يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
براساس نتایج نظرسنجی؛

آمریکایی‌ها از اوباما راضی نیستند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 330900
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند میزان محبوبیت باراک اوباما اکنون تا حد میزان محبوبیت جورج دبلیو بوش پس از طوفان کاترینا پایین آمده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، موسسه نظرسنجی دانشگاه کویینی با انتشار نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد: تنها ۳۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی عملکرد باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را تایید می‌کند و در مقابل ۵۶ درصد نیز با آن مخالف هستند.

همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا برتری چشمگیر خود در میان رای‌دهندگان جوان را از دست داه است و به میزان ۴۱- ۴۹ درصد رای‌دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله در خصوص اوباما نظرشان منفی است. همچنین از حمایت عمده اسپانیایی تبارها از اوباما نیز بسیار کاسته شده است.

اکنون اسپانیایی تبارهای آمریکا به میزان ۴۳- ۵۰ درصد از اوباما حمایت می‌کنند که یک رکورد کاهش جدید را تجربه کرده است.

بدتر از همه برای اوباما این است که مردم آمریکا اکثرا عقیده دارند اوباما صادق و قابل اعتماد نیست و این میزان بر اساس نظرسنجی مذکور ۴۴- ۵۲ درصد است. ۵۱ درصد نیز می‌گویند اوباما فقدان ویژگی‌های یک رهبر قدرتمند است.

پاسخگویان نظرسنجی با یک شکاف ۳۸- ۴۱ درصدی اظهار داشتند که برای مجلس نمایندگان آمریکا به جای یک دموکرات به یک جمهوری‌خواه رای می‌دهند و این برای نخستین بار در نظرسنجی‌های دانشگاه کویینی در سال جاری میلادی است که دموکرات‌ها در این زمینه وضعیت پیروزی پیدا کرده‌اند.

۴۷ درصد نیز گفتند تمایل دارند جمهوری‌خواهان بار دیگر کنترل هر دو مجلس کنگره آمریکا را به دست بگیرند. این وضعیت برای جمهوری‌خواهان اگر که آنها در نوامبر ۲۰۱۴ اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنند و هفت کرسی دیگر را نیز در سنا به دست آورند رخ خواهد داد.

همچنین نیمی از رای‌دهندگان حامی مستقل‌ها که نه حامی دموکرات‌ها و نه جمهوری‌خواهان هستند گفتنند از کنگره‌ای که کاملا در کنترل جمهوری‌خواهان باشد حمایت خواهند کرد. در این نظرسنجی همچنین ۷۴ درصد مخالف طرز عملکرد جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا هستند. میزان ۶۷ درصد نیز با عملکرد دموکرات‌های کنگره مخالفند.

برای این نظرسنجی ۲۷۰۰ رای‌دهنده در فاصله سه تا ۹ دسامبر مورد پرسش قرار گرفتند. تنها مساله‌ای که در این نظرسنجی برای اوباما مثبت بوده دیدگاه مثبت نسبت به طرز مدیریت وی در خصوص تروریسم است که ۴۱- ۵۰ درصد است.

در زمینه اقتصاد نیز به میزان ۳۷- ۵۹ درصد نیز دیدگاه منفی نسبت به وی وجود دارد و این میزان برای مساله بهداشت درمان ۶۲- ۳۴ و برای سیاست خارجی ۴۹- ۴۲ درصد است.

همچنین تنها ۴۰ درصد از رای‌دهندگان گفتند که از رویکرد کاخ سفید برای نزدیک شدن به ایران موافقتند.

میزان ۴۸ درصد نیز با آن مخالفند، با این وجود به میزان ۴۶- ۴۴ درصد تعداد مخالفان توافق هسته‌ای با ایران از موافقان آن کمتر است و میزان ۳۷- ۴۵ درصد نیز می‌گویند این توافق امنیت آمریکا را کاهش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *