دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

علت خاطره‌سازی برای امام از نظر علم‌الهدی

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 321525
امام جمعه مشهد گفت: برخی وابستگان به جریان‌های ضد‌ارزشی به دنبال ساختارشکنی در نظام هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: غدیر خم یک واقعه و حادثه نیست بلکه بر اساس آنچه از آیات قرآن استفاده می‌شود، غدیر یک ساختارسازی است.
 
وی با اشاره به یکی از آیات قرآن که مربوط به غدیر خم است، ادامه داد: در این آیه از قرآن کریم خصوصیات غدیر آمده و اول اینکه غدیر روز اکمال دین و روز اتمام نعمت است.
 
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: همچنین غدیر روزی است که خدا راضی شده که اسلام دین مربوط به مسلمانان باشد؛ غدیر روزی است که کفار از دین شما مسلمانان مایوس شده‌اند.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند تمام این خصوصیات را در مورد عید غدیر بیان کرده و بیشتر اینکه غدیر را یک ساختارساز معرفی می‌کند.
 
وی گفت: اگر در راس مدیریت جامعه مبنا خداوند و جریانات آسمانی قرار داشته باشد، جریان‌های کفر نمی‌توانند برای شما امام کفر بسازند. دنیای کفر می‌تواند رئیس جمهور و وزیر نفوذی برای شما بسازد اما نمی‌تواند برای شما ولی فقیه بسازد.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با این ساختاری که پیامبر(ص) در جریان جانشینی خود در غدیر ایجاد کرد جریان‌های کفر نمی‌توانند در عرصه بالای قدرت نفوذ کنند، خاطرنشان کرد: براندازی جریان حکومت از ساختار غدیر به جایی می‌رسد که نماز براندازی می‌شود، لذا باید از غدیر عبرت بگیریم.
 
وی با تاکید بر اینکه ساختارشکنی بلای خانمان‌سوز برای امت و دین است، گفت: هیچ چیز جز ساختارشکنی نمی‌تواند بنای دین و نظام دینی را از بین ببرد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: متاسفانه اخیراً مشاهده شده که در برخی موارد دچار ساختارشکنی شدیم، توطئه‌ای که به تازگی افرادی وابسته به جریان‌های لائیک و افراد فرصت‌طلب ضد ارزشی با یک هماهنگی خاص می‌خواهند اجرا کنند که ساختارشکنی در نظام ماست.
 
علم‌الهدی گفت: اینکه می‌بینید به برخی از نزدیکان امام نسبت‌های بد می‌دهند یا به بهانه‌ای، خاطره از امام به ایشان نسبت می‌دهند که با حذف شعار "مرگ بر آمریکا" موافق بوده یا اینکه مطالب مبتذل در اهانت به شهدا تولید می‌کنند، یک حرکت خائنانه دشمنان در راستای ساختارشکنی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *