شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

وزیر: هیأت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها نمی‎روند

از تمام تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 332183
وزیر علوم گفت: اعضای هیئت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها اعزام نمی‌شوند و آنها دارای هیچ گونه جهت‌گیری سیاسی نیستند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ امروز هیئت دولت و در حالی که به همراه نوبخت برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران آمده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص وظایف هیئت نظارت و شاخصه‌هایی که در مورد فعالیت این هیئت وجود دارد، گفت: مشکلات روسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی نیز پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم مطالبات گسترده‌ای میان نخبگان و دانشگاهیان انجام شد و از نزدیک با دانشگاهیان و مشکلاتی که داشتند گفت‌وشنودی انجام دادیم.

فرجی دانا با بیان اینکه اعزام هیئت‌های نظارت در وزارت علوم دارای آیین‌نامه مشخصی است، گفت: در سال‌های گذشته نیز این هیئت‌ها فعالیت داشتند که بنده نیز یکی از اعضای این هیئت در سال‌های گذشته بودم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه هیئت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها اعزام نمی‌شوند، گفت: این هیئت‌ها با ورود به دانشگاه اطلاعات مفصلی درباره دانشگاه و مشکلات دانشجویان جمع‌آوری می‌کنند و به وزارت علوم ابلاغ می‌نمایند.

وی افزود: این هیئت‌ها از تصمیمات شتاب زده در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و اعضای آن جهت گیری سیاسی ندارند و اکثراً افراد شاخص علمی با تجربیات مدیریتی و از روسای دانشگاه‌ها هستند.

فرجی دانا تاکید کرد: ‌این اعضا بدون هیچ گونه قضاوت با امانتداری کامل اخبار را در اختیار وزارت علوم قرار می‌دهند.

وزیر علوم با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت هیچ گونه نقش و مشی سیاسی ندارند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای راحتی دانشگاهیان انجام گرفته است.

وی در خصوص تشکل‌های دانشجویی و نحوه فعالیت آنها در دولت یازدهم گفت: تشکل‌های دانشجویی مورد پشتیبانی ما قرار دارند و فعالیت قانونی دانشگاه‌ها مورد تایید ماست.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که تشکل‌ها به وظایف قانونی خود که همان بهبود محیط پیرامونی‌شان است، عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *