دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

شروط تاسیس اتاق بازرگانی ایران و امریکا

منتظر نظر قوای حاکمیتی هستیم
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 329725
رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با برشمردن شروط تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امریکا، گفت: اگر قوای حاکمیتی تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امریکا را به مصلحت بدانند، حتما این کار انجام خواهد شد.
به گزارش جهان، غلامحسین شافعی در گفتگو با مهر گفت: با توافقات انجام شده میان ایران و گروه ۱+۵ فضای مثبتی بر اقتصاد ایران حاکم شده است که به نظر می رسد بتواند منجر به جذب سرمایه گذاران خارجی، اشتغالزایی و رونق و توسعه اقتصادی شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: هم اکنون بسیاری از شرکای قدیمی ایران در حال بازگشت به کشور هستند و به نظر می رسد که با فعال شدن پروژه‌ها، بتوان شاهد روزهای امیدبخش در اقتصاد ایران بود.

وی با بیان اینکه سیاست استفاده از ابزار اتاق‌ها و شوراهای مشترک برای جذب سرمایه گذاری خارجی در دستور کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران قرار داد، تصریح کرد: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و امریکا نیز در هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران بررسی شده و البته راه اندازی چنین نهادی نیازمند استعلام نظرات بخش حاکمیتی کشور است.

به گفته شافعی، چنانچه تشخیص داده شود که راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امریکا به نفع کشور است، حتما این کار صورت خواهد گرفت. اما انچه مسلم است مصلحت اندیشی در این میان، بهترین نتیجه را می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا چرا گير دادين آمريكا؟نمي دانم چرا بعضي ها اينقدر روي امريكا اصرار دارند!قرار نيست شريك و رفيق آمريكا شويم در موضوع هسته اي اين كشور كارشكني مي كرد بنا بر مصلحت در يك مورد هسته اي رفتيم مذاكره كرديم اما نظرمان راجع به اين كشور خطرناك عوض نشده است وزير محترم امور خارجه هم گفتند كه مردم ايران به آمريكا اعتماد ندارند !حالا نمي دانيم چرا اين بخش خصوصي چرا سرش به كارش گرم نيس و توي مسائل استراتژيك نظام دخالت ميكنه!آقاي شافعي عزيز دل برادر اگر قرار باشد با كشوري روابط برقرار شود حتما وزارت امور خارجه با بخش حاكميتي كار شما و ناظر شما يعني وزير صنعت معدن و تجارت رايزني و مقدمات حضور حضرات بخش خصوصي را در هر كشوري كه حاكميت مصلحت بداند فراهم خواهند آورد!در تمام دنيا به همين منوال است و بخش خصوصي بدون هماهنگي و نظر دولت وارد جايي نميشود!ببينيد در شرايط سخت تحريم شماها با آن همه ادعا توانستيد شركتهاي خارجي براي حضور،سرمايه گذاري و تجارت با جمهوري اسلامي متقاعد كنيد!مسلما نتوانستيد زيرا در آن كشورها دولتها حرف اول را مي زنند !حالا نوبت به ما رسيده شما مي خواهيد دولت را دور بزنيد؟جايگاه اتاق كاملا مشخص است گروهي از افراد كه فرايند حضورشان انتخابي و افتخاري است و بواقع اتاق بازرگاني تشكلي است كه گروهي در آن عضو بوده و براي ارائه خدمات به آن گروه تشكيل ميشود و وظيفه اي فراتر از آن ندارد!پس همه بايد در جايگاه خودمان متناسب با جايگاهمان نظر بدهيم و عمل كنيم .