پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۱
۳۵

آخوندی: پروژه مسکن مهر باید متوقف شود

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 321150
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پروژه مسکن مهر باید متوقف شود گفت: ما به قراردادهای دولت قبل پایبندیم و آنها را به اتمام می رسانیم اما این پروژه را متوقف خواهیم کرد.
آخوندی: پروژه مسکن مهر باید متوقف شود
به گزارش جهان به نقل از مهر عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این که چندین هزار واحد مسکونی مسکن مهر بدون خدمات در جاهای نامناسب احداث شده است، گفت: مسکن مهر به ظاهر به نفع مردم است اما در واقع این پروژه برای گرفتار کردن هم دولت های آینده است و هم مردم.

وی افزود: بسیاری از واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد آب، فاضلاب و خدمات هستند و دولت به شدت درگیر این پروژه است.

وزیر مسکن با بیان این که در هر صورت ممکن به قراردادهای قبلی پایبند است ، گفت: خیلی طرح جالبی نبوده است که گفته می شود که آیا متوقف می شود یا نه چرا که باید متوقف شود.

وی افزود: خیلی از مسکن ها در جاهای نامرغوب ساخته شده اند. مردم خدمات مختلف و روابط اجتماعی درست و حمل و نقل می خواهند اما این که برویم یک جای نامناسب خانه بسازیم و بقیه موظف شوند امکانات آن را تامین کنند این کار درستی نیست.

آخوندی در واکنش به سوال های مطرح شده پیرامون مسکن مهر گفت: دائما از من پیرامون مسکن مهر سوال می شود و من مجبورم پاسخ دهم که ما به تعهدات دولت گذشته پایبندیم اما این طرحی نیست که خیلی مناسب باشد و فکر کنید باید ادامه یابد.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از قراردادهای مسکن مهر مبلغ اضافی بیش از قرارداد از مردم گرفته شده است، گفت: پروژه مسکن مهر یک پروژه دولتی نیست اساس کار این است که یک مبلغی را مردم و یک مبلغی را بانک ها بگذارند و خانه ای ساخته شود. بنابراین این پروژه دولتی نیست که شما از ما می پرسید.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با توجه به این که این پروژه مربوط به دولت قبل بوده ما تا آنجا که توانسته ایم زیر بار افزایش قیمت ها نرفته ایم و مقاومت کرده ایم اما آمارها نشان می دهد که ما ۴۰ درصد تورم داشته ایم لذا باید بیندیشیم که چه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما گفته اید مدت قرارداد اجاره مسکن از یک سال به سه سال افزایش می یابد گفت: ما می خواهیم یک سیستم های مالیاتی با وزارت دارایی تشکیل دهیم که به نفع موجرات باشد و به جای آن که واحدهای مسکونی را سالیانه اجاره دهند به صورت چند ساله اجاره دهند که این فعلا به عنوان یک سیاست تعقیب می شود تا زمانی که در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.

آخوندی در پاسخ به این سوال که طرح جایگزین برای مسکن مهر وجود دارد یا نه گفت: من نظرم این است که برای مسکن مهر باید به رسانه ملی بیایم و برای مردم از روند مسکن مهر گزارش دهیم و با آن ها صحبت کنیم که با چه مشکلاتی رو به رو شده ایم چرا که همین الان با ۲۰۰ هزار واحد مسکونی غیرقابل سکونت مواجه هستیم که فاقد امکانات است و باید بگوییم که هزینه و فایده این طرح چه بوده است.

وی با بیان این که طرح مسکن قرار بود برای طبقات کم درآمد جامعه باشد خاطر نشان کرد: امروز مسکن مهر از هدف خود منحرف شده است و بیشتر افراد متوسط جامعه از امکانات این طرح استفاده می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا این بی سوادا چی میخان از جون ملت
بابا من 45 میلیون پول دادم همه کارام رو هم انجام دادم ولی اونابه تعهداتشون عمل نکردن
باید شهریور پارسال میدادن ولی هنوز ندادن
به کی بگیم
Iran, Islamic Republic of
شهریور پارسال باید از احمدی نژاد میگرفتی عزیز دلم
تا حالا از خودت سوال کردی چرا احمدی نژاد در زمانش مقرر تحویل نداد؟ این پروژه یک سراب بود ولی خیلی ها از این طرح به نوایی رسیدند
ای کسانی که احمدی نژاد ..رئیس جمهور کردید بیایید و به ملت جواب بدهید. خانه های ناتمام بی کیفیت غیر استاندارد، بدون امکانات...
واقعا راست میگن
بیشتر کسایی که تو اطراف ما مسکن مهر گرفتن یک یا دو تا خونه هم دارن.
مشکل ما از تصمیمات یک شبه و بدون کارشناسیه و البته اطلاعات کم از مردم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این راستگویی باید برای قبل انتخابات میبود!
نه اینکه قبل انتخابات بگن خوبه و با اصلاحات ادامش میدیم و بعد انتخابات بگن باید قطع بشه!
محمد
هر دم از این باغ بری میرسد!
این آقا فکر کرده بنگاهداره، خب وظیفه توئه که بری خدماتش رو تامین کنی نه اینکه بگی خدمات نداره پس هیچی!!
وقتی سفرهای استانی تعطیل میشه باید انتظار بیشتر از اینم داشته باشیم
هر چی بد بختی می کشیم از این سفرهای استانی گداپرور شماست
United States
بدبخت مردم
sina
Iran, Islamic Republic of
«دولت به شدت درگیر این پروژه است»! اصلا چرا آدم دیکته ای بنویسد که غلط داشته باشد؟! بهتر این است که دیکته ننویسند تا هم غلط نداشته باشد وهم از آن سوال نشود!این منطق عاقلانه است که آقای آخوندی دکترایش را در آن، هم تجربه کرده(در دوره آقای هاشمی)وهم خوانده!
یاسر
بابا اگه راستگو و مرد بود باید موقع رای اعتماد از مجلس این حرف رو میزدی حالا که رای تو گرفتی این حرف رو میزنی... اگه حرفه عاقلانه ای هم زده باشد صداقت حکم میکرد قبل این موضع رو میگرفتی مگه همین اقا نبود که میگفت مسکن مهرو ادامه میده.....
اقای آخوندی محترم
اینکار بسیار ساده است شخصی مثل ب.ز را مامور کنید حل میشود.
یا 1درصد پول نفت قضیه حل است
Iran, Islamic Republic of
سلام اينکه جناب وزير چندين بار مطرح کرده اند به تعهدات مسکن مهر دولت سابق پايبند هستند بنده با شريکم از کساني هستيم که در طرح مسکن مهر خود مالکين بوديم و حدود سه چهارم پروژه ما پيش رور داشته به خاطر افزايش قيمت مصالح درخواست افزايش وام در دولت قبل داشتيم که مورد موافقت قرار گرفت و معاونت تامين اعتبار بانک مسکن هم موافقت نمود و به بانک مسکن شهرستان قم معرفي نمودند و بانک ما را به دفتر خانه براي تنظيم سند معرفي کرد و براي اين مبلغ متمم وام موافقت شده سند ملک ما در رهن بانک مجددا قرار گرفت اما ريالي به ما داده نشده بلکه مسولين بانک بيان مي کنند که سامانه سراسري مسکن مهر قطع مي باشد و نمي توانيم ثبت کنيم الان بنده متحيرم که چطور وزير محترم بيان مي کنند ما به تعهدات نسبت به مسکن مهر از دولت سابق پايبنديم در حالي که سند ملکي ما در رهن بانک رفته و ريالي نصيب ما نشده است؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم طرح جالبی نبوده؟؟درسته اشکالات داره
تو و اون رئیست اگه تونستین یک شهرک بسازید.
این همه بی خونه خونه دار شدن اونوقت همرو نمیشه بی اهمیت دونست بی انصافیه
Germany
این دولت داستان دار شده...
Germany
این دولت هم تو زرد از آب درآمد
Canada
قبلی تو زرد بود که توی ۸ سال یک میلیون و 700 هزار مسکن روستایی و دو میلیون و 203 هزار مسکن شهری ساخت؟ دولت فعلی حتی حاضر نیست، اونهایی که در حال ساخت هستند رو تکمیل بکنه.
حامد
Iran, Islamic Republic of
وقتی شهر پرند به اندازه ،١٥٠ هزار واحد آب دارد ٧٥٠ هزار واحد انجا ساخته شده توقع دارید دولت جدید چه کار کن.؟
اصغر
آقا جان مسکن مهر یا خوبه وبه نفع مردم ویا بده به ضرر مردم دلایل منطقی بیاریم اگر اشکالاتی داره برطرف کنید اگر اشتباه دولت قبلی این بوده جاهای نامرغوب مسکن ساخته شما بیایید در جای مرغوب بسازید اینکه کار را متوقف میکنید دلیل نا توانی شما در ادامه ساخت ویا برطرف کردن معایب آن است
Iran, Islamic Republic of
نفست از جای گرمی در میاد آقای وزیر
m
United Kingdom
بالاخره وزیر یک حرف کارشناسی مستدل زد۰
روباه دستش به انجير نمي رسيد گفت : گنديده است.

