جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
یک مقام نزدیک به دولت آمریکا:

هنوز به توافقی با ایران نرسیده‌ایم

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 334668
یک مقام آمریکایی در واکنش به اظهارات یک مقام وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران و قدرت‌های جهانی به تدوین یک برنامه نهایی برای اجرای توافقنامه موقت هسته‌ای نزدیک شده‌اند اما هنور بدان دست نیافته‌اند.
هنوز به توافقی با ایران نرسیده‌ایم
به گزارش جهان به نقل از سی‌ان‌ان، آمریکا گزارش اخیر رسانه‌های ایران مبنی بر دستیابی به توافقی بین ایران و قدرت‌های جهانی برای اجرای توافقنامه هسته‌ای را رد کرد.

ماری هارف،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد: "ما در مذاکرات پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و تیم‌ها برخی نکات مهم را در بازگشت به پایتخت‌ها مطرح می‌کنند."

وی در ادامه افزود: "دو طرف انتظار دارند که به زودی برنامه پیاده‌سازی [توافقنامه] را نهایی سازند."

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: "ما نزدیک شده‌ایم اما هنوز به آنجا [برنامه پیاده‌سازی] نرسیده‌ایم."

دیروز (سه‌شنبه) حمید بعیدی نژاد، مدیر کل سیاسی و بین الملل وزارت خارجه که یکی از مذاکره کنندگان در سطح کارشناسی نیز هست، در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی اظهار کرده بود: "بر اساس جمع بندی و مذاکرات انجام شده با هیات‌های کارشناسی ۱+۵ زمان اجرایی شدن توافق ژنو دهه سوم ژانویه خواهد بود."

وی افزود: "دو طرف توانستند به یک تفاهم واحد در رابطه با اجرای توافق برسند و دیدگاه‌ها و برداشت‌ها اکنون یکسان است."

پیشتر، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور حقوقی و بین‌الملل اظهار داشته بود که مذاکرات سطح کارشناسی میان تهران و شش قدرت – روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، امریکا و آلمان - که روز دوشنبه آغاز شده، سه‌شنبه صبح با «پیشرفت نسبتا خوب» ادامه یافته است.

دور اخیر مذاکرات کارشناسان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان (گروه ۱+۵) روز دوشنبه (۳۰ دسامبر، ۹ دی) به منظور تعبیه ساز و کار اجرای توافق موقتِ بیست و چهار نوامبر میان تهران و شش قدرت جهان در ژنو، آغاز شد.

در تفاهم‌نامه تهران و ۱+۵ در ژنو، شش قدرت جهان توافق کردند در ازای موافقت تهران با محدودکردن شش ماهه جنبه‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای خود، به برخی از تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی پایان دهند و در این دوره شش ماهه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کنند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
میدونید چرا ما موفق به بردن مساله هسته ای علیه غرب نمیشویم؟ و این مساله مرتب در حال پیچیده شدن است؟
چون تقوا نداریم! نه خودمان تقوا داریم و نه قوانین کشورمان را بر اساس تقوای الهی نوشته ایم البته منظورم همه اش نیست بلکه منظورم همین ربای بانکی است یا همان مسائلی که در مورد بی حساب و کتاب بودن بانکها در برنامه " ثریا " هفته پیش تحلیل شد و مواردی از این دست.
بر مبنای قرآن که می فرماید " و من یتق الله یجعل له مخرجا" و " و من یتق الله یجعل له من امره یسرا" (سوره طلاق) اگر تقوا داشتیم خداوند راه خروجی از این بن بست هسته ای را برایمان قرار میداد.
مشکل ما ایرانی ها این هست که پله اول را طی نکرده می خواهیم پبریم پله هزارم احه بابا جان مملکتی که رشد اقتصادی منفی دارد باید ایتذا به وضع اقتصادی اش بپردازد و ان وقت اتمی و هسته ای ....... چهان نیوز لطفا واقعبات این چنینی را چاپ کن منشکر