرسش‌ها گفت: بر اساس برخی برآوردها، جریان فتنه، حداقل، دهها سال مسیر پیشرفت ایران را به عقب انداخت. چگونه می‌خواهند پاسخ دهند؟ جریان فتنه در شکل‌گیری و استمرار جنبش‌های آزادیخواه جهان اثر منفی گذاشت. جریان فتنه در امیدی که مسلمانان در دنیا به انقلاب داشتند اثر منفی گذاشت. در جری کردن و تحریک دشمنان ملت در تهدید به ملت اثر جدی گذاشت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: جریان فتنه در پررو کردن و رفتار وقیحانه رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان اثر گذاشت. آنها را جریحه‌دار کرد، همچنین جریان فتنه در شکل‌گیری قدرت مسلمانان اثر منفی گذاشت. جریان فتنه در به هم ریختن کانون خانواده اثر گذاشت، جریان فتنه در کینه‌ورز شدن جریان‌های سیاسی نسبت به هم، اثر گذاشت، در ناامنی اقتصاد ملی اثر گذاشت و در بی‌اعتمادی عده‌ای به نظام اسلامی و بی‌اعتبار کردن مسئولان اثر گذاشت. در بی‌اعتبار کردن مقامات رسمی به مردم اثر گذاشت، آیا این جنایات جنایت کمی است؟

فدایی افزود: اگر این اتفاق برای هر کشور دیگری رخ می‌داد آن نظام، متخلفین را روزهای اول اعدام می‌کرد اما متخلفین و فتنه‌گران به جای توبه و عذرخواهی از ساحت ملت، رهبری عزیز، خانواده شهد و دردمندان انقلاب هم اکنون طلبکار شدند.

وی با بیان اینکه شاید این عده هنوز درس نگرفته‌اند، افزود: این افراد خودشان دوست دارند به مسیر هلاکت پیش روند. با این حال، ظرفیت بزرگ انقلاب، نشان داد و نشان می‌دهد که ناهنجاری‌ها را از درون خود با سعه صدر عبور می‌دهد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه در دوران دوم خرداد برخی می‌گفتند در کشور در هر ۹ روز یک بحران ایجاد می‌شود، تصریح کرد: راست می‌گفتند چون خود آنها این موضوع را طراحی کرده بودند و می‌خواستند به دیگران ربط دهند. ضمن اینکه اگر بتوانند با حمایت نظام سلطه، می‌خواهند هر روز، هر ساعت و هر هفته، بحران درست کنند. چرا که خط فتنه، خط بحران، درگیری و نا امنی است.

فدایی خط فتنه را خط تنش، بحران، درگیری و ناامنی عنوان کرد و با بیان اینکه عده‌ای حاضرند در داخل تنش ایجاد کنند و با نظام سلطه همکار و هم‌ساز شوند، تاکید کرد: با این حال باید در القا برخی تحلیل های غلط قرار نگیریم و خط فتنه را از مردم جدا بدانیم.

وی به امکاناتی که فتنه‌گران از آن استفاده کردند اشاره کرد و با بیان این مطلب که زر و زور و تزویر، آثارش در فتنه کاملا آشکار بود، افزود: جریان فتنه امکانات اقتصادی زیادی را فراهم کرد و از امکانات رسانه‌ای زیادی هم استفاده کرد. جریان فتنه تلاش کرد در کانون قدرت خود را جاسازی کند، کافی است در زندگی فتنه‌گران ورود کنید و ببینید قبلا چه امکاناتی داشتند و الان چه امکاناتی و زندگی دارند.

