سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به سخنان ظریف

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 317856
آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به ظریف گفت: آقای ظریف رئیس دیپلماسی کشور، داخلی‌ها در نرسیدن به اهداف سیاست خارجی و هسته‌ای چه دخالتی دارند.
به گزارش جهان، آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: خبری به نقل از آقای ظریف وزیر امور خارجه کشور در رسانه‌ها منتشر شده که وی گفته اگر دوستان داخلی بگذارند ما به اهداف سیاست خارجه و هسته‌ای خود می‌رسیم.

وی افزود: این فرمایش آقای ظریف ضد فرمایش روحانی رئیس جمهور بوده چرا که روحانی در جلسه هیئت دولت ۳ مانع را برای نظام تعریف کرده، اسرائیل، افراطیون آمریکا و افراطیون داخل کشور سه مانع مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران توسط روحانی معرفی شده و در واقع فقط یک سوم مشکلات به داخلی‌ها برمی‌گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اما در صحبت‌ آقای ظریف تمامی مشکلات سیاست خارجه و هسته‌ای منحصرا منتصب به دوستان داخلی شده و این تناقض صحبت را میان آقایان روحانی و ظریف نشان می‌دهد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در حوزه سیاست خارجه و در سفر اخیر روحانی به نیویورک با وجود صحبت تلفنی اوباما و روحانی بعد از این مذاکره اوباما همچنان تاکید کرد که گزینه نظامی روی میز است و حالا آقای ظریف جواب بدهد که داخلی‌ها در این مسئله چه دخالتی دارند.

وی با طرح این سئوال که آقای ظریف رئیس دیپلماسی کشور، داخلی‌ها در نرسیدن به اهداف سیاست خارجه و هسته‌ای چه دخالتی دارند؟ گفت: آقای ظریف بداند عده‌ای هستند که نسبت به رفتار و گفتار آمریکا و تاثیرات آن دلواپس بوده و رئیس دیپلماسی کشور بگوید که داخلی‌ها چه دخالتی در نرسیدن به اهداف هسته‌ای و سیاست خارجی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی شانه
باسلام،احترام و عرض قبولی عزاداریها
در خصوص سخنرانی جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه در دانشگاه تهران باید به چند نکته اشاره شود:
1. می توانستند بهتر پاسخ سوال کننده را بدهند(مثلا بجای استفاده از جمله چند تا تانک یا ... که تضعیف کردن سیستم دفاعی قدرتمند جمهوری اسلامی است، بهتر و بلکه باید می فرمودند علاوه بر قدرت برتر ایران که چیزی کم نداریم و بلکه در بسیاری از جهات از همه آنها فراتر و قوی تر هستیم، اگر کسی بخواهد حتی بفکر تجاوز به ایران عزیز بشود علاوه بر اینکه هیچ غلطی نمی تواند بکند، چنان سیلی محکمی خواهد خورد که غیر قابل جبران باشد، اما استکبار بیشتر از همه از وحدت ما، از علم ما، از فهم و مدیریت ما، از روحیه شهادت طلبی ما، از ولایتمداری ما، از علمدار شجاع انقلابمان رهبری عزیز و فرزانه ما، واهمه دارد و می ترسد که باید مراقب بود و این قدرت و این روحیه را از دست ندهیم).
2. انصافا نکته منفی و قابل توجه ای هم در بیاناتشان دیده نمی شود که بخواهیم از آن به بدی یا مخالف انقلاب بودن نام ببریم هر چند بهتر بود موضع دیگری می گرفتند و توجه بیشتری در جواب دادن می داشتند که سابقا عرض شد.
3. بنابر فرموده رهبری عزیزتر از جان، امام خامنه ای(دام ظله العالی) که اینها فرزندان انقلابند، برما فرض است که طبق این فرمایش حسن نیت کامل داشته باشیم تا بتوانند بدور از حاشیه سازی این مسیر سخت را بپیمایند هر چند معایبی نیز هست که باید در جای خودش بحث شود، ما تا دیده بان و علمداری فرزانه داریم خیالمان باید راحت باشد و فقط باید بقول بچه های جبهه، گرا را از ایشان بگیریم نه از خودمان یا جایی دیگر.
4. و در آخر باید اذعان داشت که لازم است سخت مراقب باشیم، چه راست و چه چپ، با افراط و تفریط هایمان ولایت فقیه و مردم عزیز آسیب نبینند.