جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

معرفی سردار خیبر به انگلیسی زبان‌ها

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 328109
پس از ترجمه سرگذشت‌نامه داستانی زندگی شهید همت «ماه‌همراه بچه‌هاست»‌ به زبان عریی،‌ ترجمه آن به زبان انگلیسی در دست تدوین است که پس از انتشار در کشورهای اروپایی،‌ آمریکا و ... توزیع خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «ماه همراه بچه‌هاست» از مجموعه «بیست و هفت در بیست و هفت» به قلم گلعلی بابایی روایت سرگذشت و زندگی‌نامه شهید همت است که از سوی نشر صاعقه منتشر شده است.مجموعه «بیست و هفت در بیست و هفت» به روایت زندگی‌نامه و خاطرات فرماندهان لشکر محمد رسول‌الله(ص) می‌پردازد‌، این مجموعه بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه برای ترغیب افراد به مطالعه بهتر است، این نوع آثار در حجم کمتر تالیف شوند،‌ در قطع جیبی منتشر شده است و مخاطبان به راحتی می‌توانند در مکان‌ها و معابر عمومی نیز آن را مطالعه کنند.

این کتاب زندگینامه شهید محمد ابراهیم همت است که از کودکی تا زمان شهادت وی را در برمی‌گیرد. برای نگارش این کتاب با پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و همرزمان وی مصاحبه انجام شده است. حاج ابراهیم همت در یکی از خاطرات خود در پاییز سال ۱۳۶۱ در زمان انجام عملیات مسلم بن عقیل اشاره می‌کند که در شب عملیات قرص ماه کامل بود. از این رو رزمنده‌ها حین گذر از کوه به راحتی دیده می‌شدند. اما به خواست خدا زمانی که بچه‌ها عبور می‌کنند، ابری جلوی ماه قرار می‌گیرد و این موجب می‌شود که عملیات لو نروند. لذا برای نامگذاری این کتاب از این خاطره استفاده شده است.

گلعلی بابایی نویسنده این کتاب با اشاره به دلیل نگارش این کتاب و دیگر آثار مجموعه «بیست و هفت در بیست و هفت» می‌گوید:‌ مقام معظم رهبری در جلساتی که در محضر ایشان تشکیل شده بود و ما از فرمایشات ایشان در خصوص ادبیات و هنر دفاع مقدس استفاده می‌کردیم، توصیه‌های مختلفی به نویسندگان و هنرمندان داشتند. یکی از توصیه‌هایی که حضرت آقا در خصوص آثار ادبی دفاع مقدس داشتند، انتشار کتاب درباره قهرمانان و فرماندهان جنگ در حجم کم است. ایشان فرموده بودند که هر چند کتاب «همپای صاعقه» اثر خوبی است، اما به لحاظ حجیم بودن نمی‌تواند مخاطب زیادی داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *