دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بعد از آمریکا، روسیه هم جاسوس شد!

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 326609
آلمان به عنوان یکی از کشورهای اصلی که در جاسوسی‌ها با آمریکا همکاری کرده، روسیه را متهم به جاسوسی در خاک خود کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: روسیه از سفارت خود در برلین برای جاسوسی در این کشور استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، دایره امنیتی آلمان که از آن با عنوان سقف امنیتی یاد کرد، اعلام کرد که بر روی سقف سفارت روسیه در برلین، سقف‌های چوبی تعبیه شده است و زیر آنها وسایل شنود قرار داده شده‌اند و از این نقطه به مدت سالها از شرکت‌های سیاسی در برلین جاسوسی شده، با این حال تاکنون مدرکی در این زمینه به دست نیامده است.

روسیه تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

سفارتخانه‌های زیادی در نزدیکی دفتر صدراعظمی آلمان و پارلمان این کشور قرار دارند که امکان جاسوسی از مقامات این کشور را افزایش می‌دهد.

«ادوارد اسنودن» کارمند سابق سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از جمله آژانس امنیت ملی و آژانس اطلاعات مرکزی از چند ماه قبل و بعد از خروج از آمریکا دست به افشاگری زده و ده‌ها هزار سند فوق سری را در اختیار رسانه‌هایی چون روزنامه «گاردین» و نشریه «اشپیگل» قرار داده است.

بخشی از این افشاگری‌ها مربوط به فعالیت‌های جاسوسی آمریکا علیه سران ده‌ها کشور دنیا از جمله متحدانی چون «آنگلا مرکل» است. از طرفی آلمان خود یکی از مهمترین شرکای آمریکا در جاسوسی‌ها بوده است. همین امر بحران بی‌سابقه‌ای را در روابط میان آمریکا و اروپا رقم زده است. برخی منابع از تصمیم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به برلین و دلجویی از مقامات آلمانی خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *