پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

آیت‌الله علم‌الهدی:دشمن جرأت جنگ‌نظامی ندارد

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 687116
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه آنچه در مسائل اجتماعی امروز نسبت به آن مسئله‌داریم، نفوذ دشمن در جامعه و رگه‌های اجتماعی است، گفت: دشمن نه جرأت جنگ نظامی دارد و نمی‌تواند وارد شود، سلطه بر جامعه ما برای دشمن امکان ندارد اما آنچه مهم است و مقام معظم رهبری بارها اعلام‌خطر کردند، نفوذ دشمن در جامعه ماست.
آیت‌الله علم‌الهدی:دشمن جرأت جنگ‌نظامی ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد امروز در دوازدهمین جلسه تفسیر سوره احزاب در ماه مبارک رمضان، بابیان اینکه تفسیر این سوره به آیات مربوط به جنگ احزاب رسید، اظهار کرد: در جلسه قبل تا آیه 12 بحث شد و امروز از آیه 13 بحث می‌شود که شامل مطالب مشخصی از وقایع جنگ احزاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت است نه کتاب تاریخی، ادامه داد: حتی در مورد موضوعات تاریخی مثل جنگ احزاب، درعین‌حال که قران به اتفاقات تاریخی اشاره دارد اما به بیان تاریخی آن نمی‌پردازد بلکه به موضوعاتی از آن می‌پردازد که اندیشه را باز کند، خط سیاسی بدهد و جریان حرکتی ما را در مسیر دفاع از اسلام و دین در ارتباطات اجتماعی و بین‌المللی روشن کند.

«بیماردل» در جامعه، مزدور دشمن
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: نکته‌هایی که خداوند در مورد این قسمت از قرآن بیان می‌کند، نکته‌هایی است که مربوط به زندگی امروز ما نیز هست، نه‌تنها مرتبط با یک حادثه مربوط به‌نظام سیاسی که در 1400 سال قبل در جریان اجرای رسالت پیغمبر اتفاق افتاده است.

وی بابیان اینکه به آیه دوازدهم این سوره «وَ لَوْ دُخِلَتْ عَلَیْهِمْ مِنْ أَقْطارِها ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْها وَ ما تَلَبَّثُوا بِها إِلاَّ یَسیراً» رسیدیم، خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب مسلمانان به دودسته اقلیت و اکثریت تقسیم شدند، خداوند ابتدا وضعیت اقلیت را بیان می‌کند، در رأس این اقلیت منافقین بودند و بعضی جریان‌های دیگر داخل جامعه اسلامی که به عناصر همکار، همرنگ و همراه با منافقین تبدیل‌شده بودند، خدا آنان را به کسانی که دل بیمار داشتند تعبیر می‌کند.

برخی جریان‌های سیاسی فقط «نق» می‌زنند!
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید این جریان اجتماعی جریانی است که اگر روزی احزاب پیروز شدند و شهر مدینه را گرفتند، این‌ها چه می‌کنند؟ امروز در جریان‌های سیاسی خودمان آدم‌هایی داریم که «نق» می‌زنند، می‌گویند چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و مبارزه می‌کنیم؟ چرا با دنیا درافتادیم؟ وضع زندگی و معیشتمان به هم خورد، قدرت دشمن را روزبه‌روز برجسته می‌کنند و پیروز جلوه می‌دهند، بیشتر این‌هایی که این‌طور حرف می‌زنند، «فی قلوبهم مرض» هستند، یعنی یک ناباوری نسبت به وعده‌های خدا و پیغمبر دارند، باورمندی‌شان به خدا قاطع نیست.

وی تصریح کرد: خداوند در این آیه تحلیل دارد که «بیماردل»های جامعه، ایادی و ابزار دشمن هستند، خداوند در این آیه به پیامبر می‌گوید اگر بنا شد این احزاب و دشمنانی که به جنگ تو آمدند توانستند به شهر مدینه نفوذ کنند و شهر را بگیرند، خودشان نمی‌توانند کاری انجام دهند اما اگر بخواهند در مدینه بمانند، احتیاج به نیروهایی دارند که بین مسلمانان فتنه کرده و به‌طرف آنان بکشند و این بیماردل‌ها، مزدور دشمن در اجرای طرح آنان می‌شود.

نفوذ در جامعه خطرناک‌تر از سلطه فیزیکی
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه این افراد در خط دین‌داری تحملشان بسیار کم است، افزود: زمانی خود دشمن وارد شهر می‌شود و گاهی نفوذ دشمن؛ آنچه در مسائل اجتماعی امروز نسبت به آن مسئله‌داریم، نفوذ دشمن در جامعه هست، این‌که در رگه‌های اجتماعی ما نفوذ کند؛ دشمن نه جرأت جنگ نظامی دارد و نمی‌تواند وارد شود، سلطه بر جامعه ما برای دشمن امکان ندارد اما آنچه مهم است و مقام معظم رهبری بارها اعلام‌خطر کردند، نفوذ دشمن در جامعه ماست.

وی اضافه کرد: امروز نیز عوامل آمریکا درحرکت نفوذی‌اش در جامعه، همین کسانی هستند که در مقابل حمله دشمن، در مقابل تهاجم اقتصادی و ایجاد هراس دشمن، نق می‌زنند، دشمن از این‌ها برای خود سربازگیری می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه مسلمانان با پیغمبر عهدی بسته بودند، ادامه داد: خداوند در آیه 14 این سوره می‌فرماید «وَ لَقَدْ کانُوا عاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لا یُوَلُّونَ الْأَدْبارَ وَ کانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُلاً»، «این‌ها آدم‌هایی هستند که قبلاً با خدا پیمان بسته بودند که اگر جنگی صورت گرفت و دشمن حمله کرد، از پیغمبر و دین دفاع کنند».

نسبت به هر انتخاب و رأی مسؤولید
وی به بیان مصداق امروزی این آیه پرداخت و گفت: وقتی بنا شد در جریان‌های مختلف نظام و با مشارکت سیاسی ]در سرنوشت[ کشور دخالت کردید، در انتخابات، رأی به قانون اساسی و رأی به‌نظام دخالت کردید، عهدی است که با خدا بستید چون این نظام، نظام دینی است و در رأسش حجت امام زمان است، وقتی با نظام پیمان بستید یعنی با خدا پیمان بستید که به آن پشت نکنید؛ نمی‌شود صندوق بگذارند، یک برگه داخلش بیندازید و بروید، شما در برابر این عمل مسؤول هستید، نتیجه رأی شما چه شد؟ آخر کار شما به کجا رسید؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خداوند استراتژی پشت کردن به دین در مواقع سختی را باطل توصیف کرد و افزود: خداوند این استراتژی که هر وقت دین وسط آمد، به آن پشت کنیم را محکوم می‌کند، در دین‌داری همه‌چیز هست، نماز بی‌زحمت دارد، یک‌روزه گرفتن و دهان بستن 16، 17 ساعته دارد و جان دادن هم دارد.

وی ابراز کرد: این‌که بگوییم نماز بی‌دردسرش را می‌خوانیم، عمره‌ای که به هتل بسیار زیبا برویم و ناهار و شام منظم باشد را هم می‌رویم، کربلای بی‌دردسری هم که برای ما مشکلی نداشته باشد را هم می‌رویم اما آنجایی که باید جان بدهیم، جان نداریم! در دوره دفاع مقدس عده‌ای نه‌تنها در جبهه شرکت نکردند بلکه علیه‌اش هم حرف زدند اما وقتی جاده کربلا باز شد، از همه جلوتر برای رفتن به کربلا قرار داشتند.

وجه اشتراک دشمنان اسلام و پشت کنندگان به‌حق
آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه چنین افرادی تنها پای تکالیف بی‌دردسر اسلام می‌ایستند، یادآور شد: اگر آدم بخواهد از خدا و حوادثی که در اثر دین‌داری برای او حاصل می‌شود فرار کند، دو صورت بیشتر ندارد، یا در کنار دین و یا در مقابل دین؛ در صحرای کربلا آدم‌ها سه قسم شدند، اقل قلیلی خدمت سیدالشهدا ماندند، 120 هزار نفر مقابل سیدالشهدا، حدود هزار نفر هم شب عاشورا کربلا را ترک کردند، آنان که رفتند با آنان که مقابل سیدالشهدا جنگیدند، در پشت کردن به حجت خدا مشترک بودند.

وی تصریح کرد: «معوق» یعنی کسانی که در جامعه سم‌پاشی می‌کنند و افراد را از حرکت بازمی‌دارند، کسانی که به برادران و هم‌فکران سیاسی خود می‌گویند «دنبال سر ما بیایید» و آنان را در پشت کردن به دین و خدا پشت سرخود راه می‌اندازند، می‌گویند «اگر خط ما را پیش بگیرید، به شما ضربه وارد نمی‌شود اما اگر پشت سر کسانی که از دین حرف می‌زنند حرکت کنید، بیچاره‌تان می‌کنند».

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان اینکه چهار نوع برادری داریم، اظهار کرد: یک نوع برادری، برادری حضرت موسی و هارون که برادر پدر و مادری بود، برادری دوم، برادر دینی است که خداوند در می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ...»؛ یک برادری، برادری رفتاری است، آدم با طرف هیچ ارتباطی هم ندارد اما در رفتار، درست عین او هست که خداوند در سوره اسرا آن را معرفی می‌فرماید «إِنَّ الْمُبَذِّرینَ کانُوا إِخْوانَ الشَّیاطینِ...» اما افرادی که در یک جناح و جریان سیاسی قرار دارند طبق آیه 168 سوره آل‌عمران «الَّذینَ قالُوا لِإِخْوانِهِمْ وَ قَعَدُوا لَوْ أَطاعُونا ...»، برادران سیاسی‌اند.

برادران سیاسی خود را بشناسید
وی ادامه داد: ببین در زندگی‌ات با چه کسی برادری سیاسی داری، این‌که یک‌چیز را بگویی خوب، یک‌چیز را بگویی بد، یکجا به یک نفر رأی بدهی و به یک نفر رأی ندهی، این‌ها برادری سیاسی محسوب می‌شود، ببینید با چه جریانی برادری سیاسی دارید، خداوند در قرآن بیان می‌کند با ضدانقلاب، کفار و عناصر ضد دین برادری پیدا نکنید.

افراد بی‌ایمان جامعه از منظر قرآن
آیت‌الله علم‌الهدی به طبقه‌بندی اجتماعی دوره پیامبر که امروز نیز این طبقه‌بندی دیده می‌شود اشاره کرد و افزود: طبقه‌بندی اجتماعی وجود دارد که مربوط به زمان پیغمبر است و امروز نیز این آدم‌ها هستند؛ خداوند می‌فرماید «ای پیامبر، وقتی بنای فداکاری می‌شود بخل می‌ورزند نسبت به جان خودشان، حاضر نیستند درراه دین یک خراش بر بدن آنان وارد شود، برای دین از زندگی، دنیا، درآمد نامشروع و لذت‌ها دست برنمی‌دارد».

وی ادامه داد: خداوند در ادامه می‌فرماید اگر دشمن حمله اقتصادی کند، تهدید کند، عربده بکشد یا خطری متوجه آنان بشود، تو را مقصر می‌دانند و از تو طلبکارند، حالا این بحران تمام شد، از تو طلبکارند که این چه بدبختی بود بر سر ما آوردی، چرا با دشمن نساختی، چرا او را تهدید کردی، با زبان برنده‌ای با تو روبرو می‌شوند که اگر منفعتی هم برسد، آنان خود را جلو می‌اندازند تا در دستیابی به آن منفعت از دیگران جلوتر باشند، این آدم‌ها ایمان ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه امروز در جامعه از این افراد زیاد می‌بینیم، ادامه داد: این افراد اگر کار خوبی هم بکنند، نماز بخوانند و عبادت کنند، اعمال آنان دچار حبط می‌شود، خدا در این قضیه ضرر نمی‌کند و دچار مشکل نمی‌شود، آنجایی که خدا اراده کند نظام جلو می‌رود، اسلام پیشروی می‌کند، انقلاب حاکم می‌شود و آنان ضرر می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تا کنون به همراه انگلیس جنایتکارشماره یک فقط روی کاغذ در شورای امنیت سازمان ملل با تروریسم مبارزه می کند، نه میدان جنگ
Iran, Islamic Republic of
ما كه خودي هستيم از شما ميترسيم واي بحال دشمن!!!!!