چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

آلمان‌وفرانسه‌ خواهان کاهش‌قدرت اتحادیه‌اروپا

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 325856
بر اساس یک نظر سنجی اکثر آلمانی ها و فرانسوی ها خواهان کاهش قدرت کمیسیون اروپایی و واگذاری مسئولیت و قدرت بیشتر به کشورهای عضو این اتحادیه هستند.
به گزارش جهان، تسنیم، به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" نوشت: بر اساس نظر سنجی که اخیرا انجام شده است اکثر آلمانی ها و فرانسوی ها خواهان کاهش قدرت بروکسل و واگذاری مسئولیت بیشتربه دولتهای عضو اتحادیه اروپا هستند.

بر اساس این نظر سنجی اکثر آلمانی ها و فرانسوی ها بر این عقیده اند که اتحادیه اروپا در آینده باید قدرت کمتری داشته باشد و به جای آن باید کشورهای عضو این اتحادیه مسئولیت بیشتری را دریافت کنند.

این نظر سنجی که توسط موسسه افکار سنجی "هریس" و به سفارش موسسه همکاری های فرانسه_آلمان "گنشاگن" و انستیتو "مونتاین" انجام شده است، اکثر پرسش شوندگان آلمانی(۴۴ درصد) و فرانسوی(۴۰ درصد) بر این عقیده بودند که در آینده باید از قدرت اتحادیه اروپا کاسته شود.

در آلمان ۲۵ درصد و در فرانسه ۲۶ درصد خواهان افزایش قدرت برای بروکسل بودند.

بر اساس این نظر سنجی ۳۱ درصد در آلمان و ۳۴ درصد در فرانسه بر این عقیده بودند که تعادل قدرت بین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو نباید هیچ تغییری کند.

بر اساس این نظر سنجی ۳۸ درصد پرسش شوندگان در آلمان مناسبات بین آلمان –فرانسه را بسیار خوب ارزیابی می کنند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۲ تنها ۲۸ درصد چنین اظهار نظری داشتند. در فرانسه نیز از هر ده نفر چهار نفر بر این عقیده بودند که مناسبات این دو کشور در وضعیت بدی قرار دارد. این در حالی است که در آلمان از هر ده نفر دو نفر چنین عقیده ای داشتند.

برای این تحقیق از بین ۱۰۰۰ نفر در آلمان و فرانسه بین ۲۶ سپتامبر تا ۴ اکتبر نظر سنجی به عمل آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *