چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دعوت احمدی نژاد از مرسی برای سفر تهران

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب: 232157
محمود احمدی نژاد در تماسی تلفنی از محمد مرسی رئیس جمهوری مصر براس سفر به تهران دعوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلفنی با محمد مرسی، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری مصر و آرزوی موفقیت، پیشرفت و رفاه برای مردم این کشور تاکید کرد: مسلمانان می‌توانند با تکیه بر احکام متعالی و مترقی اسلام عزیز، جامعه‌ای نمونه و الگو به جهانیان عرضه کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال توانمندی‌ها،‌ دستاوردها و تجارب خود در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژیک، صنعتی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت ملت مصر است، افزود: ایران برای افزایش سطح روابط و همکاری‌ها و تبادل نظر در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با مصر، محدودیتی نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال می‌کند.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از گفتگوی خود با رییس جمهور مصر، با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد، ظرفیتی قابل توجه برای استقرار صلح و امنیت در جهان می‌باشد که فعال‌سازی بیشتر آن ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: نقش موثر مصر در این جنبش غیرقابل انکار بوده و همکاری‌های سازنده ایران و مصر در این جنبش، می‌تواند نتایج مثبت زیادی به همراه داشته باشد.

رییس جمهور ضمن دعوت از محمد مرسی برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصریح کرد: حضور جنابعالی به عنوان رییس فعلی جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پیشبرد مذاکرات و مصوبات موثر خواهد بود.

محمد مرسی رییس جمهور مصر نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از ابراز محبت رییس جمهور، دولت و ملت ایران نسبت به ملت مصر، اظهار داشت: ایران و مصر در کنار هم به سوی تحقق همه آمال و امیدهای دو ملت به پیش خواهند رفت.

مرسی با اظهار امیدواری از اینکه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رییس جمهور کشورمان دیدار داشته باشد، تاکید کرد: جنبش عدم تعهد، مجموعه مهمی است که به منزله یک چتر، تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان را تحت پوشش خود گرفته و امیدوارم شاهد تحقق هر چه بیشتر و سریع‌تر اهداف این سازمان بین‌المللی باشیم.

رییس جمهور مصر از دکتر احمدی نژاد خواست تا سلام، دوستی و محبت وی و ملت مصر را به رهبری و ملت ایران تقدیم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *