چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

راه‌حل یک‌دانشگاه برای دورزدن تحریم‌پزشکی

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 323286
رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بهره‌مندی از دانش آموختگان پزشکی مقیم خارج و همچنین متخصصان داخل کشور این دانشگاه که بالغ بر ۷۰ هزار پزشک و داروساز می‌شوند برای مقابله با تحریم‌های سلامت خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر مسلم بهادری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره چگونگی ارتباط دانشگاه با فارغ‌التحصیلان سالهای گذسته دانشگاه به خصوص در زمینه مقابله با تحریم‌های کنونی بر علیه کشورمان در حوزه سلامت اظهار داشت: در زمینه ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر جنبه‌های اقتصادی وجود ندارد که بخواهد تحریم‌ها روی ما تاثیری بگذارد. ما با دانش‌آموختگان خودمان در ایران و خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کنیم و در این ارتباطات هیچگونه مشکلی سر راه ما نیست.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران با هزینه‌های شخصی خودشان در برخی از جشنواره‌های علمی و پزشکی در ایران حضور می‌یابند، افزود: یکی از برنامه‌های دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه این است که بتوانیم محیط و بسترهای مناسبی برای حوزه‌های دارو و درمانی ایجاد کنیم و از ارتباطات دانش‌آموختگان خارج از کشورمان بهره‌مند شویم و عملاً نیز این کار در حال انجام است. البته به صورت رسمی نیست و به صورت غیررسمی صورت می‌پذیرد.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران سعی خواهد کرد تا یک هماهنگی بین دانش‌آموختگان مختلف دانشگاه ایجاد کند تا انشاءالله بتوانیم در این کار موفق شویم.

بهادری در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموخته با دانشگاه ارتباط دارند، عنوان کرد: تقریباً با همه دانش‌آموختگان ارتباط داریم و در حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاه تهران در رشته پزشکی و داروسازی داریم که با آنها در ارتباط هستیم و در پایگاه اطلاع‌رسانی ما اسامی این افراد وجود دارد و شماره تلفن و ایمیل‌های آنان در دسترس ما قرار دارند تا بتوانیم با آنها در ارتباط باشیم.

وی با اشاره به جلسات مکرر با دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران مثلاً با ورودی‌های سال های گذشته خاطرنشان کرد: این کار به صورت مرتب انجام می‌شود و ادامه دارد و حداقل در ماه یک جلسه و یا ۲ بار با دانش‌آموختگان سال‌های گذشته دانشگاه جلسه و ارتباط برقرار می‌شود تا برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرد تا از کمک‌های آنها برای برطرف کردن مشکلات دانشگاه و جامعه بهره مند شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *