يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
انتقاد حدادعادل از معماری های غربی

وظیفه دارم سلام رهبری رابه شماابلاغ کنم

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 319710
مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه برخی از معماری‌ها و شهرسازی‌ها در کشور از فرهنگ غربی متاثر شده است، گفت: بخشی از انقلاب اسلامی هویت بخشی به استقلال ما بود که ما را از دیگران متمایز کرد و همین استقلال مایه عزت ما شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل در آئین دعای عرفه در جمع دانشجویان خراسان شمالی اظهار کرد: بر هر جای تمدن غربی دست بگذاریم، عیب، ایراد و ناهنجاری مشاهده می‌شود، بنابراین باید از وضع دنیای غرب عبرت بگیریم و به زندگی اسلامی و ایرانی خود برگردیم که اسلام عزت به بار می‌آورد.
 
وی افزود: یک هنجار که غرب به اسلام تحمیل می‌کند، جدایی دین از سیاست است، در غرب دین در کلیسا محبوس شده و پاپ اجازه ندارد در قانون اظهارنظر داشته باشد. 
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر دنیای غرب با انقلاب مخالفت می‌کند از این جهت است که بینش اسلامی بزرگ‌مردی همانند امام راحل(ره) دین را وارد زندگی اجتماعی کرده و اساس حکومت شده است.
 
وی تصریح کرد: غرب غنی‌سازی هسته‌ای ما را بهانه می‌کند و با حکومت اسلامی سر مخالفت دارد، این فشار تحریم اقتصادی برای این است که ملت ایران می‌خواهد به سبک زندگی اسلامی برگردد و به سبک مورد قبول خود زندگی کند.
 
حدادعادل فاصله گرفتن خانواده‌ها از سبک زندگی اسلامی را زنگ خطری در جامعه عنوان کرد و افزود: تمدن غربی خود را از تمام تمدن‌ها برتر می‌داند و غربی‌ها بر این باورند که تمدن‌های دیگر یا توحش هستند یا نوع ناقصی از تمدن غربی و این یعنی نمودی از استکبار فرهنگی غرب، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب سال گذشته در بجنورد سبک زندگی را ضرورت زندگی در جامعه دانستند و یادآور شدند تمدن ایران هزار سال متمدن‌تر از دیگر تمدن‌های دنیا بوده است.
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اما در حال حاضر همه چیز متزلزل و ناقص شده است.
 
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: بخشی از انقلاب اسلامی هویت بخشی به استقلال ما بود که ما را از دیگران متمایز کرد و همین استقلال مایه عزت ما شد، آنچه مقابل سبک زندگی اسلامی بوده تقلید است، ما باید در هر کاری که انجام می‌دهیم ببینیم چقدر از فرهنگ غرب تقلید کرده‌ایم و به چه میزان از سبک زندگی اسلامی تبعیت کرده‌ایم، چرا ما نباید برای دیگران الگو باشیم و چرا باید از عمل به آداب و رسوم خود خجالت بکشیم، چرا باید در به کار بستن آئین و رسوم خود احساس کهتری داشته باشیم. 
 
وی تفریح و غذا خوردن خانواده‌ها، طرز بیان و صحبت در میان یکدیگر را از جمله مواردی دانست که از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است. 
 
حدادعادل ابراز کرد: معماری و شهرسازی در کشور ما از فرهنگ غربی متاثر شده و لازم است از خود بپرسیم چقدر از زندگی‌مان به خودمان تعلق دارد و چقدر در زندگی تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته‌ایم.
 
وی به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی و سخنرانی ایشان در جمع جوانان در 23 مهرماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال قبل تمام چشم و گوش در دنیا متوجه سخنان رهبری در این استان بود و مردم ایران احساسات صمیمانه و صادقانه شما را نسبت به رهبر معظم انقلاب شاهد بودند و تحسین کردند، شور و هیجان شگفت‌انگیز شما در آئین استقبال از ایشان نشان از احساس تمام ملت ایران به معظم‌له بود و من وظیفه دارم سلام ایشان را امروز به شما ابلاغ کنم.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و بجنورد یک خصوصیت ویژه داشت و آن این بود که ایشان گفتمان سبک زندگی اسلامی را در بجنورد به تفصیل و برای نخستین‌بار مطرح کردند، سخنان ایشان درباره سبک زندگی در بجنورد سرآغازی برای برنامه‌های تحقیقاتی در فرهنگ تمدن‌ساز مطرح شد، هر وقت بحث سبک زندگی به میان می‌آید نام خراسان شمالی و بجنورد در ذهن تداعی می‌شود.
 
حدادعادل گفت: کمترین فایده‌ای که از طرح موضوع سبک زندگی توسط رهبر معظم انقلاب در بجنورد به دست می‌آید این است که یک خودآگاهی از جایگاه سبک زندگی خود به دست می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *