چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۴
۹

هاشمی چند بار حرف خودش را پس گرفته است؟

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 319484
در فردای انتشار این مصاحبه و با بالا گرفتن جو پرسش و مطالبه توضیح، دفتر آقای هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرد ضمن استعلام از ایشان آقای هاشمی فرمودند اصل آن جلسه را به یاد می‌آورند اما موضوع مذاکرات را فراموش کرده‌اند!
هاشمی چند بار حرف خودش را پس گرفته است؟
به گزارش جهان، آقای هاشمی صبح امروز پس از جنجال های اخیر در رابطه خاطرات ابهامات آلودش خاطره قبلی خود را پس گرفت و در یک عقب نشنی آشکار گفت:

این خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود. علاوه بر این، ایشان گفتند به دفتر تأکید کرده‌ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند!

اما این اولین بار نیست که ایشان پس از ایجاد آشوب و جنجال رسانه ای، صحبت های خود را پس میگیرند و سریال دنباله دار خودتکذیبی آقای هاشمی از زمان جنگ تا کنون ادامه داشته است. هرچند که در همه موارد همیشه صحبت های اولیه جنجال به پا کرده و موجب سواستفاده سیاسی برخی جریانات شده است ولی تکذیبیه آن انعکاس زیادی ندارد.

دولت سوریه بمب شیمیایی زده ولی نزده!

چندی پیش نیز هاشمی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی در بخشی از سخنان خود به مسائل و مشکلات اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: "ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم اما اخیرا شاهد خطر بزرگ تری هستیم. مردم سوریه بیش از ۱۰۰ هزار کشته و ۸ میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند."

اما وی چند روز بعد در حالی که فیلم اظهارات اولیه وی منتشر شده بود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تکذیب نقل قولی از وی درباره سوریه، تهدیدات آمریکا برای اقدام نظامی علیه دمشق به بهانه اثبات نشده را به شدت محکوم کرد!

تقلب شده؛ تقلب نشده!

زاکانی: در تاریخ ۲۶ خرداد ۸۸، چهار روز پس از انتخابات بنا بر ماموریتی از مجلس به همراه پنج نفر از نمایندگان متشکل از ابوترابی، نادران، کاظم جلالی که هم اکنون در مجلس نهم نیز هستند، جلسه‌ای را با آقای هاشمی داشتیم . گفت که برای تقلب در انتخابات دلایلی است و از جمله ذکر کرد که آقای ری شهری در دیداری که با آقای هاشمی داشته‌ است، گفته که یکی از کارمندان زیرمجموعه آقای ری شهری یک هفته قبل از انتخابات یعنی ۱۵ خرداد ۸۸ در زادگاهشان در یکی از روستاهای اطراف قم به دیدار پدرشان رفته بودند.

بعد از لحظاتی پدرش به منزل مراجعه کرده و در پاسخ به سوال فرزند خویش یعنی کارمند مجموعه تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی با نشان دادن انگشت سبابه خود که با جوهر استمپ رنگی شده بود، گفته است که من در قبال دریافت ۵۰ هزار تومان پول به آقای احمدی نژاد رای داده ام. ما با تعجب پرسیدیم که یک هفته قبل ازانتخابات؟ و اینکه آقای ری شهری این صحبت را کرده‌اند و آقای هاشمی بر آن تاکید ورزیدند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اما وقتی موضوع توسط آقای اژه‌ای وزیر وقت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت در حضور همگان از جمله هاشمی و ری‌شهری دروغ بودن این ادعا را آقای اژه‌ای بیان کردند و اینکه در همان جلسه جناب آقای ری‌شهری اصل موضوع را سوال کردند و همان جا به آقای هاشمی اعتراض کردند که چه زمانی من به شما اینگونه گفتم و این نقل را تکذیب کرد!

گفتم جنگ باید تمام شود ولی چیزی خاطرم نیست!

نمونه‌ای دیگر اظهارات ۲۴ سال پیش مهندس بازرگان در مصاحبه با روزنامه تهران تایمز بود که در آن گفت‌وگوی اعلام کرد ‌«فردای آزادسازی خرمشهر به منظور تبریک و شادباش نزد هاشمی‌رفسنجانی رفتند و بعد از ابلاغ مراتب خرسندی خود از این عملیات موفق به هاشمی گوشزد کرده‌اند که اکنون و با احراز تمامیت ارضی ایران در سرحدات خود فرصت مناسبی است تا ایران پیش‌قدم شود و به جنگ پایان دهد و مطابق گفته مرحوم بازرگان، هاشمی نیز ضمن صحه گذاشتن بر چنین خواسته‌ای به ایشان قول داده تا شخصاً این مسئله را نزد امام مطرح و دنبال کند و بر همین منوال جنگ را به اتمام برسانند!» این در حالی است که در فردای انتشار این مصاحبه و با بالا گرفتن جو پرسش و مطالبه توضیح، دفتر آقای هاشمی‌رفسنجانی اعلام کرد ضمن استعلام از ایشان آقای هاشمی فرمودند اصل آن جلسه را به یاد می‌آورند اما موضوع مذاکرات را فراموش کرده‌اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند دروغ گویان را رسوا می کنند
بزرگترین دروغ دروغ تقلب بود
باید سازشکاران به مردم به پیونند
ایرونی
با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، آقای هاشمی دچار یک نوع خود رهبربینی شده که هی واسه دولت تعیین تکلیف میکنه یا واسه نظام ! جالب اینه که همه افاضات ایشون براساس خاطراتشونه! تو این سن بزنم به تخته اکبرآقا چه حافظه ای داره!!
United Kingdom
امام خمینی فرمودند انقلاب زنده هست تا هاشمی زنده هست
مجتبی
امام فرمود چون انقلاب زنده است هاشمی زنده است
همون امام فرمودن میزان حال فعلی افراد است!
عبدالله
اینها علائم فراموشی ناشی از کهولت سن است. دست شورای نگهبان درد نکند. فرض کنید ایشان دریک جلسه رسمی با یک کشور همسایه حواسش نباشد چه شنید و چه گفت.
عادل
با این اراجیف نمی توانید هاشمی راتخریب کنید بروید دنبال کارتان
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بيت آقاي هاشمي و سايت ايشان و شده مثل بيت مرحوم متظري كه شده بود جولانگاه منافقين و حالاهم بيت آقاي هاشمي هم شده جولانگاه شيفتگان برقراري رابطه با امريكاي جنايتكار تروريست بالذات و تصادفا" اخبار خوشگوار براي امريكايي ها و اروپايي ها از آنجا منتشر مي شود . خوشحال كننده و اميدوار كننده براي دشمنان انقلاب ناراحت كننده و مايوس كننده براي دوستان انقلاب .

اين خانه كه پيوسته در او بانگ و چغانه است
از خواجه بپرسيد كه اين خانه چه خانه است؟
این سیاست رفسنجانی است یک نظر شاذ را در جامعه مطرح می کند تاببیند تاثیرش چیست اگر عکس العملها مثبت بود ویا مخالفتی نبود تا حصول نتیجه ادامه میدهد اما اگر مخالفتها زیاد شد از طرق مختلف آن را رد میکند. این کار کار اشخاص .... است