دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

وزیر دفاع آمریکا: از محاکمه مرسی نگرانیم

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 332416
وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود به بررسی محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر و اتهامات وارده به وی پرداخت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: «چاک هیگل» با «عبد الفتاح السیسی» تلفنی گفت‌وگو و محاکمه مرسی و اتهامات وارده به وی را بررسی و تاکید کرد که آمریکا از محاکمه مرسی و تحولات اخیر مصر نگران است.

هیگل در یک کنفرانس خبری در مقر وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) افزود که هدف از گفت‌وگوی تلفنی وی با السیسی کسب اطلاع از جزئیات قضائی محاکمه مرسی نیست.

وی اظهار داشت: من به السیسی گفتم که هر بار مصر شاهد تحولی است همه جهانیان آن را می‌بینند و ما نیز در آمریکا آن را می‌بینیم و پیگیری می‌کنیم اما این حوادث و تحولات بازگشت به عقب است در حالی که آمریکا می‌خواهد مصر کشوری آزاد و دموکراتیک باشد.

هیگل همچنین در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی و در حضور ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد: دولت موقت مصر پیشرفت‌‌هایی در نقشه راهی که به دنبال عزل مرسی تدوین شد، محقق کرده است؛ اعم از نگارش قانون اساسی، تعیین زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی و اعطای اجازه به ناظران بین المللی برای نظارت بر روند رأی‌گیری.

هیگل افزود: اما آنگونه که به السیسی نیز گفتم این تحولات اخیر به جای آنکه مصری‌ها را متحد سازد، بیش از پیش آنها را پراکنده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *