جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۴ سناریوی شرکت‌گاز برای جبران‌کسربودجه

يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 455512
مدیرعامل شرکت ملی گاز با تشریح ۴ سناریوی جبران کسری منابع شرکت ملی گاز در بودجه سال آینده گفت: برای اداره شرکت ملی گاز به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع جاری نیاز داریم.
به گزارش جهان، حمیدرضا عراقی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برای قیمت گاز در بودجه سال آینده در حال مذاکره با وزارت نفت و سازمان مدیریت هستیم.

وی افزود: در این مذاکرات فشرده به نتایجی رسیدیم تا بودجه به نحوی بسته شود که شرکت ملی گاز بتواند عملیات جاری خود را انجام دهد و البته چندین برابر این هزینه جاری به هدفمندی یارانه‌ها پول می‌دهیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سهم شرکت ملی گاز از بهای گاز حتماً باید بیشتر شود، ادامه داد: هم منابع هدفمندی و هم بودجه جاری و عملیاتی شرکت ملی گاز به همراه مالیات و عوارض و امثال آن حتماً باید تأمین شود.

وی با بیان اینکه ۴ سناریو برای بودجه پیشنهاد شده که البته هیچ کدام قطعی نشده است، اضافه کرد: بر اساس یک سناریو بهای گاز افزایش می‌یابد، سناریوی دوم افزایش سهم شرکت ملی گاز از بهای گاز است، سناریوی سوم آن است که مایعات گازی از جنوب به شرکت ملی گاز اختصاص بدهند تا شرکت ملی گاز با فروش آنها منابع مورد نیاز خود را تامین کند و سناریوی چهارم هم این است که مابه‌التفاوت قیمت گاز صادراتی و وارداتی یا بخشی از آن به شرکت ملی گاز قرار بگیرد.

عراقی تصریح کرد: به هر صورت در انتها باید کار به نحوی باشد که شرکت ملی گاز منابع مورد نیاز برای اداره امور جاری خود را در اختیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما برای اداره شرکت ملی گاز به رقمی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم، گفت: برای رفع مشکل باید ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان به منابع امسال ما اضافه شود چرا که تجهیزات گران می‌شود، دستمزدها باید افزایش یابد یا استهلاک خطوط انتقال و امثال آن مواجه خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *