شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ناطق‌نوری سرلیست اصلاح‌طلبان نمی‌شود

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 324158
دبیر کل حزب مردمسالاری گفت: بنده بعید می‌دانم که آقای ناطق نوری بخواهد سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری در حاشیه مراسم ختم مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد سرلیستی آقای ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم چیست، گفت: بنده بعید می‌دانم که آقای ناطق نوری بخواهد برای اصلاح‌طلبان سرلیست شود. خودش هم این موضوع را قبول نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای کرباسچی می‌تواند به عنوان نماینده حزب کارگزاران در انتخابات مجلس دهم سرلیست شود، گفت: نظر ایشان این است که آقای ناطق نوری حلقه وصل خوبی است. البته در صورتی که آقای ناطق نوری سرلیستی انتخابات مجلس دهم را بپذیرد.

کواکبیان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بقیه اصلاح‌طلبان نیز نظر آقای کرباسچی را قبول دارند یا خیر، افزود: بالاخره نظرات متفاوت است، بنده می‌گویم اگر آقای ناطق نوری بیاید خوب است. اما وقتی که خودش نمی‌خواهد بیاید، ما دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کواکبیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم چیست، تاکید کرد: مامعتقد هستیم که اگر همه چیز براساس قانون پیش رود، حتما اکثریت مجلس دهم از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد اینکه مجلس طی عزل و نصب‌های وزارت علوم به این وزارتخانه فشار وارد می‌کند چیست افزود: در آئین‌نامه مجلس هست که این حق مجلس است که در مورد وظایف وزراء از آنها سوال و استیضاح کرده و عملکردشان را نقد کند، ولی اینکه اختیارات وزیر را زیر سوال ببرد را در آئین‌نامه نداریم. وزیر حق عزل و نصب دارد و در هیچ جای قانون هم نیامده که اگر در مجلس رای اعتماد نیاورد هیچ شغلی به او داده نشود. بالاخره او می‌تواند مشغول باشد و به نظر بنده هیچ مشکلی نیست.

کواکبیان در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح‌طلبان در قبال آقای عارف ماکیاولیستی عمل می‌کنند و علی‌رغم وعده‌هایی که به او می‌دهند، از وی عبور می‌کنند گفت: البته وعده‌ای به آقای عارف داده نشده است. قبلا بحثی بود که وی به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت برود که بعد از آن آقای ولایتی مطرح شد.

وی در ادامه در مورد احتمال سرلیستی عارف در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: این که آقای عارف به عنوان سرلیست مجلس دهم مطرح شود، به خودش بستگی دارد. اگر بخواهد بیاید باید از او استقبال کرد و ما مشکلی نداریم.

کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: از میان سرلیستی آقایان عارف و ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم برای اصلاح‌طلبان باید ببینیم که خودشان برای این موضوع آمادگی دارند یا خیر و این بحث را در آن زمان مطرح کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *