پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

نبی: برنامه‌ای برای حضور در آمریکا نداریم

کی‌روش سرمربی ایران در جام‌جهانی است
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 333013
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی همراه با تیم ملی ایران بوده و به تیم دیگری نخواهد رفت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اخبار مربوط به پیشنهاد چند باشگاه انگلیسی از منچستریونایتد گرفته تا تاتنهام و وست‌برومویچ به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین همزمانی برکناری ویلاس‌بواس با انتشار نقل قولی از کی‌روش در مورد تمایلش برای هدایت تاتنهام تردیدهایی را در مورد ادامه فعالیت این مربی در ایران به وجود آورده اما در همین حال در غیاب علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که به عراق سفر کرده، مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون از حضور قطعی کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ایران در جام جهانی ابراز اطمینان می‌کند.

نبی در این گفت‌وگو درباره این موضوع اظهار داشت: کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و سابقه او نشان می‌دهد که در گذشته به تمامی قراردادهای خود متعهد بوده است. اکنون نیز او تا پایان جام‌جهانی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده خواهد داشت و امیدواریم با توافقاتی که در آینده خواهیم داشت قرارداد او پس از جام‌جهانی هم تمدید شود.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی که از دیگر نقاط دنیا مطرح می‌شود یک امر طبیعی است. اینکه این پیشنهادات از چه‌ باشگاه‌هایی و چه تیم‌هایی بوده اطلاعی ندارم اما با توجه به قراردادی که کی‌روش با فدراسیون فوتبال دارد تا پایان جام‌جهانی به تیم دیگری نخواهد رفت. ضمن آنکه بازهم تاکید می‌کنم نیت و نظر فدراسیون حفظ کارلوس کی‌روش بعد از جام‌جهانی است و می‌خواهیم قرارداد او را تمدید کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه زمانی به کارلوس کی‌روش برای تمدید قرارداد پیشنهاد داده خواهد شد و اینکه این کار قبل از جام‌جهانی صورت می‌گیرد یا نه، تصریح کرد: روال تمدید قرارداد کی‌روش را کفاشیان تعیین خواهد کرد.

نبی درباره زودتر برگزار شدن بازی ایران و کویت و دیدار تدارکاتی ایران مقابل گینه گفت: در این زمینه مکاتباتی با فدراسیون فوتبال کویت داشته‌ایم که آنها موافقت شفاهی خود را اعلام کردند اما قرار است تا پایان هفته نظر خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و اگر زودتر برگزار شدن این بازی قطعی شود آنگاه بازی تدارکاتی ایران با گینه هم قطعی خواهد شد.

وی درباره اینکه سفر کی‌روش به آفریقای جنوبی چه دستاوردی داشته و آیا بازی ایران با تیم ملی این کشور قطعی شده خاطرنشان کرد: منتظر هستیم تا بعد از تعطیلات ماه ژانویه کی‌روش به تهران بیاید و درباره جزئیات سفر او جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد البته پیش از این در زمان قرعه‌کشی جام‌جهانی با رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی صحبت کرده و در جلسه‌ای که پیش از سفر کی‌روش به این کشور برگزار شد نیز درباره توافقات خود حرف زدیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمپ تیم ایران در شهر ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی برگزار خواهد شد اما با توجه به تعطیلات ژانویه منتظر هستیم شرایط مشخص شود و پس از آن به طور قطع وضعیت بازی تدارکاتی ایران و آفریقای‌جنوبی مشخص خواهد شد.

نبی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه شرکت جنرال موتورز آمریکا اسپانسر جدید تیم ملی فوتبال خواهد شد به تسنیم گفت: من در این مورد اطلاعی ندارم چرا که قرارداد ما با شرکت ائل‌خودرو ارس است و ما این شرکت را که در منطقه آزاد قشم به ثبت رسیده به عنوان اسپانسر خود انتخاب کرده‌ایم. با این شرکت قرارداد داریم و با شرکت دیگری قرارداد نبسته‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که پس اسپانسر تیم ملی فوتبال شرکت جنرال موتورز نیست، گفت: بله، همین‌گونه است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد انجام نشدن تعهدات شرکت ائل خودرو و احتمال انتخاب اسپانسر جدید برای تیم ملی فوتبال یادآور شد: از این شرکت خواسته‌ایم با توجه به قراداد منعقد شده هرچه سریعتر در نامه‌ای وضعیت خود را برای فدراسیون فوتبال شفاف کند تا تصمیم‌گیری کنیم.

نبی درباره ادعای قطعی شدن حضور ایران در تورنمنتی ۴ جانبه که قرار است در آمریکا برگزار شود گفت: فعلا چنین برنامه‌ای نداریم و به طور مشخص اتفاق خاصی رخ نداده است. اردوهای تیم ایران مشخص شد و نخستین اردوی ما به طور قطع در آفریقای جنوبی خواهد بود. دومین اردو را در اروپا برگزار می‌کنیم و سومین اردوی ما هم در سائوپائولو برزیل خواهد بود. بنابراین هیچ تورنمنت یا دیداری در آمریکا برای ما مشخص نشده است.

وی در این مورد که پیش از این قرار بود اردوی اروپایی تیم ملی فوتبال در یکی از ۲ کشور پرتغال یا اسپانیا برگزار شود، یادآور شد: هنوز محل برگزاری اردوی تیم ملی در اروپا و اینکه چه کشوری خواهد بود مشخص نشده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره ابراز تمایل سرمربی تیم ملی و برخی مربیان باشگاهی مانند قلعه‌نویی و کرانچار برای برگزاری نشست هم‌اندیشی و همچنین این موضوع که فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای تعامل میان تیم ملی و ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا دارد یا نه به تسنیم گفت: بحث‌های تخصصی و فنی را کی‌روش، سیموئز و گاسپار با سرمربیان باشگاه‌ها خواهند داشت و جلسات تخصصی میان آنها برگزار می‌شود. در بحث مدیریتی هم به طور قطع به اتفاق کفاشیان نشستی با مدیران باشگاه‌های مربوطه خواهیم داشت که البته زمان آن هنوز مشخص نشده است.

نبی درباره اعلام برنامه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تصریح کرد: تقویم AFC و فیفا تا پایان سال ۲۰۱۵ مشخص شده است. پیشنهاداتی را در کمیته تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده‌ایم که تاج و کسرایی این پیشنهادات را ارائه دادند و قرار است در کمیته مسابقات AFC مطرح شود. خوشبختانه کشورهای غرب آسیا با این پیشنهادات موافق هستند و منتظر هستیم در نهایت کمیته اجرایی این پیشنهادات را تصویب کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فیفا نیز پایلوت و مرجع مسابقات تمام کشورها است و تمامی کنفدراسیون‌ها برنامه‌های خود را براساس تقویم فیفا مشخص می‌کنند. ما نیز هر پیشنهادی که داشته باشیم به عنوان عضو AFC در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح خواهیم کرد و باید دید کمیته مسابقات و اجرایی AFC چه تصمیمی درباره آن خواهند گرفت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان پیرامون ثبت نام لیگ ایران به نام خلیج فارس در سایت فیفا تاکید کرد: دوشنبه هفته گذشته درخواست خود را برای دبیرکل فیفا ارسال و اعلام کردیم در سال ۲۰۱۱ لیگ برتر فوتبال ایران با نام لیگ خلیج‌فارس ایران شناخته شده و خواستار درج این نام در سایت فیفا شدیم که خوشخبتانه این اتفاق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *