دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پرداخت مابه‌تفاوت داروهای بیماران خاص

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 323876
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید هفت واکسن در سال آینده خبر داد و گفت: مابه‌تفاوت ارزی داروهای بیماران خاص را پرداخت خواهیم کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما توانسته ایم آرامش را در بازار دارو ایجاد کنیم، گفت: پیش بینی می کنیم که تا آخر سال وضعیت بازار دارو نیز بهتر شود ولی با توجه به مشکل بودجه ای دولت پاره ای از مشکلات نیز وجود دارد که برای رفع آن مشکلات با مجلس شورای اسلامی مذاکره می کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی مشکلات ساختاری در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، در مورد سفر به مناطق محروم گفت: ما سفر به مناطق محروم را همچنان ادامه می دهیم و سفر به این مناطق محروم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی همچنین در مورد تولید واکسن در ایران گفت: ایران نه تنها قادر بوده که واکسن مورد نیاز خودش را تامین کند، بلکه در سال های گذشته آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرده است، اما امروز متاسفانه با کمبود واکسن روبرو هستیم، اما در سال آینده هفت واکسن تولیدی جدید خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در مورد تامین داروی بیماری های خاص گفت: داروهای لازم برای بیماران خاص در کشور تولید می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد در مورد برخی از داروها هم که نیاز به واردات باشد، مابه‌تفاوت ارز را پرداخت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *