پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۱

برنامه‌ریزی‌ پرداخت‌خسارات در حضور روحانی

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 328707
رئیس جمهور با بیان اینکه نخستین قسط پرداختی برای خسارت دیدگان از منابع داخلی بنیاد مسکن تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود، گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله دشتستان، ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و وام کم بهره پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان بوشهر در منطقه پارس جنوبی در عسلویه، با اشاره به اینکه پرداخت خسارت‌ها تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: همانطور که صبح اعلام کردم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است ظرف ۲۰ روز آینده تمام خسارت‌ها را به طور دقیق برآورد کند و برای همه آن‌ها تعیین خسارت اعلام کند.

وی تعیین میزان خسارت در بخش مسکن، باغات، اماکن دامی، واحدهای تجاری و دیگر بخش‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: نخستین قسط پرداختی برای خسارت دیدگان از منابع داخلی بنیاد مسکن تا ۲۰ روز آینده آغاز می‌شود.

رئیس جمهور بازسازی واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی، تعمیر و ترمیم ابنیه‌ها و ساختمان‌هایی که بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند و پرداخت غرامت به کسانی که دچار مشکلات شده‌اند را از جمله این پرداخت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: به هر واحد مسکونی که تخریب شده است ۲۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد و ۱۵ ساله پرداخت می‌شود، به این واحدهای مسکونی ۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

روحانی با اشاره به پرداختی‌های بخش تعمیراتی افزود: برای تعمیرات واحدهای مسکونی ۲ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان نیز وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: به منازلی که دیوار واحدهای مسکونی آنها ریزش کرده یک میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۳ میلیون تومان به صورت وام کم بهره پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت ۲ میلیون تومان وام به اماکن دامی که تخریب شده خبر داد و گفت: افرادی که مشکلاتی دارند و خسارت‌هایی دیده‌اند با اعزام گروه‌های ویژه خسارت آنها بررسی و اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود.

روحانی از ترمیم تاسیسات زیربنایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تاسیسات زیربنایی که در اثر زلزله دشتستان صدمه دیده‌اند نیز بنیاد مسکن موظف است پس از بررسی‌های لازم ظرف ۲۰ روز آینده آن را به استانداری بوشهر اعلام و اعتبارات لازم برای ترمیم آنها تخصیص داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این پرداخت ها مشابه طرح مسکن مهر هستش؟
آیا باعث افزایش تورم در کشور نمیشه؟