سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

اعطای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 326410
اختتامیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با سخنرانی آیت الله جوادی آملی و اهداء جوایز بین المللی بعدازظهر امروز در موسسه اسراء قم آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اختتامیه این کنگره بین المللی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از آن دکتر رفیعی آتانی، دبیر علمی کنگره به ایراد سخن پرداخت.

رفیعی آتانی با اشاره به این که هدف نخست کنگره جریان سازی علمی به منظور ایجاد ظرفیت های جدید در موضوع کنگره بوده است، گفت: ارائه نوآوری علمی در یک نمایشگاه بزرگ علمی در یک مکان و زمان کوتاه از دیگر اهداف این کنگره می باشد.

وی افزود: ارتباط مؤثر با دانشگاه های کشور از جمله مواردی است که در کنگره نخست وجود نداشت که در این کنگره با قوت پیگیری شده است.

دبیر علمی کنگره با بیان این که ۱۰ کمیسیون تخصصی با محوریت مراکز دانشگاهی برای برگزاری دومین کنگره علوم انسانی اسلامی تشکیل شد، ابراز داشت: برگزاری نشست های علمی و اداره کمیسیون در روز برگزاری کنگره از جمله وظایف دانشگاه های مربوطه بود.

رفیعی با تاکید بر این که محصول مجموعه این تلاش ها ۵۰۸ چکیده مقاله و ۴۰۵ مقاله بوده است، گفت: انتشار نشریه علوم انسانی اسلامی صدرا و برنامه های تلویزیونی بر فعالیت های کنگره اهمیت زیادی بخشیده است.

وی با اشاره به این که علامه مصباح یزدی و جوادی آملی از علمای تاثیرگذار در حوزه تولید علم می باشند، اظهار داشت: علم حقیقی و کامل برابر با علم اسلامی است و در آینده با تکمیل و گسترش علوم اسلامی، قید اسلامی از این واژه برداشته می شود.

دبیر علمی کنگره با بیان این که امروز جایزه جهانی به سه نفر از افراد شناخته شده اهدا می شود، گفت: آیت الله اعرافی با ارائه نظریه پردازی تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، حجت الاسلام عباس موسویان با ارائه نظریه پردازی موفق در حوزه بانکداری اسلامی و همراهی با نظام بانکی و دکتر مسعود العالم جودری براساس مبانی اسلامی در قلمرو اقتصاد به طرحی روشن رسیده اند، که موفق به دریافت جایزه شده اند.

وی در پایان افزود: کنگره سوم با همکاری علما و دیگر اندیشمندان با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن امرائی عبدولی
با سلام

داشتن علوم انسانی بومی بسیار ضروری است اما اینجانب کنگره علوم انسانی را فاقد اعتبار و ارزش علمی می دانم این امر را هم بارها به مسولین آن تذکر داده ام بهتر است مسولین آن شعار ندهند بلکه شجاعت علمی داشته و اهل مناظره باشند نه اینکه کنگره های فرمالیته و تشریفاتی برگزار کنند
حقیر به صراحت این مسولین را برای مناظره علمی دعوت نموده ام اما در این افراد شجاعت مناظره نمی بینم.
حسین امرائی عبدولی