سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

زندگی امام‌حسین‌سرشارازمعادباوری است

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 325346
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که معاد باوری سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود، گفت: آخرت گرایی و معاد باوری انسان را هدفمند می‌کند، بسیاری از مشکلات روحی و روانی به خاطر عدم توجه به معاد باوری است.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه در دهمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این‌که اسلام به مسأله معاد باوری اهمیت ویژه‌ای داده است، گفت: زندگی امام حسین(ع) سرشار از معاد باوری است.

وی با تأکید بر این‌که آخرت گرایی و معاد باوری انسان را هدفمند می‌کند، ابراز داشت: بسیاری از مشکلات روحی و روانی به خاطر عدم توجه به معاد باوری است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که قرآن بسیاری از ریشه‌های بد اخلاقی‌های اجتماعی را عنوان کرده است، افزود: در قرآن آمده که اگر کم فروشان به معاد اعتقاد داشتند دست از کم فروشی بر می‌داشتند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به این‌که امام حسین(ع) تا آخرین لحظه سعی در هدایت دشمنان داشت، گفت:‌ امام حسین(ع) در روز عاشورا به عمر سعد به گفت‌وگو پرداختند و می‌خواستند او را با معاد جذب کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه به آثار معاد باوری اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که معاد را باور داشته باشد از ستم و زورگویی پرهیز می‌کند؛ بسیاری از پادشاهان ظالم در اواخر عمر خود به یاد معاد افتادند اما دیر شده بود.

خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این‌که معاد باوری به انسان انگیزه در عمل می‌دهد، ابراز داشت: معاد باوری سبب افزایش حیا و عفت می‌شود.

وی اعتقاد به معاد را سبب کم شدن گناه دانست و افزود: قوانین بازدارنده نیستند و می‌شود آنها را دور زد اما کسی که اعتقاد به معاد داشته باشد دست به گناه نمی‌زند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که به معاد اعتقاد دارد سعی و تلاش می‌کند تا در دنیا توشه‌ای مناسب برای آخرت خود جمع آوری کند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که کلاس امام حسین(ع) سبب تغییر در انسان می‌شود، اظهار داشت: انسان باید تلاش کند تا ثمره عاشورا را در طول سال برای خود حفظ کند.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر این‌که کسی بوسیله گناه به هدفش نمی‌رسد، گفت: عمر سعد می‌خواست با کشتن امام حسین(ع) به حکومت ری برسد و خیلی‌ها نیز به خاطر پول و مقام با ایشان جنگیدند اما هیچ‌کدام به هدف خود نرسیدند چون وعده الهی است که ظالمان به اهداف خود نرسند.

خطیب برجسته حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) شب عاشورا را به قرآن، نماز و استغفار و سخنرانی برای یاران و خانواده اختصاص دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *