يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

جزئیات توافق جدید دو شرکت نفتی و گازی

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 323623
با توافق شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران، انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران منتفی شد و مدیرعامل شرکت ملی نفت با صدور حکمی، یک مدیر نفتی را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صادرات گاز منصوب کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهر ماه سالجاری حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با صدور حکمی پس از انحلال شرکت ملی صادرات گاز و برکناری حسین بیدارمغز مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز، عزیز الله رمضانی مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز را به عنوان مدیر جدید امور بین‌الملل شرکت ملی گاز منصوب کرده بود.

در حکم معاون وزیر نفت خطاب به مدیریت امور بین الملل شرکت ملی گاز آمده است:"بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و لزوم احصا و ادغام وظایف و اختیارات شرکت ملی صادرات گاز ایران در مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، رمضانی به عنوان مدیر جدید این بخش منصوب می‌شوید.

از سوی دیگر نظارت مستمر بر قراردادهای صادرات، واردات، سوآپ و ترانزیت گاز طبیعی، پیگیری تفاهم نامه‌های بین‌المللی و توسعه تجارت گاز ایران از مهمترین ماموریت‌های مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران تعیین شده بود.

با این وجود شرکت ملی نفت ایران با انحلال شرکت ملی صادرات گاز به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت مخالفت کرد.

با مخالفت نفتی ها، پنجم ابان ماه سالجاری مجمع عمومی عادی شرکت ملی صادرات گاز به صورت فوق العاده تشکیل شد و که دستور کار این مجمع لغو صورتجلسات مورخ پنجم شهریور ماه ۹۱ و ۲۴ دی ماه ۱۳۹۱ در خصوص انتزاع شرکت ملی صادرات گاز ایران از شرکت ملی نفت ایران و انتقال آن به شرکت ملی گاز بود.

در نهایت در پایان این مجمع مقرر شد که شرکت ملی صادرات گاز که پیشتر از لیست خصوصی سازی های وزارت نفت هم خارج شده بود تحت مدیریت شرکت ملی نفت ایران به فعالیت خود ادامه دهد.

از این رو با توافق مدیران عامل شرکت ملی نفت و ملی گاز، علیرضا کاملی یکی از مدیران امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، به عنوان مدیرعاملو عضو اصلی هیات مدیره جدید شرکت ملی صادرات گاز ایران منصوب شد.

با حکم رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت، کاملی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت که سابقه فعالیت در شرکت ملی صادرات گاز را هم دارد به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صادرات گاز ایران منصوب شد.

این حکم انتصاب در حالی توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صادر شده است که با توافق عراقی و جوادی، عزیز الله رمضانی مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز هم هفته گذشته به عنوان نائب رئیس هیات مدیره و منجزی مدیر امور مالی شرکت ملی گاز هم به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ملی صادرات گاز منصوب شده بودند.

ماموریت‌های جدید مدیرعامل جدید صادرات گاز

به گزارش مهر، در حکم انتصاب کاملی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صادرات گاز آمده است: با توجه به اهميت اين شركت در بازاريابي و صادرات گاز ايران به عنوان اولين دارنده ذخاير گاز طبيعي در جهان، توجه به موارد ذيل در چارچوب اساسنامه، مقررات و سند چشم انداز، مورد توجه جدي قرارگرفته و با همكاري و همراهي هيئت مديره، برنامه ريزي و اقدامات لازم را به عمل آوريد.

تدوين فوري استراتژي و ماموريت سازمان با توجه به شرايط حاضر و ارائه براي تصويب هيئت مدیره شركت ملي نفت ايران و وزیر نفت، بررسي مجدد و بروز رساني شرح و حدود وظايف شركت ملي صادرات گاز با توجه به ماموريت‌هاي محوله با لحاظ حدود و ماموريت‌هاي عملياتي شركت ملي گاز و امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران و پيشنهاد براي تصويب، را در اين حكم از اهم وظايف مديرعامل جديد شركت ملي صادرات گاز مورد تاكيد قرار داده است.

مديرعامل شركت ملي نفت در ادامه اين حكم همچنين بر تجديد و بهينه کردن ساختار و نيروي انساني به عنوان سرمايه اصلي و ارزشمند آن شركت از نظر كمي و كيفي متناسب با نيازها و ماموريت سازمان، ارتقا سطح كارشناسي در شركت، ارتباط فعال با سازمان ها و نهاد هاي ذيصلاح بين المللي در زمينه گاز به ويژه سازمان كشورهاي صادر كننده گاز و دبير كل محترم آن، تاكيد كرده است.

معاون وزير نفت، بروز رساني مطالعات بازار گاز، ارائه گزارش جامع از وضعيت سازمان، قراردادها، تفاهمات، كارهاي انجام گرفته و در دست انجام ظرف دو هفته را از اهم وظايف مديريت جديد شركت ملي صادرات گاز ايران عنوان كرده است.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران همچنين در حكمي جداگانه از خدمات حسين بيدار مغز مديرعامل و عضو هيئت مديره قبلي شركت ملي صادرات گاز قدرداني كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *