کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر: هیأت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها نمی‎روند

از تمام تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کنیم

27 آذر 1392 ساعت 14:59

وزیر علوم گفت: اعضای هیئت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها اعزام نمی‌شوند و آنها دارای هیچ گونه جهت‌گیری سیاسی نیستند.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ امروز هیئت دولت و در حالی که به همراه نوبخت برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران آمده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص وظایف هیئت نظارت و شاخصه‌هایی که در مورد فعالیت این هیئت وجود دارد، گفت: مشکلات روسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت علمی نیز پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم مطالبات گسترده‌ای میان نخبگان و دانشگاهیان انجام شد و از نزدیک با دانشگاهیان و مشکلاتی که داشتند گفت‌وشنودی انجام دادیم.

فرجی دانا با بیان اینکه اعزام هیئت‌های نظارت در وزارت علوم دارای آیین‌نامه مشخصی است، گفت: در سال‌های گذشته نیز این هیئت‌ها فعالیت داشتند که بنده نیز یکی از اعضای این هیئت در سال‌های گذشته بودم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه هیئت‌های نظارت برای پرونده‌سازی و مچ‌گیری به دانشگاه‌ها اعزام نمی‌شوند، گفت: این هیئت‌ها با ورود به دانشگاه اطلاعات مفصلی درباره دانشگاه و مشکلات دانشجویان جمع‌آوری می‌کنند و به وزارت علوم ابلاغ می‌نمایند.

وی افزود: این هیئت‌ها از تصمیمات شتاب زده در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و اعضای آن جهت گیری سیاسی ندارند و اکثراً افراد شاخص علمی با تجربیات مدیریتی و از روسای دانشگاه‌ها هستند.

فرجی دانا تاکید کرد: ‌این اعضا بدون هیچ گونه قضاوت با امانتداری کامل اخبار را در اختیار وزارت علوم قرار می‌دهند.

وزیر علوم با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت هیچ گونه نقش و مشی سیاسی ندارند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای راحتی دانشگاهیان انجام گرفته است.

وی در خصوص تشکل‌های دانشجویی و نحوه فعالیت آنها در دولت یازدهم گفت: تشکل‌های دانشجویی مورد پشتیبانی ما قرار دارند و فعالیت قانونی دانشگاه‌ها مورد تایید ماست.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که تشکل‌ها به وظایف قانونی خود که همان بهبود محیط پیرامونی‌شان است، عمل کنند.


کد مطلب: 332183

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/332183/وزیر-هیأت-های-نظارت-پرونده-سازی-مچ-گیری-دانشگاه-ها-نمی-روند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com