بابا جون همت كار كردن نداري بگو نمي تونم چرا ميگي طرح خوبي نيست يعني اين طرح به نفع هيچكي نبوده داداش اگه اين نبود با روند دوران خاتمي ، قيمت مسكن الان بايد فقط يك روز تا غروب صفر هاشو ميشماردي!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
استیضاحم آرزوست....
Iran, Islamic Republic of
این آقای آخوندی کمی عصبانی بنظر می رسند. نظر شما چیست؟
انگار می خواند از کسی انتقام بگیرند.
آقای آخوندی ما هم می دونیم مسکن مهر در شان ملت ایران نیست ولی این دلیل نمی شه که شما بجای رفع نواقص، کلا صورت مسئله رو پاک کنید.
اگه راست می گید و به فکر مردم هستید با همکاری و حمایت واقعی بخش خصوصی و نظارت اثر بخش، ساخت و سازهایی مانند شهرک اکباتان، شهرک آپادانا و شهرک غرب را در بافت فرسوده ی تهران سازماندهی کنید تا ایراداتی هم که شما می گوئید رفع شود و عرضه ی مسکن زیاد و قیمت متعادل شود.و شان ملت نیز حفظ شود.
البته اگر واقعا تصمیم دارید به عامه ی مردم کمک شود و البته دغدغه ی این امر را دارید و از طرفی جرات کافی نیز دارید، فکری هم به حال احتکار مسکن، خصوصا در تهران کنید. خود بهتر می دانید که در تهران بیش از سیصد هزار واحد مسکونی، خالی از سکنه است. در صورتیکه با اتخاذ تدابیری نصف آنها هم وارد بازار عرضه شود می تواند تاثیر بسیاری در قیمت مسکن داشته باشد.
بهرحال اینکه دولت خود را از موضوع مسکن کنار بکشد و مردم را با یک عده سودجوی حریص تنها بگذارد کار درستی نیست.
وزیر تخریب مسکن
Iran, Islamic Republic of
این آقا تو این مدت با حرفایی که می زنه ثابت کرده
که واقعا درد مردم این مملکتو نمیدونه
و فقط با حرافی و لفاظی می خواد به هر نحوی که شده کارنابلدی و ناتوانی خودش از ادامه این طرح عظیمو بندازه گردن تورم و مالیات و ...
معلوم نیست چرا با این حرفا می خواد سرمایه هایی که تو بخش مسکن و صدها صنعت وابسته به بخش مسکن فعالند را فراری بده
کاش می فهمید که با این حرفای ناشیانه اش دیگه کسی تو بخش مسکن سرمایه گذاری نمی کنه
و این یعنی رکود و ورشکستگی بخش عظیم مسکن و صنایع وابسته به اون
و نتیجه اش جز بیکاری عده زیادی از مردم و بدبختی خانواده هاشون نیست
یکی اینارو حالیش کنه
لطفااااااااااااااااا
اون که می خواست همه ی ایران صاحب خانه بشین این شده وضع مسکن مهر
این که می خواد متوقفش کنه چی بلایی بیاد سر آنهایی که تا حالا خونه را تحویل نگرفته اند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اون مرد که میخواست همه صاحب خونه بشن رفت!!!
یانافقط متوقف می کنند پس کی راه می افته این دولت ؟!!
علی
چیه معلومه بد جوری کم آوردی آقای وزیر انگار دلت استیضاح می خواد
مرد حسابی ما داریم تمام زندگی مونو
می فروشیم تا یه سرپناه داشته باشیم
چی گرفتار می کنه شما تز نده به جاش برای مردم خونه بساز
دوست داری یه جا بشینی فقط دستور بدی
گویا حال نداری یه تکونی به خودت بدی؟
روح اله
اره خوب اگه ادامه بده اقایون بساز بفروشی که تو دملت جدید هستن ساختموناشون به کی بفروشن!
kazem
احتمالا ایشان بساز و بفروش هستند
حسن
اقای وزیر تو اسمانها مثل اینکه پرواز میکند این مسکن مهر اگر نبود میدانی الان چند خانوار مستاجر و اواره و دست به گریبان اجاره و صاحب خانها بودند انصاف هم خوب چیزی است
نیما
جناب آخوندی شما وزیر مسکن هستید نه منتقد خارج از دولت
وزیر مسکن
وزیر مسکن
وزیر مسکن، یعنی متولی تنظیم بازار مسکن
دولت "ما نمى توانيم" همينه
رضا
من خودم مسکن مهر گرفتم و خیلی هم راضی هستم .