"بعضی تفریحات و ایام تعطیلات خود را در اروپا و جزایر آنچنانی می‌گذرانند، بعضی ورزش‌های متعارف مردم را برای خود افت می‌دانند چرا که در طبقه اشرافی قرار گرفته‌اند. برخی دیگر پول خردشان، میلیارد هست و با این حال دم از «حقوق مردم» و «حقوق شهروندی» می‌زنند. این سوال را مطرح می‌کنیم که چرا زندگی اشرافی دارند اما فریبکارانه، دم از مظلومین می زنند. به دلیل اینکه علت ماهیت این افراد برای مردم روشن نشده است و رسانه ها و صاحبان تریبون، به تبیین این موضوع، نپرداخته اند"

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید ماهیت این افراد روشن شود، گفت: آنها اهل دروغ، حرام‌خواری، تجاوز به حقوق مردم و ناموس مردم هستند و حرمت مردم را نگه نمی‌دارند و امنیت ملت و وحدت ملت زمانی برای آنها مطرح می‌شود که منافع خودشان تامین شود.

فدایی تصریح کرد: لجن مال کردن در شخصیت این افراد است و باید روشن شود تا آنها رغبتی به مردم ندارند البته بعضی از آنها خیلی زرنگ و حرفه‌ای شده‌اند و می‌توان به آنها نسبت معاویه زمان را داد، یعنی از اسلام حرف می‌زنند و بر اسلام و بر فرزند رسول خدا شمشیر می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فدایی در ادامه این نشست خبری به اهمیت حماسه عظیم و تاریخی ۹ دی اشاره کرد و با بیان اینکه بعضی از مردم با انتخابات ۲۲ خرداد نسبت به شعارهای فتنه‌گران شک و تردید داشتند، افزود: البته وقتی که آرام آرام از ۲۲ خرداد عبور کردیم مردم به ماهیت ضدانسانی، ضدالهی و ضد مردمی فتنه پی بردند.

"مردم فهمیدند فتنه‌گران برای پیشبرد اهداف خود کشته‌سازی می‌کنند، فهمیدند برای اهداف خود نسبت‌های دروغ به نظام اسلامی می‌دهند، فهمیدند برای اهداف خود حاضرند با فرقه ضاله بهائیت همراهی کنند، مردم فهمیدند فتنه‌گران برای پیشبرد اهداف خود حاضرند با منافقین که در ابتدای انقلاب تعداد زیادی از مردم را به شهادت رساندند همراهی کنند."

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم فهمیدند که جریان فتنه برای رسیدن به اهداف خود حاضر است با سلطنت‌طلبان همراهی کند، گفت: حتی همجنس‌بازان نیز از جریان فتنه حمایت می‌کردند و آقایان حاضر نشدند که نسبت به این حمایت‌ها واکنش نشان دهند. از این رو مردم ما فهمیدند که رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران حمایت می‌کند.

رییس سابق کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: مردم ما فهمیدند سران نظام سلطه از سران فتنه در داخل حمایت می‌کنند و رسانه‌های نظام سلطه نیز در اختیار فتنه‌گران بود. با این حال، اوج مسئله در ظهر عاشورا بود. مردم ما دیدند در بی‌حیایی مثل بنی‌امیه به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) اهانت کردند و در عاشورا جشن و پایکوبی راه انداختند. از این رو مردم دیگر نتوانستند اقدامات فتنه‌گران را تحمل کنند و حماسه عظیم و به یاد ماندنی ۹ دی را رقم زدند.

وی حماسه ۹ دی را بزرگترین حماسه ملت عنوان کرد و در عین حال با بیان اینکه فتنه نیز از مسائل پیچیده‌ بود، تاکید کرد: فتنه با مشارکت و حضور مردم خنثی شد و به عبارتی مردم ایران با فتنه برخورد کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم در صحنه است. مردم، انقلاب را به پیروزی رساندند و باحضور همین مردم ما در جنگ تحمیلی نیز به پیروزی رسیدیم و باز همین مردم در عرصه سازندگی حضور پیدا کردند و خود مردم هم جلوی فتنه ایستادند. از این رو، حماسه به یاد ماندنی ۹ دی، یک نمونه سمبلیک از نحوه مقابله ملت با جریان‌های ضد انقلاب است.

فدایی در پایان این نشست خبری زنده نگه داشتن حماسه عظیم ۹ دی را یک وظیفه برشمرد و تاکید کرد: وظیفه ما این است که درس بزرگ مردم را زنده نگه داریم و از آن تجلیل کنیم تا خاموش نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسمه تعالی
فتنه گران هیچ اعتقادی به اسلام و نظام ندارند آنها قدرت طلب و فرصت طلب هستند.... . تکنوکرات ها هم قدرت طلب و سلطنت طلب هستند .
چه ربطی داره
همه با هم حماسه 9دی را گرامی بداریم
اعدام فتنه گران خواسته اول و آخر ماست
Iran, Islamic Republic of
مخصوصا خات...
به قول خودش رهبر يک جريانه که از جانباز تا رقاصه لس آنجلسي توش هستن
اصل و ريشه اين جريان بايد نابود بشه
بهترين كار در سال 1388 بررسي ومحاكمه عادلانه فتنه گران بود
لطفاً تحريف نكنيد ...
متخلفين انتخابات سال 1388 كي محاكمه خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
حماسه عشق: 9دی
جنایتکاران کهریزک چی اونا نباید عذر خواهی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اگر آشوب طلبی های فتنه گران نبود آیا به قول شما جنایت کهریزک به وقوع می پیوست؟؟؟ چرا نمی گویید شرایط آشوب طلبی و فتنه گری منجر به قول شما جنایت کهریزک شد؟؟
هیچ شرایطی مجوز این جنایت در کهریزک نمیشود ...
هاشمی و خاتمی رو خوب اومدی
عذرخواهی لازمه
Iran, Islamic Republic of
درود بر این موضع گیری
قابل توجه ساکتین فتنه
نويد
.... از طرف مردم حرف ميزني....
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد چی!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
قبل از اینکه ها...و خات...محاکمه شوند باید میر حسین مــــــــــــوســـــــــــــــــوی و کرررروبی محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً راس الفتنه همون دوتايي هستن که اسمشون رو اول بردي
موسوي و کروبي از اونها هم بازي خوردند...
ای ول به این بصیرت...
.... عذرخواهی از ملت نمیخواهد
فتنه گر واقعی موسوی بود و کروبی
مرگ بر فتنه گران....
عامل اصلي توهین به عاشورا در سال 88 موسوی است
9دی یادش بخیر
حماسه فراموش نشدنی
پدرام
برادر عزیز ، هاشمی ذخیره انقلاب است....
چون ذخیره انقلابه هر کاری دلش بخاد میتونه بکنه یا اگه خطا و معصیت کرد نباید حداقل یه عذرخواهی خش و خالی بکنه
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
ذخيره ؟؟؟
يه چيزي بگو بگنجه...
تاريخ بعدها خواهد گفت که اين آقا و خانوادش ذخيره بودند يا ...ملت ايران
ملاک حال افراد است! منتظری هم حاصل عمر امام بود، چی شد؟؟
حضور مردم در ۹ دی برای دفاع از اسلام، احترام به امام حسین(ع) و حمایت از رهبری بود
سیدرضا م
Iran, Islamic Republic of
در شهر هر آنچه هست گیرند....
United States
برظالم ودروغگو لعنت هرکی هست
حميد
توبايد صدبار توبه كني....
تو اون ایام فتنه عده ای دنبال تناول ساندویچ بودند.
سیداحسان
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
سران فتنه که این همه جنایت کردند فقط دارند به ما میخندند اما اگر یک قمه به دست برای 13000 هزار تومان قمه کشی کند درجا اعدام میشود ظرف یک هفته پس هیچ اتفاقی نمی افتدبخدا قانون وجود ندارد فقط قانون برای انسانهای بیکس میباشد نه برای جنایتکارانی مثل کروبی خاتمی ... و امثال این خائنها
قانون وجود داره، ولی سلیقه ای اعمال میشه. ما که دممون به بزرگان وصل نیست فقط می توانیم به خدا پناه ببریم.
آقای فدایی به نظر شما با یه عذر خواهی همه مسائل حل می شه؟
البته شما هم،همچین بدت نمی آید که اینا با یه عذرخواهی مسخره سرو ته شو هم بیارن تا شما بتونین با اینا هم یه وحدتی بکنید؟
بالاخره وحدت خیلی خوبه دیگه می دونین که
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهي را بايد احمدي نژاد.....